„703” – czy dało się prościej?

Dziś drugi i ostatni dzień zamknięcia trasy tramwajowej do Krowodrzy Górki. Trzeba przyznać, że ZIKiT tym razem się postarał i rozkład linii zastępczej „703” jest iście imponujący – przy kursowaniu co 4 minuty rzeczywiście można mówić o porządnym zadośćuczynieniu za utrudnienia komunikacyjne. Zastanawia jednak kilka drobiazgów:

  1. Czy zamiast rozpisywać szczegółowo godziny odjazdów, nie prościej było umieścić na rozkładzie informację, że linia kursuje średnio co 4 minuty? Przy tak krótkich odstępach kursy i tak łatwo ulegają przestawieniom, a taką prostszą formę zapisu postulowano już wielokrotnie, m.in. w ramach Okrągłego Stołu Transportowego.
  2. Czemu „703” wykonuje więcej kursów w niedzielę, niż w sobotę? Różnica jest drobna (1 kurs w godzinach porannych), jednak zazwyczaj zachodzi zjawisko w drugą stronę: to raczej w soboty linie mają lepsze rozkłady, co dostosowane jest do potoków pasażerskich.
  3. W nawiązaniu do poprzedniego punktu: czy trzeba było rozróżniać rozkłady na sobotę i niedzielę? Na Krowodrzy Górce jedyne różnice zachodzą we wczesnych godzinach porannych i wynikają właśnie z tego dodatkowego kursu. Może warto było rozważyć taki sam rozkład na oba dni? Wprawdzie na dalszym odcinku trasy przeloty w ciąu dnia różnią się o jedną minutę, jednak gdyby wprowadzić punkt 1. – nie byłoby z tym problemu.

Zatem – czy zamiast poniższego rozkładu

nie prościej było ułożyć go na przykład w następujący sposób?

lkaszmirski

Reklamy

, ,

  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: