„Pięćsetki” mają pod Górkę

Wieści powakacyjnych z Dzielnic ciąg dalszy. We wtorek miało również miejsce spotkanie przedstawicieli Inicjatywy Górka Narodowa oraz ZIKiT, na którym dyskutowano o układzie komunikacji po otwarciu pętli na os. Gotyk. Przy okazji klaryfikacji uległo kilka zagadnień poruszonych podczas niedawnego spotkania z Radą Dzielnicy IV.

Linia „503” – zgodnie z zapowiedziami pojedzie do nowej pętli. Technicznie nie ma problemu, by dojeżdżały tam autobusy przegubowe, Zarząd musi jedynie otrzymać zgodę deweloperów na przejazd autobusów miejskich przez ich tereny. Jest to raczej czysta formalność i należy się spodziewać, że w ciągu kilku tygodni „pięćset trójka” trafi na nową trasę: Os. Gotyk – Al. 29-ego Listopada i dalej jak obecnie do Nowego Bieżanowa. Autobusy pojadą prosto Al. 29-ego Listopada i nie będą przejeżdżać przez rejony ul. Siewnej oraz Mackiewicza.

Linia „537” – ulegnie likwidacji, w zamian uruchomiona zostanie linia „115”.

Linia „115” – rozważane są dwa warianty:

  1. Witkowice – Kuźnicy Kołłątajowskiej – Al. 29-ego Listopada – Dw. Gł. Wschód (a zatem tak samo jak linia „537”, z tą różnicą, że zatrzymywałaby się na wszystkich przystankach),
  2. Witkowice – Mackiewicza – Opolska – Al. 29-ego Listopada – Dw. Gł. Wschód (czyli trasa jak w proponowanym Wariancie I marszrutyzacji).

Finalne decyzje na razie nie zapadły. Wariant 2. uwzględniałby postulaty pasażerów z rejonów ul. Mackiewicza, którzy po zmianach stracą aż dwie linie – „154” oraz „503”. W tym przypadku byłyby również 2 wariantowe kursy na dzień w każdą stronę poprowadzone przez Kuźnicy Kołłątajowskiej celem dowiezienia dzieci do szkoły w Witkowicach.

Oczywiście cyfry nie są najważniejsze, lecz jeśli zamieniać „537” w linię zwykłą, może lepiej by było nadać jej numer który pasuje do rejonów Kuźnicy i Witkowic, na przykład „147”? Mimo wszystko szkoda odrobinę przyspieszonego charakteru linii, która w swojej dotychczasowej formie sprawdzała się całkiem dobrze.

Źródło: grupa Inicjatywa Górka Narodowa.

lkaszmirski

Reklamy

, , , , , , , , ,

  1. #1 by marvolo613 on Sierpień 28, 2013 - 10:08 am

    Nie można zmienić numeru linii na „147”, ponieważ nie ma to nic wspólnego z tradycją. Tradycja nakazuje przywrócić „115” 😛

  2. #2 by Przemysław z Krakowa on Sierpień 31, 2013 - 2:54 pm

    Do Marvolo613.
    To byłby nawet niezły pomysł.
    Stara „115” w latach 90-tych kursowała na trasie:
    Witkowice – Al. 29 Listopada – Dworzec Gł. – R. Mogilskie – Ofiar Dąbia – Płk. Dąbka.
    Jeździła przyzwoicie: co 12-15 minut w szczycie, co 25 minut poza nim, w weekendy co 30 i miała niezłe napełnienia.
    Teraz puszczona przez Dworzec Gł. Wschód byłaby prostsza, a więc krótsza.
    Zalety:
    1. Połączenie „Witkowic i okolic” nie tylko z Dworcem Gł., ale z kilkoma innymi punktami przesiadkowymi i docelowymi.
    2. Połączenie okolic Dąbia z Dworcem Gł – sama „14” co 20 minut, to trochę za mało. W roku szkolnym w dni powszednie były regularne tłoki.
    3. Zamiast „185” co 25-30 minut i zapewne równie słabej „115”, można by utworzyć sensownie kursującą linię, co 20 minut, być może lepiej. Witkowice odzyskałyby konkretnie kursującą linię, aktualnie mają trzy „ogryzki”.
    Wady:
    1. Korki na dojeździe na R. Grzegórzeckie od strony Al. Pokoju.
    2. Koszt przejazdu odcinka Dąbie – Dworzec Gł.
    3. Alergia ZIKIT-u na dublowanie autobusów z tramwajami.
    Ja byłbym jednak ZA.
    Jeśli zauważymy, że R. Mogislkie nie nadaje się do przesiadek autobus-tramwaj, to dublowanie dotyczy tylko trzech przystanków na Al. Pokoju i najwyżej dwóch na Lipskiej – jakby „15” jechała przez ul. Przewóz, to tylko jeden.
    Alergia ZIKIT-u jest nieuzasadniona, jeśli tramwaje nie zapewniają dobrego dojazdu – w tym przypadku nawet żadnego, bo na Witkowicach i północnej części Płaszowa nie ma torowiska.
    A co do numerów – w sumie to jest obojętne, jeśli jest stabilne. Aktualnym problemem nie jest to, czy numer do czegoś „pasuje”, tylko to, że po zmianach nie zawsze człowiek pamięta, co gdzie jeździ. Po kilku miesiącach i tak się nauczy.
    Pozdrawiam.

  3. #3 by lkaszmirski on Sierpień 31, 2013 - 5:50 pm

    W kwestii dodatkowego połączenia Al. Pokoju z Dw. Głównym: planowano przekierowanie „125”, jednak się z tego wycofano.
    https://krabok.wordpress.com/2013/02/01/125-do-dworca-glownego/

  1. Strona nie została znaleziona | krabok
  2. Będzie więcej “503″! | krabok
  3. Spotkanie w sprawie “503″ | krabok
  4. Decyzja w sprawie “115″ | krabok
  5. Co tak naprawdę oznacza decyzja w sprawie “115″? | krabok
  6. Wakacje 2017 – zmiany tras autobusów | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: