Nadałem taki tytuł tekstu ponieważ skończyły się wakacje i co za tym idzie wakacyjną przygodę skończyły w Nowej Hucie NGT6. W okresie wakacyjnym w Nowej Hucie aż 4 linie miały niską podłogę czyli 5, 9, 14, 16 – w Nowej Hucie były 23 brygady z niską podłogą, z czego 11 kursów były to NGT6 które jeździły na 9 oraz 14 (która nie wiadomo czy wróci do Huty). Po wakacjach zostało 9 brygad czy to sprawiedliwe? Czyli co, wracamy do punktu wyjścia, że Hucie nowy tabor nie jest potrzebny oraz do tego, że w Nowej Hucie nie ma osób starszych? Oraz do traktowania Nowej Huty jak przed 6 X 2012, kiedy to NGT8 zawitały do Nowej Huty.
Uważam iż takie traktowanie Nowej Huty jest niesprawiedliwe, w czym lepszy od Huty jest Kurdwanów który wozi się NGT8 zabranymi z 14, oraz Krowodrza gdzie od dzisiaj są 24 kursy z niską podłogą. Czy to sprawiedliwe, na pewno nie. Chcę przypomnieć iż do pierwszego aktu wandalizmu doszło w Kurdwanowie na przełomie 2000/2001 i to na linii 24, a nie jak większość myśli iż w Nowej Hucie, kiedy to by nawet nie myślała że tak będzie traktowana pod względem niskiej podłogi. Może by tak wysyłać do Nowej Huty cały czas NGT6 np. na linię 9 dopóki nie wróci 14, choć wiem wtedy NGT6 traci np. 3 albo 6 ale tam niska podłoga generalnie od dawna jest i powinno być tak też w Hucie. Zadam pytanie jak wróci 14 to i tak skądś muszą zniknąć NGT6, aby na 14 zawitały NGT6 a może nawet NGT8, gdzie na obecnej 13 są raczej niepotrzebne i NGT6 by starczyło.
Oto moja propozycja podziału NGT6/NGT8 aby było sprawiedliwe
„3”: 2 x NGT6, 8 x GT8S
„6”: 2 x NGT6, 3 x GT8S
„8”: 12 x NGT6
„9”: 4 x NGT6, 4 x EU8N
„13”: 13 x NGT8
„18”: 11 x NGT6
„50”: 10 x NGT8, 9 x NGT6
Czyli podział taboru wychodzi
NGT6-40/50
NGT8-23/24
Mariusz Nowak
#1 by 1 linia metra: Kup Sobie Wykształcenie - Dworzec Gł. on 3 września, 2013 - 8:39 pm
aż 10 NGT6 odpoczywa codziennie?! czyżby przez propagandowe linie nocne tramwajowe majchrowskiego? Na co w noce powszednie tramwaje nocne by tlen wozić?
A co z wynalazkiem 405? Nie będzie produkcji seryjnej?^^
A może za krótkie na obecne potoki bo metro ledwo wyrobi z takimi potokami?:P
#2 by lkaszmirski on 3 września, 2013 - 8:49 pm
Powyższa lista jest tylko propozycją Autora listu.
Co do 405N, MPK powiedziało że zależy czy dostaną dofinansowanie z UE na nowe tramwaje. Jeśli nie dostaną, to wtedy będą kontynuować pomysł z 405.
#3 by Chlorofil on 3 września, 2013 - 9:38 pm
Moim skromnym zdaniem, na czwórce sprawdziłyby się dobrze NGT8.
#4 by x347 on 4 września, 2013 - 1:27 am
Ehe, jeśli dodadzą miejsca do siedzenia na dachu to faktycznie dobrze by się sprawdziły…
#5 by król julian on 5 września, 2013 - 9:32 am
masz rację, mogą dodać wyjęte z wnętrza NGT8:-)
#6 by lkaszmirski on 3 września, 2013 - 11:54 pm
Mam obawy, że mogłyby być za małe – zwłaszcza teraz, kiedy „4” stała się jedyną linią jadącą z Bronowic Małych w kier. Dworca.
#7 by ęcki on 5 września, 2013 - 10:04 am
Czy krakowskie torowiska przyjęłyby bez zgrzytu tramwaje o szrokości 2,65m? Może czas zacząć dostosowywać torowiska zaczynając od Mogilskiej do tramwaju o tej szerokości?
#8 by NH on 5 września, 2013 - 6:42 pm
Zgadzam się. Miło było jeździć NGT6 na 9 w wakacje 😉