W najbliższym czasie Miasto planuje rozpoczęcie przebudowy skrzyżowania ul. Mogilskiej, Meissnera i al. Jana Pawła II, której celem ma być również połączenie z niedokończoną ul. Lema. Po zakończeniu prac, planuje się uruchomić regularne połączenie autobusowe wzdłuż tej ostatniej. Do tej pory nie było jednak pewne, która linia to będzie: przewijały się różne opcje, przez „193”, „125”, „185” a skończywszy nawet na „128”. Udało mi się uzyskać informację z oficjalnych źródeł, zatem – która z nich rzeczywiście pojedzie nową trasą?
Wg planów urzędników, ma to być linia „185”, obsługująca obecnie relację Zajezdnia Płaszów – Ofiar Dąbia. Jest to pewne zaskoczenie, gdyż jeszcze niedawno planowano likwidację tego połączenia przy okazji skierowania „125” do Dw. Głównego. Tymczasem wychodzi na to, że linia się obroniła i czeka ją całkiem niezła przyszłość. Co więcej, takie rozwiązanie sprawi, że nie będzie już prawdopodobnie zawieszana na wakacje, jak to miało miejsce w tym roku. Zapewni także szybkie połączenie Płaszowa z rejonami Al. Pokoju i Wieczystej, omijając zatłoczone centrum Krakowa.
Nie byłoby zaskoczeniem, gdyby przy okazji zdecydowano się na małą reformę linii „193” i połączenie jej części ze „185”. Ta pierwsza wydaje się być wręcz stworzona pod ulicę Lema, do tego jej obecna trasa jest zdecydowanie za długa:
Może warto by było skrócić „193” np. do Prądnika Czerwonego (wzorem dawnego „453”), a w zamian wydłużyć „185” do tej samej końcówki? Z takiego rozwiązania powinni ucieszyć się mieszkańcy, co więcej w ten sposób linie „125” i „185”, choć jadąc po odrobinę różnych trasach, zapewniłyby mocne połączenie północy z Płaszowem.
lkaszmirski
#1 by król julian on 5 września, 2013 - 12:15 pm
124 można by wydłużyć do dworca Powst. Wielkop. zamiast 128 ( lub co 2. kurs w wersji konsensusowej)
#2 by lkaszmirski on 5 września, 2013 - 12:31 pm
Też nie najgorsza opcja, choć wtedy „124” byłoby dość zakręconą linią na mapie 😉
#3 by król julian on 5 września, 2013 - 2:22 pm
105 do os. Piastów (z petlą osiedlowo-uliczną) też mogłoby być dobrym połaczeniem – ciekawe jaki przelot miałaby ta linia i czy konkurencyjny z 52
linia 185 już dziś mogłaby jeździć do Wieczystej ( przez Cystersów, Fabryczną czy Kosynierów)
#4 by MarcinZ on 30 marca, 2014 - 1:02 pm
A kiedy mają oddać Lema, że będzie mógł tędy jechać jakiś autobus?
#5 by lkaszmirski on 2 kwietnia, 2014 - 9:19 am
Na razie w kwietniu planuje się oddać same prawoskręty (tzn. skręcanie z Lema w prawo w al. Jana Pawła II oraz z Mogilskiej w prawo w Lema), powołując się na przedostatni akapit tego artykułu:
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425,15561028,Jak_miasto_chce_przetkac_zablokowana_ulice_Lema.html
Jednak to prawdopodobnie za mało aby puścić tamtędy autobus.