Stety/niestety, Kraków nie dostał dofinansowania do przetargu na nowe tramwaje. Była to pula z listy rezerwowej na lata 2007-2013, a skoro się nie udało, to zostanie on prawdopodobnie przeniesiony na kolejną perspektywę budżetową, obejmującą lata 2014-2020.
Co jednak, jeśli jakimś zbiegiem okoliczności nie uda się kupić nowych tramwajów? MPK ma plan awaryjny – jak przyznali przedstawiciele Przedsiębiorstwa, w takim przypadku do łask wrócą plany skonstruowania kolejnych wagonów 405N. Przypomnijmy, jedyny dotychczas powstały 405N to niskowejściowy tramwaj, zbudowany na bazie wagonów Konstal 105Na (kursujących w trójskładach na liniach „4” oraz „24”).
Budowa pierwszego 405N pochłonęła aż 5,5 mln zł, jednak w koszt ten wliczone są prawa do projektu wagonu, które tym samym przeszły do MPK. Dzięki temu budowa kolejnych powinna być tańsza. Z kolei nowe tramwaje miałyby kosztować ok. 10 mln zł każdy.
lkaszmirski
#1 by Bożydar on 19 grudnia, 2013 - 5:37 pm
I zbudują ich 36? I będą 72 sztuki 40 metrowców?;)
Ciekawe jak wygląda koszt przejazdu 1km w 405N?
Skoro decyzja o przyznaniu jest tylko przełożona to maksymalnie będzie to do końca 2014r?
To zanim zaczną budować 405N to juz skończa;)
Przeciez Majchrowski jest z SLD to PO znów nie da pieniędzy z podatków m.in. krakowian na tramwaje dla krakowian.
#2 by lkaszmirski on 21 grudnia, 2013 - 12:17 am
Mówi się, że następny przetarg = rok obsuwy, więc rozumiem to tak, że byłby to koniec 2014. Jednak nie mam tutaj pewności, jedynie wnioskuję z tego co inni mówią 😉
Natomiast niewątpliwie 405N zaczną budować dopiero gdy będzie wiadomo, że przetarg nie wypalił (na co jednak się nie zanosi!)