„304”… do Ronda Grunwaldzkiego?

Po ubiegłorocznych wakacjach niemałą burzę wywołała zmiana trasy linii „304”, która zamiast ulicami Kalwaryjską, Krakowską i Stradomską, pojechała przez Aleje Trzech Wieszczów i ul. Piłsudskiego. Można powiedzieć, że nowa marszruta okazała się aż zbyt popularna, gdyż w autobusach zrobiło się tłoczniej i ludzie jeżdżą w ścisku.

Od kilku tygodni trwają rozmowy między ZIKiT i gminą Wieliczka nt. rozwiązania problemów tłoku w „304”, które prawdopodobnie zaowocują dodaniem kilku kursów w godzinach szczytu. Warto przypomnieć, że w ramach wstępnych planów dużej marszrutyzacji linia ta miała jeździć po jeszcze większym odcinku Alej, gdyż zamiast skręcać w ul. Piłsudskiego, jechałaby prosto przez Pl. Inwalidów, N. Kleparz i Politechnikę do obecnej pętli przy Dworcu Głównym. Plany się jednak wciąż zmieniają i okazuje się, że w przypadku „trzysta-czwórki” ZIKiT przygotował jeszcze większą bombę. Obecnie w ramach dużej marszrutyzacji linia ta miałaby jeździć na trasie… Wieliczka – Rondo Grunwaldzkie.

Można zgadywać, że powody takiej zmiany były dwa. Primo, RDXII wywalczyła dodanie do marszrutyzacji linii „503”, która również jechałaby przez Aleje, a której początkowo w ogóle nie było w wariantach reformy. Secundo, część mieszkańców Olszanicy i Woli Justowskiej walczy o wydłużenie planowanego „152” z Cichego Kącika do Dw. Gł. Zachód, i gdyby do tego doszło, w zamian inna linia musiałaby zostać przeniesiona z Dworca, gdyż pętla nie pomieści więcej autobusów.

Być może w zamian „304” dostanie więcej kursów, jednak i tak proponowana zmiana wydaje się być skrajnie niekorzystna. Autobusy mają spore wzięcie na obecnej trasie, sami przedstawiciele Wieliczki zaznaczali, że inne gminy zazdroszczą linii „304”. Czy warto to psuć?

lkaszmirski

Reklamy

, , , , , , , , , , , , , ,

  1. #1 by marvolo613 on Styczeń 6, 2013 - 10:26 am

    No to niech 304 jeździ jak ma jeździć, czyli przez Warszawską, a za to niech 152/452 zostanie połączone ze 124/424. Mielibyśmy linie Olszanica – Wieczysta oraz Chełm – Ugorek. 124 traci tylko odcinek od Cracovii do Ronda Grunwaldzkiego, a tak tworzą nam się dwie piękne dwuczęściówki.
    Proste. A 304 powinno być zsynchronizowane z 503.

  2. #2 by lkaszmirski on Styczeń 6, 2013 - 11:42 am

    Wg mnie – wydaje się być całkiem dobrym pomysłem 🙂

  3. #3 by Maciej Tomaszewski on Styczeń 6, 2013 - 11:55 am

    304 powinno zostać do Dworca głównego, bo to bardzo ważna linia łącząca de-facto największe podkrakowskie miasteczko z centrum, do tego dla turystów 304 ma znaczenie równie duże co 292 😉

  4. #4 by lkaszmirski on Styczeń 7, 2013 - 12:51 am

    Wrzuciłem ten artykuł m.in. po to, by ludzie byli świadomi jakie plany są wobec „304”. Dlatego zachęcam, byście walczyli o utrzymanie jej na trasie do Dworca – piszcie maile, interweniujcie w Dzielnicach i w Gminie Wieliczka, ogólnie działajcie!

    Plany to jedno, jednak dopóki zmiana nie wejdzie w życie, zawsze można walczyć o jej wstrzymanie.

  5. #5 by Krzysztof Koloczek on Styczeń 12, 2013 - 4:30 pm

    Jestem mieszkańcem Wieliczki. Chętnie byśmy walczyli o utrzymanie linii na obecnej trasie, jednak wszystko zależy od burmistrza, który najchętniej zlikwidowałby 304, bo sprawia mu same problemy! Bardzo dobrym pomysłem jest, żeby 304 jeździł przez plac Inwalidów i Kleparz, jednak z większą liczbą kursów, bo obecna częstotliwość przy tak dużym obciążeniu jest nie do przyjęcia!

  6. #6 by lkaszmirski on Styczeń 13, 2013 - 1:12 am

    Jak zwykle zachęcam do walki! Macie silną społeczność na forum internetowym Waszego miasta, w przeszłości udawało Wam się wywalczać zmiany w organizacji linii. Jeśli i tym razem się zmotywujecie, może się uda?
    Inna sprawa, że Wasz burmistrz niekoniecznie musi być świadom, jakie są plany wobec „304”. Do niedawna zakładano „304” do Dworca Głównego przez Aleje, o wspomnianych planach skrócenia do R. Grunwaldzkiego dostaliśmy info dosłownie tuż przed wrzuceniem powyższego artykułu.

  1. Co z “301″ i “304″? | krabok
  2. 10 najbardziej niedofinansowanych linii km (część I) | krabok
  3. 502 będzie wydłużone! | krabok
  4. Nowe fakty o reformie komunikacyjnej – cz. 6: dalsze zmiany do W1R | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: