Komunikacja podczas remontu Mogilskiej

W ZIKiT trwają prace nad organizacją transportu publicznego podczas zbliżającego się zamknięcia trasy z R. Mogilskiego w kier. Nowej Huty. Powstała już wstępna koncepcja, którą publikuję poniżej:

Linie „4”, „9”, „10” – zmiana trasy: kursowałyby przez Al. Pokoju. Częstotliwości bez zmian.

Linie „5”, „14” – zawieszone.

Linia „11” – zmiana trasy: Czerwone Maki – Starowiślna (jak obecnie) Poczta Gł. – Dworzec Gł. – R. Mogilskie – R. Grzegórzeckie – Mały Płaszów. Częstotliwość bez zmian.

Linia „22” – zmiana częstotliwości: cały dzień kursowałaby co 20 minut (obecnie w szczycie co 10).

Linia „24” – zmiana taboru: obsługiwana byłaby składami dwuwagonowymi.

Linia „52” – zmiana trasy, częstotliwości oraz taboru: kursowałaby przez Al. Pokoju, cały dzień co 10 minut (obecnie w szczycie co 5). Na część brygad wyjechałyby składy trójwagonowe, przeniesione z linii „24”.

Linia „74” – nowa linia tymczasowa na skróconej trasie „14”-tki: Bronowice – Dworzec Gł. – R. Mogilskie – R. Grzegórzeckie – Dąbie. Częstotliwość cały dzień co 20 minut (jak dla linii „14”).

Na ciągu Mogilska – Al. Jana Pawła II, w zamian za zawieszenie tramwajów, planuje się uruchomić dwie linie autobusowe.

Planowane cięcia są dość drastyczne. Skutki zamknięcia Mogilskiej odczują nie tylko pasażerowie z Nowej Huty, lecz również z rejonów takich jak Ruczaj, Borek Fałęcki czy Krowodrza Górka. Ograniczenia oferty wynikają z przyjętych przepustowości ciągów: zakłada się, że między R. Grzegórzeckim a pętlą Dąbie miałoby kursować maksymalnie 30 tramwajów/h, a na dalszym odcinku Al. Pokoju do R. Czyżyńskiego – maksymalnie 27/h.

Dziwić może zmiana trasy „11”, lecz wynika ona z faktu, iż obecnie tramwaje jeżdżą dość słabo zapełnione. Z drugiej strony „52” z Czerwonych Maków będzie kursowało rzadziej, a i „20” z Małego Płaszowa do Dworca obecnie jeździ przepełniona. Stąd pomysł, aby upiec nawet nie dwie, lecz trzy pieczenie na jednym ogniu, kierując „jedenastkę” właśnie przez Dworzec.

Muszę jednak zaznaczyć, że choć powyższe plany pochodzą od urzędników, nie zostały jeszcze zaakceptowane przez dyr. Marcinko. Dlatego jest teoretycznie możliwe, że zajdą w nich jeszcze drobne zmiany.

lkaszmirski

Reklamy

, , , , , , , , , , , , ,

  1. #1 by cichy kazik on Styczeń 11, 2014 - 2:38 am

    11 jest za wyprostowanie przez H. Targową 10i/lub52?
    Za takie cięcia to coś w stylu 2x GT8S powinno byc na 52.
    482 za 14 do R. Kocmyrzowskiego
    Zastępcze autobusy musza zjeżdzać na poziom tramwajowy R. Mogilskiego…

    • #2 by lkaszmirski on Styczeń 11, 2014 - 9:12 pm

      „52” ma na pewno jechać przez Dworzec. Co do „10”, postaram się dowiedzieć.

      W „11” bardziej chodzi o to, żeby wzmocnić ciąg do Dworca zarówno od strony Ruczaju (pocięte „52” w szczycie) jak i Płaszowa („20” nie wyrabia).

      • #3 by MAdzik on Styczeń 31, 2014 - 5:53 pm

        20 nie wyrabia, bo zamiast do Bronowic, tak jak jeździła i była pusta to puścili ją do Cichego Kącika. Dlatego to jest przede wszystkim tramwaj przesiadkowy i jedyny z centrum

  2. #4 by lorens on Styczeń 11, 2014 - 4:30 am

    Będę wielce zdziwiony (i pozytywnie zaskoczony) jeżeli zrobią coś innego niż 704 Plac Centralny – al. JP2 – Dw. Gł. Wschód i 714 Rondo Kocmyrzowskie – Bieńćzycka – Dw. Gł. Wschód.

    Możnaby gdybać nad końcówką przy Rondzie Grzegórzeckim w zatoce na al. PW, albo nad puszczeniem autobusów od Mogilskiego przez Lubicz i Rakowicką (i dalej do DGW), właśnie żeby mogły jechać „dołem „. O ile w pierwszym wypadku na przeszkodzie niechybnie stanęłyby korki i brak zaplecza dla kierowców, o tyle w drugim nie widzę żadnych oczywistych przeszkód do realizacji, no może poza tym, że być może brzmi dość „fantastycznie”.

  3. #5 by Michał on Styczeń 11, 2014 - 5:13 pm

    Skąd wynika taka, a nie inna przepustowość?

  4. #7 by Jurek on Styczeń 13, 2014 - 8:31 am

    A co z mogilską dalej? Zostaje jeden pas z każdej strony i ruch kołowy bez zmian? Czy planowane jest całkowite zamknięcie ruchu dla samochodów i zostawienie tylko przejazdu dla autobusów?

    I jak post cichego kazika – autobusy będą zjeżdżały na poziom tramwajowy na r. mogilskim?

  5. #8 by Przemysław z Mistrzejowic on Styczeń 13, 2014 - 3:12 pm

    „Jurek” i „Cichy Kazik” – macie całkowitą rację. Właściwie, to wszystkie autobusy od początku powinny zjeżdżać na dolny poziom, tylko projektanci o tym nie pomyśleli i nie zrobili wylotu na Brodowicza.
    Efekt jaki jest, każdy widzi: główny punkt przesiadkowy Krakowa nie nadaje się do przesiadania między autobusami a tramwajami – 150m. sprintu!
    Pozdr.

    • #9 by lkaszmirski on Styczeń 15, 2014 - 2:06 pm

      Tak, choć zjazdu brakuje również od strony Lubomirskiego.

  6. #10 by ck on Styczeń 21, 2014 - 12:24 am

    Wydłużenie linii 482 za 9 i 5 przez R. Kocmyrzowskie im księdza budowniczego i proboszcza Arki Pana Józefa Gorzelanego:) do Wzgórz Krzesławickich byłoby lepsza propozycją niż to co ZIKIT zaoferował na czas remontu.

    Czy Mogilska będzie dostępna tylko dla autobusów i mieszkańców?

    pomysł z 11 się najwyraźniej nie obronił a jest dobry i mógłby zostac na stałe – teraz można przetestowac i zrzucic winę na remont jak sie nie sprawdzi.

  7. #11 by lkaszmirski on Styczeń 21, 2014 - 12:57 pm

    Ogólnie podana w komunikacie ZIKiT organizacja ruchu wydaje się niezła, choć trochę razi zostawienie Kocmyrzowskiej tylko z jedną linią.

    Co do 11 – pewnie problemem była przepustowość ciągu R. Grzegórzeckie – R. Mogilskie.

  8. #12 by EU8N on Styczeń 21, 2014 - 8:48 pm

    Ja odniosę się do jednej rzeczy. Można było połączyć nowe całotygodniowe 163 z obecnym 153. W weekend częstotliwość się zgadza. W dzień powszedni trzeba by było zejść w szczycie do częstotliwości 30 minut (mało odczuwalna strata) i poza szczytem albo zostawić częstotliwość 30 minut (zyskałby też odcinek do Os. Piastów) albo skrócić co drugi kurs do Al. Przyjaźni. Aby zapewnić połączenie do Kombinatu wprowadzono by w odpowiednich godzinach kursy wariantowe z wjazdem pod Kombinat. W sumie to ciekawi mnie, ile taniej by to wyszło.

    • #13 by lkaszmirski on Styczeń 21, 2014 - 10:38 pm

      Też mnie zastanawiało, czy nie dałoby się zrobić jakiejś reorganizacji km w rejonie Mogiły. Jednak połączenie „153” i „163” raczej nie wchodzi w grę – właśnie z powodu różnych częstotliwości w szczycie. „163” jest zsynchronizowane ze „125” i „183”, które obie jeżdżą co 24 minuty.

  9. #14 by EU8N on Styczeń 22, 2014 - 7:29 am

    Być może przy okazji otwarcia Lema i robienia porządków z obecnym 193 coś wykombinują w tej kwestii.

    • #15 by lkaszmirski on Styczeń 22, 2014 - 12:55 pm

      Myślę, że niewiele się zmieni. Przez Lema ma jechać „185”, które jest zsynchronizowane ze „125” w Płaszowie, więc pewnie zostawią mu obecne częstotliwości (24/30/60/60).

      • #16 by EU8N on Styczeń 29, 2014 - 7:32 pm

        Ale 185 dotrze pewnie na Prądnik Czerwony. A to oznacza skrócenie 193. Można tu coś pokombinować, ale trzeba chwilę pomyśleć.

      • #17 by lkaszmirski on Styczeń 29, 2014 - 11:28 pm

        Właśnie o to chodzi, że wciąż niewiele będzie możliwości manewru.
        – „185” jest zsynchronizowane ze „125”, a to ze „163”, a to ze „183”.
        – z kolei „193” jest zsynchronizowane ze „153” i „123” oraz częściowo z innymi

        Trzeba by ruszyć cały ciąg, na zasadzie „tniemy całość” albo „wzmacniamy całość”.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: