Co dalej z zajezdnią Płaszów?

Przypomnijmy – od 1 sierpnia 2014 Mobilis przejmie część linii autobusowych obsługiwanych obecnie przez MPK, m.in. „138”, „159” oraz „502”. W związku z tym zwolni się część brygad Miejskiego Przewoźnika i będzie on dysponował wolnymi autobusami. Jaki czeka je los?

MPK skontaktowało się z ZIKiT pytając, czy Zarząd będzie zainteresowany nadwyżką taborową, w szczególności zwolnionymi przegubowcami i czy planuje zwiększyć wykorzystanie wozów na innych liniach. Jednak urzędnicy odpowiedzieli, że… nie. W takim scenariuszu przedstawiciele MPK przyznają, że Zajezdnia Płaszów ma zostać zlikwidowana. Część pojazdów zostanie skasowana, inne trafią do pozostałych zajezdni.

I krótki wycinek z kalendarza: jeszcze kilkanaście lat temu do dyspozycji MPK były cztery zajezdnie autobusowe: Czyżyny, Bieńczyce, Wola Duchacka oraz Płaszów. Ta pierwsza została zlikwidowana w 1998 i od tej pory w użyciu były trzy. W 2008 roku do krakowskiej komunikacji miejskiej dołączył pierwszy prywatny przewoźnik – Mobilis – który zlokalizował swoją bazę w rejonach zbiegu ulic Sołtysowskiej oraz Na Załęczu. Tym samym, po 10 latach przerwy, łączna ilość zajezdni autobusowych znów powróciła do dawnych czterech. Jaki bilans zostanie na koniec 2014?

lkaszmirski

Reklama

, , ,

  1. #1 by Polak on 5 marca, 2014 - 6:57 pm

    A potem mówią, że brakuje autobusów…

    • #2 by lkaszmirski on 5 marca, 2014 - 10:26 pm

      Pasażerowie np. „130” skarżą się, że zabrano z niej przegubowce. Można ich zainteresować tym tematem, niech walczą o zwolnione wozy.

  2. #3 by motorowy on 5 marca, 2014 - 10:50 pm

    Skoro jest jedna stawka na każdy typ autobusów to obowiązkiem ZIKITu jest zamówienie u MPK wszystkich przegubów.

    Linia 130 jest pierwszą do przywrócenia 18m autobusów.
    Ponadto 128 (stała trasa).

    Czy wszystkie brygady sa w przegubach na tych liniach?
    172/572
    112/162/412

    304 tez przyjmie przeguby.

    Może jeszcze 106?

    • #4 by lkaszmirski on 6 marca, 2014 - 12:02 pm

      W tym roku Miasto podpisze nową umowę z MPK i są pogłoski (niepotwierdzone), że mają wreszcie rozdzielić stawki w zależności od długości taboru.

      Poza tym owszem, MPK ma tę samą stawkę, lecz oczywiście uwzględnia ona (pośrednio) ilość przegubowców. ZIKiT mógłby zamówić przegubowce nawet na wszystkie linie, lecz oznaczałoby to, że w następnym roku ta stawka po prostu by nagle sporo wzrosła.

      Tak czy siak brakuje tych przegubowców obecnie. Choćby wspomniane „130”, lecz i na „304” by się czasem przydały – pełna zgoda, tu jednak trzeba by się dogadać z Wieliczką. Na „412” kursują krótkie (były przegubowce, lecz zamienili tabor między „112” a „412”), jednak tutaj nie jestem pewny czy potrzebny byłby dłuższy tabor?

  3. #5 by motorowy on 5 marca, 2014 - 10:55 pm

    Dziwna to sytuacja. Właściciel MPK -miasto Kraków pod przewodnictwem Majchrowskiego wynajmuje konkurencję i powoli likwiduje swoją firmę.

    Rozsądniejsze byłoby zwolnienie prezesa MPK i zatrudnienie osoby, która przywróci konkurencyjność miejskiej firmie.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: