Trzy linie przez estakadę nad Dworcem Płaszów?

W przyszłym roku planuje się rozpocząć prace nad ostatnim odcinkiem Krakowskiego Szybkiego Tramwaju, czyli łącznikiem Lipska – Wielicka, w skład którego wejdzie estakada nad torami kolejowymi w rejonie Dworca Płaszów. I choć oddanie inwestycji do użytku to wciąż kwestia co najmniej kilkunastu miesięcy, Urzędnicy przygotowali już wstępną koncepcję układu tras tramwajowych po zmianach. Poniżej prezentuję listę nowości w rejonie Wielickiej:

Linia „3” – skierowanie do obsługi tramwajów NGT6 (przeniesionych z linii „13”).

Linia „6” – przywrócenie kursowania przez cały tydzień.

Linia „9” – nowa trasa: Mistrzejowice – R. Grzegórzeckie (jak dotychczas), następnie Kotlarska – Herlinga-Grudzińskiego – Klimeckiego – Kuklińskiego – Estakada – Wielicka – Teligi – Nowy Bieżanów. Częstotliwość co 10 minut w szczycie, w pozostałych porach prawdopodobnie co 20.

Linia „11” – nowa trasa: Mały Płaszów – Lipska – Estakada – Wielicka – Limanowskiego – Kalwaryjska – Wadowicka – Brożka – Grota-Roweckiego – Bobrzyńskiego – Czerwone Maki.

Linia „13” – przywrócenie kursowania przez cały tydzień, skierowanie do obsługi tramwajów NGT8 (przeniesionych z linii „3”).

Linia „23” – likwidacja.

Linia „50” – nowa trasa: Krowodrza Górka – R. Grzegórzeckie (jak dotychczas), następnie Kotlarska – Herlinga-Grudzińskiego – Klimeckiego – Kuklińskiego – Estakada – Wielicka – Nowosądecka – Witosa – Kurdwanów Pętla.

Przez nowy odcinek pojechałyby zatem trzy linie: „9”, „11” i „50”. Należy jednak mieć na uwadze, że czasu jest sporo i powyższe plany mogą się zmienić. Co więcej, przygotowane zostały one z myślą o obecnym układzie linii, niewykluczone jednak że w międzyczasie przeprowadzona zostanie pełna marszrutyzacja.

lkaszmirski

Advertisements

, , , , , , , , , , , , , ,

  1. #1 by marvolo613 on Grudzień 27, 2012 - 4:03 pm

    Przy takim rozwoju sprawy konieczne byłoby uzupełnienie obsługi Małego Płaszowa o jedną linię przez R. Grzegórzeckie (a później np. do Salwatora?).

  2. #2 by cosik on Grudzień 27, 2012 - 6:21 pm

    czekam na ten odcinek z niecierpliwością 🙂 ciekawe tylko czy jak już będzie gotowy to wciąż mi się przyda 😉

  3. #3 by lkaszmirski on Grudzień 27, 2012 - 8:21 pm

    Z jednej strony – od R. Grzegórzeckiego do Małego Płaszowa będzie tylko „20”. Z drugiej, na większości trasy będzie również „9” i „50”, a jeśli komuś ucieknie „20” zawsze może podjechać na „11”. A potoki na tę chwilę raczej nie uzasadniają trzech linii do samej pętli Mały Płaszów.

    PS. Ja też czekam na ten odcinek, planuję z niego korzystać regularnie 🙂

  4. #4 by marvolo613 on Grudzień 27, 2012 - 8:32 pm

    Na ten moment. A weźmy jeszcze pod uwagę rozwój tych terenów, a także choćby mieszkańców Niepołomic, przesiadających się na Małym Płaszowie z 221 na linie do szeroko pojętego centrum.

  5. #5 by lkaszmirski on Grudzień 27, 2012 - 8:48 pm

    Też prawda. Swoją drogą trochę dziwnie, bo będzie pętla Mały Płaszów z przesiadką na dwie linie tramwajowe, a tymczasem dwa przystanki dalej będzie przejeżdżać znacznie więcej kursów. Może warto by rozważyć by „221” itd. podjeżdżały dodatkowo do tego skrzyżowania, coś na wzór „250”, „260” i „270” robiących kółko z Prądnika Czerwonego do R. Barei?

    • #6 by marvolo613 on Grudzień 28, 2012 - 2:50 pm

      To ma sens. Wtedy dodatkowa linia z Płaszowa chyba traci sens.

  6. #7 by Tomasz on Styczeń 17, 2014 - 11:18 am

    1. Kolejna likwidacja linii? No nieźle.
    2. Punkt przesiadkowy „Powstańców Wielkopolskich”, traci przez takie rozwiązanie na znaczeniu, jeśli tramwaje będą teraz uciekać przez estakadę.

    • #8 by lkaszmirski on Styczeń 18, 2014 - 11:15 am

      Właśnie nie zdziwiłbym się, gdyby „128” zostało przy okazji skrócone, bo ten dworzec faktycznie straci na znaczeniu. W sumie inne linie też mogłyby zostać skrócone, tylko wtedy wyszłoby, że nowy dworzec stoi pusty…

  1. Jak oni cięli – linia “128″ | krabok
  2. Co pojedzie po estakadzie? | krabok
  3. Po estakadzie… cztery linie tramwajowe? | krabok
  4. Cztery linie po estakadzie – komentarz | krabok
  5. Po estakadzie – jednak trzy linie | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: