Temat nocnej linii do Gminy Zielonki powoli rusza z miejsca (sprawę opisywałem kilka tygodni temu tutaj). Urząd Gminy postanowił podjąć inicjatywę i wystąpił do ZIKiT z propozycją uruchomienia takiego autobusu. Wg koncepcji Gminy, obsługę rejonu miałaby zapewnić wydłużona linia „904”, kursująca obecnie na trasie Wieliczka – Prądnik Biały. Zaproponowany orientacyjny przebieg prezentuje poniższa mapka:
„904” dojeżdżałby w rejony ul. Piaszczystej na Prądniku Białym jak obecnie, następnie drogą wojewódzką do Zielonek i dalej do Owczar, stamtąd drogą powiatową, ul. Długą i Gajową do Garliczki, potem przez Wolę Zachariaszowską drogą powiatową do drogi krajowej do Węgrzc, potem na skrzyżowaniu przy zespole szkół zakręt w drogę powiatową przez Bibice i z powrotem do Zielonek oraz Prądnika Białego.
ZIKiT jednak nie wyraził zgody na taką trasę i zaproponował własny pomysł: linia miałaby zaczynać na pętli Krowodrza Górka i swoim zasięgiem obejmować jedynie Zielonki, Bibice i Węgrzce, czyli południową część Gminy. Urzędu takie rozwiązanie nie satysfakcjonowało i zapowiedziano dalsze rozmowy na temat linii nocnej.
Czy sprawa pójdzie w dobrą stronę? Cieszy, że Zielonki zainteresowały się tematem nocnych połączeń. Niestety pomysł wydłużenia „904” wydaje się mało realny: linia nawet obecnie ma bardzo długi przebieg – zaczyna w Wieliczce i dojeżdża aż na północ Krakowa, a zaproponowana trasa dołożyłaby kolejne 30 km! Dość powiedzieć, że wtedy „904” jechało z aglomeracji, przez Kraków, znów do aglomeracji. Takie rozwiązanie nie wchodzi w rachubę. W tym kontekście propozycja ZIKiT wydaje się rozsądna. Autobus zaczynający na Krowodrzy dałby też dużą swobodę Gminie w dostosowywaniu go do swoich potrzeb, a także układaniu ilości kursów. Skoro Świątniki czy Skawina zdecydowały się na krótkie trasy swoich nocnych linii, to i dla Zielonek pomysł mógłby wypalić. Urząd jednak zapowiada, że dojazd do centrum jest tutaj priorytetem.
lkaszmirski