Witam, napisałem taki tytuł artykuł ponieważ Nowa Huta jest dyskryminowana przez krakowskie MPK pod względem niskiej podłogi, ponieważ mimo 13 lat użytkowania Bombardierów, raptem 7 wozów niskopodłogowych jeździ, a po takim Podgórzu jeździ sporo NGT6, NGT8 na liniach „3”, „6”, „8”, „13”, „18”, „24” i „50”. W Nowej Hucie NGT6 pojawiały się sporadycznie na liniach „5”, „9” i „10/40”.
Na linii „5” jeździły przez 1,5 roku, ale zabrano je nam. Traktowanie Huty pod względem niskiej podłogi zmieniło się 6 października 2012 bo wtedy na „14” wysłano NGT8 i wtedy pomyślano, iż Huta przestała być dyskryminowana, ale 10 czerwca 2013 Nowa Huta została pozbawiona najnowszych tramwajów NGT8 i na „14” trafiły NGT6. Zapytacie która część Krakowa jest faworyzowana, od razu odpowiem Kurdwanów i Krowodrza bo tam jeżdżą najnowsze tramwaje, i jest tak bo jak radni z tych dwóch dużych osiedli czegoś zażądają od ZIKiT-u to dostają, a Nowa Huta tego nie dostaje i jaka tu sprawiedliwość? To samy tyczy się wozów EU8N, N8S – te wozy miały jeździć głównie po Nowej Hucie, a nie mogą bo MPK mówi iż mamy zły stan torowisk. Przykład, na Igołomską nie mogą wjechać te wozy a jakoś E1, 2 x 105Na mogą, i EU8N wożą się po Podgórzu na liniach „2”, „3”, „11”, „20” a do Huty jeżdżą tylko na „5” i „9”. A mogły naprawdę spokojnie zawitać na „16”, „21”, jakoś jak „16” jeździła na Walcownię EU8N jeździło po Hucie i nie było problemów. A okazją do większego wysłania NGT6, EU8N do Huty jest weekend, ale niestety MPK uważa iż weekend to najlepszy moment na odpoczynek, a jak nie odpoczywają to jeżdżą wtedy na „2”, „3”, „6”, „8”, „11”, „13”, „18”, „24”, „50”, a więc nie po Hucie. A można w weekendy posłać większą ilość NGT8 na „52”, a NGT6 na „1” i „9”. Więc czas może na zmiany i chciałbym przypomnieć iż do pierwszego zniszczenia NGT6 doszło w Podgórzu, a nie w Nowej Hucie. A taki Kurdwanów nie może jeździć starymi wozami które też posiadają częściowo niską podłogę, ale im to przeszkadza. Huta może, a Kurdwanów nie może. Jeszcze inny przykład, na „24” podczas remontu miały jeździć E1+c3, potocznie wiedeńczyki, ale radni z Kurdwanowa na takie wozy się nie zgodzili, a według mnie ZIKIT nie powinien tak ulegać i taki typ tramwaju wysłać bez gadania. I MPK kolejny raz upokarza Nową Hutę, a czym? Tym iż wysyła tramwaj z Newagu po Podgórzu na linię 8, a mógłby ten tramwaj jeździć np. na linii „9” czy „52”.
Jako załącznik daję mapkę z wykorzystaniem taboru niskopodłogowego w Krakowie.
Mariusz Nowak
#1 by mieszkanieć krowodzy, mkm on 29 czerwca, 2013 - 4:49 pm
I bardzo dobrze.Czeba dyskryminować klase robotniczą i dresy.
#2 by marvolo613 on 29 czerwca, 2013 - 5:01 pm
„2” jeździ po Podgórzu? Pierwsze słyszę…
#3 by krkkk on 30 czerwca, 2013 - 11:42 am
Nie zapominaj, że podczas gdy po Podgórzu jeździ sporo starych Jelczy, to po Hucie śmigają nowe Solarisy :))
#4 by Piotr on 26 grudnia, 2013 - 6:20 pm
To jest niesprawiedliwe!!! Czy w Hucie inni ludzie mieszkają?! Neandertalczycy, przepraszam bardzo! W Hucie nie ma Solarisów, a jak są to są stare z pierwszej dostawy, te najnowsze są w podgórzu. Po podgórzu jeżdżą 2 linie z NGT8, ja mam taką propozycję taboru
1 – E1+c3 13 – NGT6 (wystarczy)
2 – N8S i EU8N 14 – NGT8 (były?!)
3 – 2x105Na (są bombardiery to niech się powożą na starych) 16 – N8S
4 – 3x105Na i 405N-kr (nic więcej się nie da dac) 18 – NGT8 i NGT6
5 – EU8N 19 – GT8S i E1+C3
6 – NGT6 (zawsze były) 20 – NGT6 i EU8N
8 – NGT6 i NGT8 21 – E1
9 – NGT6 i EU8N (było w wakacje?!) 22 – E1+c3 i GT8S
10 – 2x105Na i E1+c3 23 – 2x105Na i GT8S
11 – GT8S 24 – 3x105Na i E1+c3
50 – NGT6 i EU8N 52 – E1+c3 (odżałujemy)