Zgodnie z wcześniejszym wpisem, w ramach planowanych zmian na terenie Dzielnicy IV zdecydowano się na przekształcenie linii przyspieszonej „537” (Witkowice – Kuźnicy Kołłątajowskiej – Dw. Gł. Wschód) w linię zwykłą „115”, zatrzymującą się na wszystkich przystankach. Przy okazji jednak rozważa się również korektę przebiegu trasy, która zamiast przez Kuźnicy Kołłątajowskiej, mogłaby prowadzić przez Mackiewicza i Opolską. Propozycja taka podyktowana jest chęcią poprawy obsługi komunikacyjnej wspomnianych rejonów, które dopiero co straciły linię „154”, a niebawem pozbawione zostaną również przegubowej „503”.
Nie jest niczym zaskakującym, że takie plany nie spotkały się z pozytywnym przyjęciem ze strony mieszkańców Kuźnicy Kołłątajowskiej oraz grupy Inicjatywa Górka Narodowa. O ile zmiana charakteru linii na zwykłą nie jest problemem, o tyle nowa trasa budzi kontrowersje. Przedstawiciele IGN wystosowali w tej sprawie pismo do RDIV, w którym nie kryją zaskoczenia – dopiero co udało się wywalczyć tę linię, a już miałaby być likwidowana? Tym bardziej, że na obecnej trasie sprawdza się dobrze (co przyznał również sam ZIKiT), a autobusy jeżdżą pełne. W listopadzie jej częstotliwość została zwiększona w szczycie (do 20 minut, wcześniej co 30), od tego czasu wciąż trwały też rozmowy z Zarządem nt. dalszych wzmocnień. A tu – nagle linia miałaby zniknąć?
Z drugiej strony trzeba też uwzględnić racje pasażerów z rejonów Mackiewicza i Siewnej. To tutejsza dawna linia „115” stała się w dużej mierze dawcą kursów dla „537”. Teraz do tego dochodzą kolejne zabierane połączenia. Czy nie wypadałoby dać coś w zamian? Tym bardziej, że „503” zostanie stąd przeniesione właśnie celem obsługi mieszkańców Górki Narodowej. Czy „164” pomieści wszystkich pasażerów po tych zmianach?
W tej sprawie nie ma idealnego rozwiązania i któraś ze stron będzie pokrzywdzona. Na tę chwilę wydaje się, że szala przechyla się ku wariantowi przez Mackiewicza, jednak decyzje na razie nie zapadły.
Źródło: grupa Inicjatywa Górka Narodowa.
lkaszmirski