Wieści z Bieżanowa

Zgodnie z poprzednią zapowiedzią, linia „13” zyskała kursy w świąteczne poranki i wieczory, a na „183” poprawiła się częstotliwość w międzyszczycie. Sprawdźmy zatem, co jeszcze dzieje się w temacie linii bieżanowskich i o co walczy Rada Dzielnicy XII.

Linia „13” – mimo dodatkowych kursów, dalej brakuje kilku do pełnych godzin funkcjonowania. Radni zaproponowali zatem, aby przenieść jeden kurs z dnia powszedniego na pięć w niedziele (koszty byłyby bez zmian), celem dopełnienia braków. Choć nie bez przeszkód, wydaje się, że ZIKiT jest gotów zaakceptować tę propozycję.

Linia „163” – wciąż czekamy na zmianę trasy przez ul. Sieroszewskiego, jednak tutaj sprawa rozchodzi się jedynie o brak infrastruktury przystankowej w rejonie przystanku Os. Na Skarpie i wcześniej czy później zostanie sfinalizowana. RDXII walczy także o to, aby linia z powrotem kursowała przez cały tydzień od rana do wieczora. Przedstawiciele ZIKiT przyjęli pomysł pozytywnie, jednak zaznaczyli, że aby to zrobić, będą musieli zabrać pracę przewozową z jakiejś linii w innym rejonie.

Linia „503” – tu Radni chcą, aby autobusy znów kursowały co 20 min. w weekendy. Niestety choć urzędnicy nie odmówili bezpośrednio, wydają się być mniej przychylni temu pomysłowi niż w przypadku „163”. A szkoda, bo z niezrozumiałych powodów „pięćsetka” jest jedyną linią łączącą południe Krakowa z Alejami, która w weekend kursuje tak rzadko.

lkaszmirski

Reklama

, , , , , , , , , , , , ,

  1. #1 by Starsza mieszkanka Bieżanowa on 25 czerwca, 2013 - 9:08 pm

    W tej chwili (wakacje) 503 nie kursuje w ogóle w weekendy . Dlaczego? Południe Bieżanowa zostało całkowicie pozbawione komunikacji w soboty i niedziele.

  2. #2 by lkaszmirski on 25 czerwca, 2013 - 9:48 pm

    Też uważam to za skandaliczne. Radni już wiedzą i będą interweniować.

  3. #3 by Chlorofil on 30 czerwca, 2013 - 4:28 pm

    Odnośnie 13 i skasowania jedno kursu w dni powszedni, istotne jest by zachowane zostały kursy: pierwszy i ostatni, czyli obecny zakres czasowy kursowania pozostał.

    W przypadku przystanku „Aleksandry”, moim zdaniem rozwiązania należy szukać w uwspólnienia komunikacji z Rżaką. Wyobrażam sobie, że powinien powstać dodatkowy przystanek przy Wielickiej na skrzyżowaniu z wjazdem do osiedla Rżąki. Zatrzymywały się więc blisko osiedla 144,204.244.304 i 503 (o ile by pozostało). Z kolei 144 można by wtedy skierować do Nowego Bieżanowa Południa.

    Jednocześnie aby poprawić komunikację również dla Bieżanowa Koloniii oraz nowych bloków przy Małej Górze, 173 powinien jeździć Aleksandry na południe, później Mała Góra jak 133 i Ćwiklińskiej (na skrzyżowaniu Ćwiklińskiej z Małą Górą oczywiście konieczny były jeden przystanek w stronę centrum). Lekko okrężnie, ale autobus obsługiwał wtedy cały rejon Bieżanowa.

    Skasować można by za to 503.

  4. #4 by lkaszmirski on 30 czerwca, 2013 - 4:37 pm

    W przypadku „13” taki właśnie jest postulat, by przenieść kurs ze „środka dnia”, gdzieś ze szczytu.

    Nie jestem też pewny, czy likwidacja „503” to najlepszy pomysł – odczuwalnie odciążyła właśnie „144” i „173”, było to potrzebne. Zresztą linia się świetnie przyjęła.

  5. #5 by Chlorofil on 1 lipca, 2013 - 7:28 pm

    Alternatywnie, można by zlikwidować 144, a zwiększyć częstotliwość 163, 503 oraz 173 przez Małą Górę i Ćwiklińskiej. Przy założeniu oczywiście dodatkowego przystanku dla Rżąki.

  6. #6 by Chlorofil on 1 lipca, 2013 - 7:29 pm

    144 można by też skrócić do Ronda Matecznego i dalej na skróty do Powstańców Wielkopolskich.

  7. #7 by lkaszmirski on 2 lipca, 2013 - 2:07 pm

    Wydaje mi się, że ze „144” jest taka sama sytuacja jak z „503”: te trzy linie razem ze „173” się wzajemnie wzmacniają na ciągu Aleje-Wielicka i brak jednej byłby mocno odczuwalny w pozostałych.
    Nie ma też szans na „173” przez Aleksandry, jest potrzebne na Teligi. Takie rozwiązanie zakładał np. II wariant reformy i zostało skutecznie oprotestowane.

    • #8 by Starsza mieszkanka Bieżanowa on 3 lipca, 2013 - 9:50 pm

      173 jeżdżące przez Aleksandry dookoła N. Bieżanowa ( Mała Góra, Ćwiklińskiej) jeździłoby także przez Teligi i jednocześnie obsłużyłoby południe Bieżanowa.

      • #9 by lkaszmirski on 3 lipca, 2013 - 9:53 pm

        Przyznam, że nie spotkałem się z takim pomysłem, a wydaje się interesujący.

  8. #10 by Chlorofil on 7 lipca, 2013 - 8:05 pm

    Dokładnie o taką trasę mi chodziło, czyli z pętli Aleksandry (w prawo)-Mała Góra (w lewo)-Ćwiklińskiej-Telig itd.

  1. “13″ < "18" | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: