Wiemy, co pojedzie przez ul. Lema!

W najbliższym czasie Miasto planuje rozpoczęcie przebudowy skrzyżowania ul. Mogilskiej, Meissnera i al. Jana Pawła II, której celem ma być również połączenie z niedokończoną ul. Lema. Po zakończeniu prac, planuje się uruchomić regularne połączenie autobusowe wzdłuż tej ostatniej. Do tej pory nie było jednak pewne, która linia to będzie: przewijały się różne opcje, przez „193”, „125”, „185” a skończywszy nawet na „128”. Udało mi się uzyskać informację z oficjalnych źródeł, zatem – która z nich rzeczywiście pojedzie nową trasą?

Wg planów urzędników, ma to być linia „185”, obsługująca obecnie relację Zajezdnia Płaszów – Ofiar Dąbia. Jest to pewne zaskoczenie, gdyż jeszcze niedawno planowano likwidację tego połączenia przy okazji skierowania „125” do Dw. Głównego. Tymczasem wychodzi na to, że linia się obroniła i czeka ją całkiem niezła przyszłość. Co więcej, takie rozwiązanie sprawi, że nie będzie już prawdopodobnie zawieszana na wakacje, jak to miało miejsce w tym roku. Zapewni także szybkie połączenie Płaszowa z rejonami Al. Pokoju i Wieczystej, omijając zatłoczone centrum Krakowa.

Nie byłoby zaskoczeniem, gdyby przy okazji zdecydowano się na małą reformę linii „193” i połączenie jej części ze „185”. Ta pierwsza wydaje się być wręcz stworzona pod ulicę Lema, do tego jej obecna trasa jest zdecydowanie za długa:

Może warto by było skrócić „193” np. do Prądnika Czerwonego (wzorem dawnego „453”), a w zamian wydłużyć „185” do tej samej końcówki? Z takiego rozwiązania powinni ucieszyć się mieszkańcy, co więcej w ten sposób linie „125” i „185”, choć jadąc po odrobinę różnych trasach, zapewniłyby mocne połączenie północy z Płaszowem.

lkaszmirski

Reklamy

, , , , , ,

  1. #1 by król julian on Wrzesień 5, 2013 - 12:15 pm

    124 można by wydłużyć do dworca Powst. Wielkop. zamiast 128 ( lub co 2. kurs w wersji konsensusowej)

  2. #2 by lkaszmirski on Wrzesień 5, 2013 - 12:31 pm

    Też nie najgorsza opcja, choć wtedy „124” byłoby dość zakręconą linią na mapie 😉

  3. #3 by król julian on Wrzesień 5, 2013 - 2:22 pm

    105 do os. Piastów (z petlą osiedlowo-uliczną) też mogłoby być dobrym połaczeniem – ciekawe jaki przelot miałaby ta linia i czy konkurencyjny z 52

    linia 185 już dziś mogłaby jeździć do Wieczystej ( przez Cystersów, Fabryczną czy Kosynierów)

  4. #4 by MarcinZ on Marzec 30, 2014 - 1:02 pm

    A kiedy mają oddać Lema, że będzie mógł tędy jechać jakiś autobus?

  1. Złocień – małe kroczki | krabok
  2. 10 najbardziej niedofinansowanych linii km (część II) | krabok
  3. „185″ pojedzie do Prądnika Czerwonego! | krabok
  4. Powakacyjne nowości: autobusy [FOTO] | krabok
  5. Zmiany tras na Prądniku Czerwonym i w Hucie | krabok
  6. Zmiany tras na Prądniku Czerwonym i w Hucie – komentarz | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: