Po ubiegłorocznych wakacjach niemałą burzę wywołała zmiana trasy linii „304”, która zamiast ulicami Kalwaryjską, Krakowską i Stradomską, pojechała przez Aleje Trzech Wieszczów i ul. Piłsudskiego. Można powiedzieć, że nowa marszruta okazała się aż zbyt popularna, gdyż w autobusach zrobiło się tłoczniej i ludzie jeżdżą w ścisku.
Od kilku tygodni trwają rozmowy między ZIKiT i gminą Wieliczka nt. rozwiązania problemów tłoku w „304”, które prawdopodobnie zaowocują dodaniem kilku kursów w godzinach szczytu. Warto przypomnieć, że w ramach wstępnych planów dużej marszrutyzacji linia ta miała jeździć po jeszcze większym odcinku Alej, gdyż zamiast skręcać w ul. Piłsudskiego, jechałaby prosto przez Pl. Inwalidów, N. Kleparz i Politechnikę do obecnej pętli przy Dworcu Głównym. Plany się jednak wciąż zmieniają i okazuje się, że w przypadku „trzysta-czwórki” ZIKiT przygotował jeszcze większą bombę. Obecnie w ramach dużej marszrutyzacji linia ta miałaby jeździć na trasie… Wieliczka – Rondo Grunwaldzkie.
Można zgadywać, że powody takiej zmiany były dwa. Primo, RDXII wywalczyła dodanie do marszrutyzacji linii „503”, która również jechałaby przez Aleje, a której początkowo w ogóle nie było w wariantach reformy. Secundo, część mieszkańców Olszanicy i Woli Justowskiej walczy o wydłużenie planowanego „152” z Cichego Kącika do Dw. Gł. Zachód, i gdyby do tego doszło, w zamian inna linia musiałaby zostać przeniesiona z Dworca, gdyż pętla nie pomieści więcej autobusów.
Być może w zamian „304” dostanie więcej kursów, jednak i tak proponowana zmiana wydaje się być skrajnie niekorzystna. Autobusy mają spore wzięcie na obecnej trasie, sami przedstawiciele Wieliczki zaznaczali, że inne gminy zazdroszczą linii „304”. Czy warto to psuć?
lkaszmirski
#1 by marvolo613 on 6 stycznia, 2013 - 10:26 am
No to niech 304 jeździ jak ma jeździć, czyli przez Warszawską, a za to niech 152/452 zostanie połączone ze 124/424. Mielibyśmy linie Olszanica – Wieczysta oraz Chełm – Ugorek. 124 traci tylko odcinek od Cracovii do Ronda Grunwaldzkiego, a tak tworzą nam się dwie piękne dwuczęściówki.
Proste. A 304 powinno być zsynchronizowane z 503.
#2 by lkaszmirski on 6 stycznia, 2013 - 11:42 am
Wg mnie – wydaje się być całkiem dobrym pomysłem 🙂
#3 by Maciej Tomaszewski on 6 stycznia, 2013 - 11:55 am
304 powinno zostać do Dworca głównego, bo to bardzo ważna linia łącząca de-facto największe podkrakowskie miasteczko z centrum, do tego dla turystów 304 ma znaczenie równie duże co 292 😉
#4 by lkaszmirski on 7 stycznia, 2013 - 12:51 am
Wrzuciłem ten artykuł m.in. po to, by ludzie byli świadomi jakie plany są wobec „304”. Dlatego zachęcam, byście walczyli o utrzymanie jej na trasie do Dworca – piszcie maile, interweniujcie w Dzielnicach i w Gminie Wieliczka, ogólnie działajcie!
Plany to jedno, jednak dopóki zmiana nie wejdzie w życie, zawsze można walczyć o jej wstrzymanie.
#5 by Krzysztof Koloczek on 12 stycznia, 2013 - 4:30 pm
Jestem mieszkańcem Wieliczki. Chętnie byśmy walczyli o utrzymanie linii na obecnej trasie, jednak wszystko zależy od burmistrza, który najchętniej zlikwidowałby 304, bo sprawia mu same problemy! Bardzo dobrym pomysłem jest, żeby 304 jeździł przez plac Inwalidów i Kleparz, jednak z większą liczbą kursów, bo obecna częstotliwość przy tak dużym obciążeniu jest nie do przyjęcia!
#6 by lkaszmirski on 13 stycznia, 2013 - 1:12 am
Jak zwykle zachęcam do walki! Macie silną społeczność na forum internetowym Waszego miasta, w przeszłości udawało Wam się wywalczać zmiany w organizacji linii. Jeśli i tym razem się zmotywujecie, może się uda?
Inna sprawa, że Wasz burmistrz niekoniecznie musi być świadom, jakie są plany wobec „304”. Do niedawna zakładano „304” do Dworca Głównego przez Aleje, o wspomnianych planach skrócenia do R. Grunwaldzkiego dostaliśmy info dosłownie tuż przed wrzuceniem powyższego artykułu.