Garść nowinek komunikacyjnych z rejonów os. Złocień:
„125” – na razie wycofano się z planów skierowania kursów do Dw. Głównego. Autobus zostanie na obecnej trasie i z obecną częstotliwością. Nie będzie również likwidacji linii „185” – a nawet planuje się skierować ją przez ul. Lema. Mimo to należy dodać, że Wariant I pełnej reformy komunikacyjnej wciąż zawiera linię „125” na trasie Złocień – Dw. Gł. Wschód mającą kursować w szczycie co 12 minut.
„163” – Rada wywalczyła, aby zrezygnowano z wysyłania na linię krótkich podmian. Chodzi o poranny kurs, na który kierowany był krótki autobus, a w którym panował przez to spory tłok. Otrzymano zapewnienie, że wysyłane będą regularne autobusy, 12-metrowe. Wciąż aktualna jest również sprawa przekierowania linii pod Szpital Żeromskiego – ZIKiT poparł propozycję i dojdzie ona do skutku, jednak na razie natrafiono na problemy gruntowo-techniczne.
„183”/”643″ – tutaj Radni postulowali, aby załatać weekendową dziurę w kursowaniu między ostatnim „183” a pierwszym „643”, która obecnie wynosi ponad dwie godziny. ZIKiT się zgodził i będzie dodatkowy kurs którejś z tych linii wieczorem – prawdopodobnie „643”.
lkaszmirski
#1 by lkaszmirski on 19 września, 2013 - 10:19 am
Uaktualnienie: dodatkowy kurs – jednak na „183” – będzie dodany od 23.09.
#2 by konduktor on 22 września, 2013 - 4:21 pm
Nie można „wyprostować” 163 przez Aleksandry, Jerzmanowskiego bądź Heleny z nr „463”?
Mający kartę na 163 podjechaliby na Bieżanów na przesiadkę na 463 – kilka kursów na tej bieda linii w 8. bieda komunikacji świata zostałoby dodanych.
Przy os. Złocień jest wiadukt kolejowy. Nie da rady przejechac tędy autobus?
Jesli nie to na pewno znalazłyby się pieniądze na dostosowanie do przejazdu autobusów MPK. Radni do dzieła!
Zlikwidowałoby to niepewność rozkładu w związku z przejazdem kolejowym.
#3 by lkaszmirski on 23 września, 2013 - 10:46 am
Tylko wtedy „163” by omijało rejony Teligi, na których potrafi w(y)siąść najwięcej osób. Do tego nie byłoby jak wjechać na Rżąkę, więc musiałaby się zmienić końcówka. Wg mnie obecna trasa „163” jest optymalna, tylko trzeba wywalczyć więcej kursów.