„304”… do Ronda Grunwaldzkiego?

Po ubiegłorocznych wakacjach niemałą burzę wywołała zmiana trasy linii „304”, która zamiast ulicami Kalwaryjską, Krakowską i Stradomską, pojechała przez Aleje Trzech Wieszczów i ul. Piłsudskiego. Można powiedzieć, że nowa marszruta okazała się aż zbyt popularna, gdyż w autobusach zrobiło się tłoczniej i ludzie jeżdżą w ścisku.

Od kilku tygodni trwają rozmowy między ZIKiT i gminą Wieliczka nt. rozwiązania problemów tłoku w „304”, które prawdopodobnie zaowocują dodaniem kilku kursów w godzinach szczytu. Warto przypomnieć, że w ramach wstępnych planów dużej marszrutyzacji linia ta miała jeździć po jeszcze większym odcinku Alej, gdyż zamiast skręcać w ul. Piłsudskiego, jechałaby prosto przez Pl. Inwalidów, N. Kleparz i Politechnikę do obecnej pętli przy Dworcu Głównym. Plany się jednak wciąż zmieniają i okazuje się, że w przypadku „trzysta-czwórki” ZIKiT przygotował jeszcze większą bombę. Obecnie w ramach dużej marszrutyzacji linia ta miałaby jeździć na trasie… Wieliczka – Rondo Grunwaldzkie.

Można zgadywać, że powody takiej zmiany były dwa. Primo, RDXII wywalczyła dodanie do marszrutyzacji linii „503”, która również jechałaby przez Aleje, a której początkowo w ogóle nie było w wariantach reformy. Secundo, część mieszkańców Olszanicy i Woli Justowskiej walczy o wydłużenie planowanego „152” z Cichego Kącika do Dw. Gł. Zachód, i gdyby do tego doszło, w zamian inna linia musiałaby zostać przeniesiona z Dworca, gdyż pętla nie pomieści więcej autobusów.

Być może w zamian „304” dostanie więcej kursów, jednak i tak proponowana zmiana wydaje się być skrajnie niekorzystna. Autobusy mają spore wzięcie na obecnej trasie, sami przedstawiciele Wieliczki zaznaczali, że inne gminy zazdroszczą linii „304”. Czy warto to psuć?

lkaszmirski

, , , , , , , , , , , , , ,

  1. #1 by marvolo613 on 6 stycznia, 2013 - 10:26 am

    No to niech 304 jeździ jak ma jeździć, czyli przez Warszawską, a za to niech 152/452 zostanie połączone ze 124/424. Mielibyśmy linie Olszanica – Wieczysta oraz Chełm – Ugorek. 124 traci tylko odcinek od Cracovii do Ronda Grunwaldzkiego, a tak tworzą nam się dwie piękne dwuczęściówki.
    Proste. A 304 powinno być zsynchronizowane z 503.

  2. #2 by lkaszmirski on 6 stycznia, 2013 - 11:42 am

    Wg mnie – wydaje się być całkiem dobrym pomysłem 🙂

  3. #3 by Maciej Tomaszewski on 6 stycznia, 2013 - 11:55 am

    304 powinno zostać do Dworca głównego, bo to bardzo ważna linia łącząca de-facto największe podkrakowskie miasteczko z centrum, do tego dla turystów 304 ma znaczenie równie duże co 292 😉

  4. #4 by lkaszmirski on 7 stycznia, 2013 - 12:51 am

    Wrzuciłem ten artykuł m.in. po to, by ludzie byli świadomi jakie plany są wobec „304”. Dlatego zachęcam, byście walczyli o utrzymanie jej na trasie do Dworca – piszcie maile, interweniujcie w Dzielnicach i w Gminie Wieliczka, ogólnie działajcie!

    Plany to jedno, jednak dopóki zmiana nie wejdzie w życie, zawsze można walczyć o jej wstrzymanie.

  5. #5 by Krzysztof Koloczek on 12 stycznia, 2013 - 4:30 pm

    Jestem mieszkańcem Wieliczki. Chętnie byśmy walczyli o utrzymanie linii na obecnej trasie, jednak wszystko zależy od burmistrza, który najchętniej zlikwidowałby 304, bo sprawia mu same problemy! Bardzo dobrym pomysłem jest, żeby 304 jeździł przez plac Inwalidów i Kleparz, jednak z większą liczbą kursów, bo obecna częstotliwość przy tak dużym obciążeniu jest nie do przyjęcia!

  6. #6 by lkaszmirski on 13 stycznia, 2013 - 1:12 am

    Jak zwykle zachęcam do walki! Macie silną społeczność na forum internetowym Waszego miasta, w przeszłości udawało Wam się wywalczać zmiany w organizacji linii. Jeśli i tym razem się zmotywujecie, może się uda?
    Inna sprawa, że Wasz burmistrz niekoniecznie musi być świadom, jakie są plany wobec „304”. Do niedawna zakładano „304” do Dworca Głównego przez Aleje, o wspomnianych planach skrócenia do R. Grunwaldzkiego dostaliśmy info dosłownie tuż przed wrzuceniem powyższego artykułu.

  1. Co z “301″ i “304″? | krabok
  2. 10 najbardziej niedofinansowanych linii km (część I) | krabok
  3. 502 będzie wydłużone! | krabok
  4. Nowe fakty o reformie komunikacyjnej – cz. 6: dalsze zmiany do W1R | krabok

Odpowiedz na lkaszmirski Anuluj pisanie odpowiedzi

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: