Jednak będą nowe tramwaje…?

Z obecnym przetargiem na dostarczenie nowych tramwajów sytuacja jest dość dziwna – wyłoniono zwycięzcę (PESA), jednak żadnych dokumentów nie podpisano, gdyż nie jest pewne czy projekt dostanie dofinansowanie ze środków unijnych. Z drugiej strony PESA już zaczęła montować części do tramwajów (nazwanych Krakowiakami), a Minister Bieńkowska podobno zapewniła Prez. Majchrowskiego, że pieniądze się znajdą. Zatem jak to jest?

Wśród pracowników zajezdni MPK mówi się, że dofinansowanie jest już zapewnione, jednak Kraków ma je dostać w ramach (nieoficjalnego) rozszerzenia listy i przerzucenia środków z kolei. Wiadomość tą otrzymaliśmy z kilku różnych źródeł i wydaje się mieć potwierdzenie w powyższych wieściach. Co więcej, znane są już liczby wozów, jakie miałyby trafić do poszczególnych zajezdni: do Podgórza ma pójść ich 16, podczas gdy do Huty – 20. Krakowiaki zatem stacjonowałyby w obydwu zajezdniach, co stanowi sporą nowość w stosunku do Bombardierów nocujących jedynie w Podgórzu. Z drugiej strony, nowe tramwaje mają zastąpić trójwagonowe składy kursujące obecnie na stałe na liniach „4” oraz „24”, a które są rozdzielone między obie zajezdnie.

W każdym razie oficjalne informacje poznamy na dniach – w przeciwnym razie przetarg trzeba będzie zwyczajnie odwołać z powodu braku czasu na jego realizację.

lkaszmirski

Reklamy

, , ,

  1. #1 by tramwajarz on Maj 10, 2014 - 9:56 pm

    Czyli „4” nie będzie jeździć w najbliższym czasie co 5 min. w szczycie.

    „405” MPK nie będzie juz produkowac? Tyle teraz wózków z kasacji 3×105 będzie do wykorzystania;) A i ze słonej kasy na prawa do tego wynalazku trzeba by się wytłumaczyć…

    MPK za dużo sprowadziło tego austriackiego złomu.
    Nie lepiej było wprowadzać „405” na 52?

    A i pojemniejsze wozy przydałyby się na 8, 13, 18, 20, 50.

    • #2 by lkaszmirski on Maj 17, 2014 - 11:23 am

      Na tę chwilę raczej zrezygnowano z tej koncepcji. Tym bardziej, że na Pl. Centralnym po remoncie – wbrew pierwszym planom – nie będzie dodatkowego żeberka, więc odpada możliwość np. dodatkowych kursów „4” na skróconej trasie do Placu.
      Z drugiej strony, gdyby kursowała co 5 minut, być może tak długie wagony nie byłyby potrzebne – i mogłyby trafić na inną linię.

  2. #3 by tramwajarz on Maj 10, 2014 - 9:59 pm

    Ciekawe czy bedzie obniżka ceny wozokilometrów tramwajowych po wprowadzeniu PESY;)
    Można się spodziewać niższego zużycia energii.

  1. Podsumowanie 2014 – okiem pasażera [List] | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: