„502” będzie wydłużone!

Pętla „Cracovia Stadion” jest w ostatnich czasach wykorzystywana w stopniu wysoce intensywnym. Kiedyś kończyły tutaj trasę jedynie linie lokalne („134” do zoo oraz kilka jadących od strony Bielan, np. „109”), dziś końcówkę tę obsługuje również kilka często kursujących autobusów ze wschodniej części miasta: przegubowe „502” odjeżdżające w szczycie co 7-8 minut, a od zeszłego roku również duet „124”/”424″ (tymczasowo oznaczony jako „724”/”744″).

Okoliczni mieszkańcy skarżą się na wzrost natężenia ruchu oraz na blokowanie przez autobusy dojazdu do części parkingów. ZIKiT przyznał w mediach, że Zarząd rozważa możliwość przekierowania części linii do Ronda Grunwaldzkiego, jednak ew. zmiany zajdą dopiero gdy skończą się prace przy budowanym tam obecnie centrum kongresowym. Pytanie które miałyby to być linie?

„109”, „409” oraz „134” pełnią znaczenie lokalne i ich wydłużanie raczej nie byłoby wskazane. Z kolei „124”/”424″ dopiero co zostały skrócone z Ronda, zatem ich powrót byłby co najmniej niekonsekwentny. Wprawdzie oficjalnie trasa została zmieniona z powodu rozpoczęcia budowy centrum i tym samym likwidacji dotychczasowej końcówki, jednak tajemnicą poliszynela jest, że linie na końcowym odcinku jeździły puste a nowa, skrócona marszruta została uznana za stałą. Została zatem jedna opcja, choć brzmiąca nieprawdopodobnie: „502”. Faktycznie, w rozmowie z wysokim rangą urzędnikiem zajmującym się krakowskim transportem zbiorowym zostałem poinformowany, że „pięćsetka” ma pojechać do nowej pętli przy Rondzie Grunwaldzkim!

Jako, że „502” już obecnie pęka w szwach, można się spodziewać, że zmiana nie pociągnie za sobą ograniczenia ilości kursów. Pytanie natomiast, jak linia sprawdzi się na nowym odcinku – wszak trasę ma podobną do „124” i „424”, a te mimo mniejszych wozów i mniejszej ilości kursów jeździły do Ronda puste. Choć może „pięćsetka” się lepiej przyjmie na wspomnianej marszrucie niż jej poprzedniczki?

Oprócz „502” oczywiście na Rondo powrócą linie „112”, „162” i „412”. Dość prawdopodobne jest również skrócenie tutaj nowego autobusu „169”, który został uruchomiony w kwietniu 2014 i kursuje na trasie Górka Narodowa Wschód – Powstańców Wielkopolskich. Przez pewien czas rozważano także opcję… skierowania do Ronda „304”, na szczęście wydaje się, że urzędnicy wycofali się z tego pomysłu.

lkaszmirski

Advertisements

, , , , , , ,

  1. #1 by tramwajarz on Maj 19, 2014 - 7:12 pm

    Juz lepiej żeby 502 kursowało po starej trasie do Rynku Podgórskiego

    lub

    przez Pl Wszystkich Św – Starowiślna – Powstańców Wielkopolskich / rekompensata za 9 i 50 przy zmianach estakadowych – rozwiązane 2 problemy 1 decyzją;)/

  2. #2 by Przemysław z Mistrzejowic on Maj 20, 2014 - 6:26 am

    Myślę, że w kolejnej rundzie mogliby go wydłużyć na Czerwone Maki, przez Kobierzyńską i Rostworowskiego. Stopień zapełnienia “194” wskazuje, że pasażerowie by się znaleźli – a przy okazji linia pospieszna pojawiłaby się w miejscu, gdzie nigdy takiej nie było.
    Do “Tramwajarza”: jako rekompensatę za zmiany “estakadowe” najprościej byłoby wzmocnić “184”, a “1” puścić co 10 minut także w weekendy. Gdyby jedno i drugie jeździło zawsze co 10 minut, przesiadka na Starowiślnej nie byłaby kłopotliwa. Jeżdżę tak bardzo często i nawet w aktualnym układzie czasem tak robię.
    Pozdrawiam.

    • #3 by Szymon on Marzec 30, 2017 - 12:09 pm

      Jeśli 502 miałaby jeździć do Czerwonych Maków to pasowałoby zsynchronizować 194. Ogółem też jestem za taką synchronizacją ale wtedy 502 powinna jeździć co 15 min 194 również a powstałaby linia-potworek 512 na trasie Plac Centralny – Cracovia Stadion kursująca w godz. szczytu co 15 min dając synchronizacje z 502 na trasie Plac Centralny – Cracovia a 194 ze 502 miałaby synchronizacje na trasie Cracovia – Czerwone Maki w w dni powszednie co 7,5 min a w weekendy co 10 min. Myślę że wtedy zmiana jest realna ponieważ 512 może obsługiwać MPK.

  3. #4 by Chlorofil on Maj 24, 2014 - 2:37 pm

    Szkoda byłoby skracania 169 bo wydaje się, że autobus się przyjął i ma swoich pasażerów, a także zapewnia najszybsze połączenie Matecznego i Ronda Grunwaldzkiego z Powstańców Wlkp.

    • #5 by lkaszmirski on Maj 24, 2014 - 8:21 pm

      O ile jeszcze do Matecznego ma pasażerów, tak wydaje mi się, że na ostatnim odcinku do Powstańców Wlkp. jeździ dość pusta. Czy coś się zmieniło?

      • #6 by Chlorofil on Maj 27, 2014 - 7:31 pm

        Na tym odcinku jest ostatnio średnio 7-10 osób w pojeździe, czyli chyba podobnie jak na innych trasach pomiędzy pętlą w ostatnim przystankiem. 🙂

        Natomiast osobiście myślę, że jest to trasa ciekawa i rozwojowa. Kilkakrotnie szybciej się dojeżdża z Alej do Powstańców Wlkp. niż z przesiadkami. Najlepiej by było po pół roku to ocenić.

  4. #7 by futur on Maj 25, 2014 - 9:00 am

    To niech zawraca na Mateczym jak FuturaBus 😉

  5. #8 by pasażer on Maj 25, 2014 - 9:54 am

    169 mogliby puścić tj po starej trasie 502 do Powstańców Wielkopolskich.

  1. Kiedy „502” zmieni trasę? | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: