Nocny do Niepołomic – petycja

Rok 2010 był przełomowy dla Niepołomic: po ponad dekadzie przerwy, znów dotarła tutaj regularna komunikacja miejska. Trzy linie autobusowe: „211”, „221” oraz „301”, połączyły Gminę z Krakowem i robią to nieprzerwanie do dnia dzisiejszego. Mieszkańcy zwracają jednak uwagę na brak połączenia nocnego, przez co nie mają jak wrócić do domów późnym wieczorem.

A przecież coraz więcej Gmin decyduje się na uruchomienie nocnych linii, choćby w postaci symbolicznej. Do Wieliczki cały tydzień dojeżdża „904”, z kolei Świątniki oraz Skawina wykosztowały się na autobusy kursujące przynajmniej w weekendy (odpowiednio: „915” oraz „903”). „Dziewięćsetka” dociera również do lotniska w Balicach, tutaj jako „902”. Obecnie również Zielonki pracują nad uruchomieniem swojej linii. Dlaczego zatem Niepołomice miałyby być gorsze?

Wsłuchując się w głosy mieszkańców, stowarzyszenie „Młodzie dla Niepołomic” postanowiło zorganizować petycję w sprawie uruchomienia nocnego połączenia do Gminy. W propozycji zasugerowano wydłużenie co najmniej jednego kursu linii „904” (Prądnik Biały – Wieliczka) tak, by jego przystankiem końcowym była pętla Niepołomice Dworzec. Autobusy jechałyby zatem wzdłuż obecnej trasy dziennego „301”, drogą wojewódzką 964.

Petycja dostępna jest pod adresem http://www.mlodzidlaniepolomic.pl/petycja/. Warto również wejść na profil facebook akcji, w której uczestnictwo zadeklarowało już ponad 400 osób.

lkaszmirski

Advertisements

, , , , ,

  1. #1 by hejho7 on Styczeń 19, 2014 - 3:38 am

    A czy przypadkiem w przypadku Zielonek nie zostało stwierdzone że trasa jest za długa? 904 ma bardzo długą trasę, a wydłużenie jej do Niepołomic/Zielonek nie było by dobre szczególnie dla kierowców. Nie lepiej uruchomić jakiś autobus do Bieżanowa/ Małego Płaszowa?

    • #2 by lkaszmirski on Styczeń 20, 2014 - 10:42 pm

      Tam nic nie grało: i trasa za długa, i tabor za duży – przegubowce woziłyby dosłownie pojedyncze osoby po całej Gminie 😀

  2. #3 by PI8 on Styczeń 19, 2014 - 11:41 am

    Myślę że najlepszym rozwiązaniem byłaby linia 901 na trasie: Wieliczka – Niepołomice Dworzec. Skomunikowana oczywiście z linią 904. Coś na wzór linii 903 do Skawiny, gdzie przesiadka ma miejsce na Czerwonych Makach z tramwaju linii 62.

  3. #4 by FG on Styczeń 19, 2014 - 2:34 pm

    albo 605 która jedzie do Zajezdni Płaszów przedłużyć do Niepołomic

  4. #5 by MK on Styczeń 19, 2014 - 4:31 pm

    @PI8 również uważam to za dobre rozwiązanie. Niepołomice na pewno nie generują takiego ruchu na linii nocnej jak Wieliczka, to też wydłużenie linii kursującej co dziennie co godzinę nie miałoby najmniejszego sensu,

  5. #6 by mbw on Styczeń 19, 2014 - 4:50 pm

    „wnioskujemy o przedłużenie CO NAJMNIEJ JEDNEGO kursu linii nocnej aglomeracyjnej 904” – nie ma kursować co godzinę.

    • #7 by MK on Styczeń 19, 2014 - 6:56 pm

      Sorki, moje niedopatrzenie 🙂

  6. #8 by kit zikitu on Styczeń 19, 2014 - 7:32 pm

    Skrócenie kilku kursów 301 do Prokocimia Szpital przybliżyłoby finansowo linię nocną dla Niepołomic

    Zawsze można podzielić 904 pod Dworcem na dwie linie do Zielonek i Niepołomic.

    Na początek można by było wysłać 8-10metrowy autobus na trasę Wieliczka – Niepołomice i sprawdzić popularność odcinka ale jak za tę samą cenę można mieć 18metrowca to jeszcze mogłoby tak zostac na stałe…

    Szkoda że ZIKIT i MPK szkodzą mieszkańcom Krakowa i okolic poprzez ustalenie nienormalnych stawek za wozokilometry bez względu na pojemność / długość pojazdu. Sami na siebie kręcą bicz (szczególnie MPK) bo izraelski Mobilis zawsze może przejąć więcej linii przy propagandzie „jak my tanio jeździmy” (i likwidujemy krakowską miejską firmę…) a później zwiększamy cenę;)

    Ciekawe czy tak szybko ta linia powstanie jak do Zielonek?

  7. #9 by Polak on Styczeń 19, 2014 - 9:34 pm

    Najlepszym pomysłem byłoby przeniesienie 211 z Kombinatu do Aleji Przyjaźni. Utworzyłoby się linie 911 od Aleji Przyjaźni do Niepołomic. Wtedy linia nocna miałaby połączenie z linią nocną 608 i 62.

  8. #10 by lkaszmirski on Styczeń 20, 2014 - 10:44 pm

    Mam podobne odczucia – dobra byłaby linia lokalna. Jak dla mnie opcja przez Mały Płaszów jest dobra (i szybsza), choć linia z Wieliczki też mogłaby być. Pozwoliłem sobie na komentarz w kolejnym artykule 🙂
    https://krabok.wordpress.com/2014/01/20/nocny-do-niepolomic-komentarz/

  1. Nocny do Niepołomic – komentarz | krabok
  2. Nocny do Niepołomic: trzy warianty | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: