Prądnik Biały – planowane zmiany

W poniedziałek 26.08 odbyło się spotkanie Radnych Dzielnicy IV oraz przedstawicieli ZIKiT z mieszkańcami nt. proponowanych zmian w komunikacji miejskiej. Poniżej podsumowanie dyskusji.

Linia „114” – część mieszkańców postulowała powrót linii, ze skróconą trasą (Pr. Biały Zachód – Górnickiego – Mackiewicza – Opolska – Al. 29-ego Listopada – Dw. Gł. Wschód) ze względu na dojazd m.in. do UR oraz Szkoły Podstawowej nr 109. Mimo powyższego nie należy się spodziewać powrotu linii w bliskiej przyszłości, a prawdopodobnie w ogóle.

Linia „115” – planowane jest przywrócenie linii, choć nie został doprecyzowany przebieg. Przypomnijmy, przed likwidacją kursowała na trasie Witkowice – Krowodrza Górka.

Linie „144” oraz „194” – spora część dyskusji dotyczyła planowanej zamiany końcówek („144” do Kr. Górki, „194” do Pr. Białego). W głosowaniu zebranych mieszkańców przeważyło zostawienie obecnego układu, co argumentowane było koniecznością utrzymania dojazdu do R. Matecznego czy Bonarki. Wyniki głosowania są jednak jedynie sugestią, ostateczna decyzja będzie należeć do Radnych.

Linia „154” – stała trasa zostanie skrócona do Pr. Białego i wydłużona do Dw. Gł. Wschód. Zostanie utrzymany przejazd przez Krowoderskich Zuchów, zatem nowa marszruta będzie następująca: Pr. Biały – Wyki – Krowoderskich Zuchów – Wybickiego – Dr Twardego – Al. Słowackiego – Pawia – Dw. Gł. Wschód. Niestety, w zamian zostanie ograniczona częstotliwość linii we wszystkich porach – propozycje nowych rozkładów poniżej:

Linia „297” – RD postulowała aby przekierować linię na trasę Kr. Górka – Krowoderskich Zuchów – Wyki – Pachońskiego i dalej jak obecnie. Później pojawiły się głosy, aby podobnie przetrasować inną linię z Zielonek (nie zostało doprecyzowane którą) wg układu Kr. Górka – Fieldorfa-Nila – Mackiewicza – Pachońskiego – Górnickiego i dalej jak obecnie, w miejsce skróconego „154”. Ani pierwsza, ani druga propozycja prawdopodobnie nie zostanie wprowadzona.

Linia „503” – w późniejszym terminie (jesień) zostanie przekierowana do nowej pętli na Os. Gotyk (zgodnie z wcześniejszymi wieściami). Nowa trasa prawdopodobnie będzie omijać obecną pętlę Górka Narodowa i poprowadzi cały czas prosto przez Al. 29-ego Listopada. Po raz kolejny poruszono również kwestię dodatkowego przystanku przy Cm. Rakowickim.

Linia „537” – ulegnie likwidacji, w zamian uruchomienie linii „115”.

Należy dodać, że finalna decyzja w sprawie części z powyższych ustaleń – w szczególności zamiany końcówek „144”/”194″ – należy do RDIV, której sesja odbędzie się we wtorek 27.08. W połowie września planowana jest również kolejna, która z kolei dotyczyć będzie linii tramwajowych obsługujących pętlę Kr. Górka.

Podziękowania dla alberta oraz flosana z forum pkk.info.pl za przekazanie informacji.

lkaszmirski

Reklama

, , , , , , , , , , , , , ,

  1. #1 by MPKssie on 27 sierpnia, 2013 - 9:37 pm

    Boże kur*a czy ich poje*ało… czy z przystanku Siewna Wiadukt można się bedzie dostać gdzie indziej niż na Krowodrza Górkę?.. Co za debil wymyśla te trasy….

  2. #2 by lkaszmirski on 27 sierpnia, 2013 - 9:46 pm

    Zostaje przynajmniej „164”… do tego być może „115” jechałoby do Dw. Gł. Wschód.

  3. #3 by DER on 6 września, 2013 - 4:10 pm

    Przecież można „puścić” 503 zarówno przez Górkę, następnie przez Gotyk i zakończyć na nieodległej pętli Prądnik Czerwony (przy cmentarzu). Wszyscy na takim rozwiązaniu skorzystaliby z nawiązką!

  4. #4 by lkaszmirski on 6 września, 2013 - 5:43 pm

    Trasa byłaby dłuższa, więc zgaduję, że rozchodzi się o koszty.

  1. “Pięćsetki” mają pod Górkę | krabok
  2. Powrót linii „114”? | krabok
  3. „115” do TAURON Areny? Powrót „537”? | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: