Spotkanie w sprawie tramwaju na Górkę Narodową

Jakiś czas temu wspominałem, że przedstawiciele Inicjatywy Górka Narodowa oraz stowarzyszenia Kraków Miastem Rowerów wystosowali pisma, w których domagano się gruntownych zmian w projekcie tramwaju na Górkę Narodową. Teraz kolejni mieszkańcy oraz organizacje społeczne, zrzeszone w ramach grupy Inicjatywa 4 Dzielnica sprzeciwiają się proponowanej przez Miasto wizji inwestycji. Choć w międzyczasie projekt został zmieniony, problemy, a tym samym i postulaty zainteresowanych osób, pozostają te same: budowa całego tramwaju w jednym etapie (aż do Górki Narodowej, zamiast tylko do rejonów ul. Bociana), utworzenie porządnego węzła przesiadkowego na Krowodrzy Górce przyjaznego pasażerom oraz rezygnacja z poprowadzenia wielopasmowej drogi prosto w centrum miasta.

Dziś (wtorek, 22 lipca 2014) o godz. 17:30 odbędzie się spotkanie pod patronatem Inicjatywy na którym omawiane będą dalsze działania, które trzeba podjąć a także treść petycji do Władz Miasta. Spotkanie odbędzie się w Ambasadzie Krakowian przy ul. Stolarskiej 6/9 i będzie miało charakter otwarty – każdy zainteresowany tematem jest zaproszony, aby przyjść.

Więcej informacji nt. grup można znaleźć na profilach facebook: Inicjatywa 4 Dzielnica, Ambasada Krakowian.

Aktualny projekt przebudowy rejonu między ul. Bratysławską a pętlą Krowodrza Górka. Zamiast zieleni – wielopasmowa ulica. Zamiast wygodnego centrum przesiadkowego – rozbity węzeł z koniecznością przechodzenia przez pasażerów długich odcinków między przesiadkami.

Kaszmir

Reklamy

, , , , , , , ,

  1. #1 by tramwajarz on Lipiec 22, 2014 - 11:52 am

    Znowu nowe torowisko i pętle Majchrowski zamierza zaorać i od nowa zbudować?! Budżet Krakowa jest na ponad 2 miliardowej lichwie ale Jacek o kolegach nie zapomni 2x na tym samym zarobią…

    Aby tramwaj z Azorów pojechał do centrum musi przejechać przez pętlę?! Mają wyobraźnię w tym ZIKIT.

    3 -stanowiskowa pętla zamienia się w 2stanowiskową bez stanowisk…
    Żeberko usunięte.
    Najbardziej funkcjonalna pętla tramwajowa w Krakowie do usunięcia.
    Kolejny gniot Majchrowskiego i ZIKIT.

    Zamiast autostrady dobrze byloby utworzyć z torowiska pas autobusowy przynajmniej w pobliżu pętli Krowodza dla autobusów podmiejskich.

    Przystanki znowu za krótkie. Standardem na takiej trasie powinny być „podwójne”.

    • #2 by lkaszmirski on Lipiec 22, 2014 - 9:25 pm

      To kołowanie tramwaju z Azorów to też spory paradoks, ciężko zrozumieć czemu tak to zaprojektowano. W drodze z Azorów do centrum tramwaje robiły coś na znak litery „S”.

      Natomiast co do samej pętli na Krowodrzy – po wybudowaniu obu tras jej znaczenie spadnie, prawdopodobnie do poziomu dzisiejszego Dw. Towarowego – tzn. będzie tam kończyć znacznie mniej linii, bo obecne zostaną wydłużone do Górki Narodowej albo Azorów. Pytanie zatem, czy aż 3 tory są potrzebne?

      • #3 by tramwajarz on Lipiec 22, 2014 - 10:20 pm

        Pętla Dworzec Towarowy przy 2 liniach miała kłopoty z efektywnością. Lepiej takiej nie stosować. Tu na Krowodzy akurat można zostawić co już jest. Zawsze może zostać wykorzystane jako tor oszczędnościowo – odstawczy MPK;)

        Azory to jeszcze poczekamy a na Górkę Narodową skierowanie „50” to będzie wielki wysiłek dla ZIKIT pociąć co jeszcze się da;)

      • #4 by lkaszmirski on Lipiec 22, 2014 - 11:10 pm

        Jeśli dobrze pamiętam tramwaj na Azory ma również być uwzględniony we wspomnianej petycji – jeśli zrezygnować z Trasy Wolbromskiej, to starczy i na linię do Górki Narodowej, i do Azorów 😉

  2. #5 by tramwajarz on Lipiec 25, 2014 - 12:24 pm

    Wybory samorządowe się zbliżają – Jacek „a jednak kandyduję” Majchrowski będzie wszystkim wszytko obiecywał – to przynajmniej byłaby sensowna kiełbasa wyborcza;)

    Choć czy łatwo zrezygnuje on z tego szaleństwa budowy autostrad w centrum Krakowa?

    Jak do Azorów to może i do Ronda Ofiar Katynia. A później już tylko łącznik (popularne ostanio słowo) do Bronowic;)

    • #6 by Chlorofil on Lipiec 29, 2014 - 8:48 am

      A gdzie zbudowano w Krakowie jakąś autostradę?

      Ekoterroryści blokują nawet zwykłe dwupasmowe ulice jak Wolbromską, a Ty tu o autostradach : )

      • #7 by tramwajarz on Lipiec 30, 2014 - 11:12 am

        Na załączonej grafice nie ma zwykłej ulicy dwupasmowej.

        „Autostrada” jest w przenośni bo chyba nie myslisz, że jeszcze pas awaryjny zostanie dołaczony przez Majchrowskiego;)

        Budowanie getta w mieście poprzez stawianie ekranów akustycznych,

        lewo,prawoskręty byle samochody nie zwolniły,

        biegi na czas na kraterze mogilskim z autobusu do tramwaju i na odwrót

        pasy o szerokości 3,5m

        i jak starczy miejsca to upchnie się chodnik i ścieżkę rowerową,

        nie sprzyja dobrym warunkom mieszkania i życia w mieście.

  3. #8 by Chlorofil on Sierpień 4, 2014 - 8:01 pm

    Przenośnia moim zdaniem nie trafiona. Jest to właśnie taka ulica jaka powinna powstać z wyłączeniem ekranów (te zgadzam się – w mieście powinny być zakazane). Budowanie wielkomiejskich arterii jest normalne w wielkim mieście. Ważne aby było to zintegrowane z sąsiednimi działkami poprzez chodniki i zatoki parkingowe. Zaś pasy 3,5m i lewoskręty sprzyjają ogólnemu bezpieczeństwu.

    • #9 by tramwajarz on Sierpień 5, 2014 - 7:13 pm

      Budowanie autostrad od granic miasta do centrum nie jest normalne. Podróże przelotowe czy wtłaczanie ruchu do centrum nie jest pożądane przez mieszkańców. Nie widzę masy chętnych by mieszkać np. na parterze przy Alejach.

      Skutkuje to m.in. rozszerzaniem strefy podatku parkingowego do 2.obwodnicy i parkowaniem tuż za strefą. Skończy się to na granicy płatnej strefy przy pętlach A+T na granicach miasta;)

      Takie betonowanie i asfaltowanie miast nie sprawdziło się na „Zachodzie”.
      Ale takich dobrych rozwiązań nie wolno brać z „zachodu” tylko te negatywne.

      Zamiast autostrad do centrum – linie tramwajowe o wydzielonym ruchu takie jak np „PeSTka” – Poznański Szybki Tamwaj.
      W obecnej sytuacji przegrywają z autostradami – sygnalizacja jest pod autostrady.
      A 5-10km/h tramwai bez mijanek na skrzyżowaniach to żałosny wynik itp

      Chodniki i ścieżki rowerowe są wciskane na siłę – dobrze że znalazło sie miejsce przy tych 3,5 m pasach autostradowych.

      Gdzie wśród Krakowian masz (eko)terrorystów?!

  1. Konferencja Inicjatywy 4 Dzielnica | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: