A jednak się da! Po moim artykule dot. bombardierów w weekendy na „52” oraz komentarzu do odpowiedzi urzędników coś ruszyło w tej materii. Jak udało mi się dowiedzieć od ZIKiTu, Zarząd przeanalizował sytuację i stwierdził, że wraz z wejściem powakacyjnych rozkładów jazdy (wrzesień) będzie możliwość skierowania w weekendy bombardierów NGT8 na „52”.
Tymczasem przypomnę, że wskutek wieczornych podmian na „52” codziennie – nawet w dni powszednie – pojawia się kilka kursów niskopodłogowych. Tak czy owak – wyczekujmy września!
Czyżby już niebawem widok stały na „52”, przynajmniej w weekendy? Oby! Podziękowania dla Autora zdjęć.
Kaszmir
#1 by tramwajarz on 8 sierpnia, 2014 - 4:29 pm
Gratulacje,
chociaż nie chwal dnia przed zachodem Słońca;)
To już nie można wprowadzić tego od przyszłego weekendu? Co ma do tego rozkład powakacyjny?
#2 by lamus on 8 sierpnia, 2014 - 5:30 pm
Nie chcą pewnie tworzyć zmian na trzy tygodnie przed rokiem szkolnym tylko zrobią wszystko za jednym zamachem.
#3 by tramwajarz on 10 sierpnia, 2014 - 12:20 pm
Ale wysyłanie innego typu wagonu nie zmienia nic w rozkładach jazdy.
Na „23” się dało a na „52” się nie da?
Kabaret Majchrowskiego przebija wszystkie inne kabarety w Polsce…
#4 by kaszmir on 10 sierpnia, 2014 - 5:27 pm
Jednak zmienia rozpiskę brygad dla MPK, bo NGT8 stacjonują tylko w Podgórzu.
#5 by lamus on 14 sierpnia, 2014 - 2:09 am
Znikają łączenia na 52 od przyszłego tygodnia.
#6 by kaszmir on 14 sierpnia, 2014 - 10:14 am
W przyszłym tygodniu tramwaje nocne będą zawieszone przez część dni (w zamian autobusy), to pewnie jest przyczyną.
#7 by Piter on 8 sierpnia, 2014 - 6:44 pm
Byłbym sceptyczny czy na stałe, czy na wszystkich brygadach i czy w zamian nie zdejmą z linii 14.
1. We wrześniu nie będzie 50-tki, a 14 tez nie jest pewna, bo zamykają Al. Pokoju i pokrywałaby się z linią 4 od Kocmyrzowskiego do Bronowic.
2. Dwie linie przez całe miasto jadące do Nowej Huty obsługiwane tylko przez Podgórze. Tylko skąd wziąć tyle podmian rano i wieczorem?
Pewnie po otwarciu Limanowskiego/ Na Zjeździe, Al. pokoju i całej trasy z Mogilskiego do Placu centralnego jeszcze wszystko pozmienia się wiele razy.
#8 by Piter on 8 sierpnia, 2014 - 6:49 pm
Choć oczywiście nie mam nic przeciwko, bo wiem jakie jest obłożenie parkingów na Ruczaju czy Piastowie, więc każda zachęta do skorzystania z komunikacji jest ważna. A sam mieszkam w miejscu gdzie już od 15 lat jeżdżą Bombki więc niech inni się teraz nacieszą.
#9 by kaszmir on 8 sierpnia, 2014 - 9:12 pm
Pożyjemy, to się przekonamy. Jeśli urzędnicy dotrzymają słowa, to nie zdziwiłbym się, gdyby przy stałym układzie linii (po skończeniu remontu R. Czyżyńskiego i Mogilskiej) było w weekendy:
52 – NGT8 (w soboty część brygad)
14 – NGT6
co w sumie nie byłoby takie złe 😉
#10 by rafal on 9 sierpnia, 2014 - 5:16 am
Ja proponuje, by autor artykułu spróbował odszukał gdzie zniknęło zielone torowisko, które przecież miało być na całej długości remontowanej obecnie Mogilskiej i Jana Pawła II oraz tor odstawczy na Placu Centralnym. Ciekawe, czy sam Marcinko i Majchrowski wraz z Budimeksem podzieli do własnych kieszeni te oszczędności, czy są inne tegoż powody?
#11 by kaszmir on 9 sierpnia, 2014 - 7:20 am
Co do zielonego torowiska sprawa jest chyba przegrana. Podobno w projekcie było tak jak budują (czyli zielone tylko na części Mogilskiej), tyle że… ZIKiT na wizualizacjach je pominął, pokazując tylko tę ładniejszą, trawiastą część Mogilskiej.
Z torem odstawczym to nawet nie wiem czy się nie cieszyć, że go nie będzie, bo z tego co usłyszałem wcale nie miał on posłużyć wzmocnieniom komunikacji, tylko dalszym cięciom.
#12 by kaszmir on 9 sierpnia, 2014 - 5:19 pm
Rzecznik ZIKiT potwierdził dziś w prasie nasze wieści o niskopodłogowcach od września.
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425,16452126,Luksus_niskiej_podlogi_nie_dla_wszystkich_pasazerow.html
#13 by Piter on 9 sierpnia, 2014 - 8:07 pm
A co z resztą prośby internauty? Wiele osób na już dość śmierdzących GT8S na 23.
#14 by kaszmir on 10 sierpnia, 2014 - 9:39 am
By nie dublować, odsyłam do odpowiedzi tutaj:
https://krabok.wordpress.com/2014/08/07/nie-dla-psa-bombardierowa-kielbasa-cd/#comment-5071
Reszta prośby Internauty została spełniona wcześniej.
#15 by Mistrzejowiczanin on 10 sierpnia, 2014 - 7:51 am
14 od września powinna iść przez Mogilską! Broń ich Boże żeby ją skracali do Dąbia! W takim razie powinien być kompromis aby w dzień powszedni był taki rozkład taboru:
– 14 – NGT8 – wszystkie
– 52 – E1+c3 – wszystkie
W weekend:
– 14 – NGT6 – wszystkie
– 52 – NGT8 – wszystkie
#16 by kaszmir on 10 sierpnia, 2014 - 9:40 am
Też jestem za takim rozdziałem taboru.
#17 by Chlorofil on 10 sierpnia, 2014 - 5:31 pm
Gratuluję, brawo : )
#18 by tramwajarz on 10 sierpnia, 2014 - 7:28 pm
Gdyby MPK nie usuwało sprzęgów w EU8N można byłoby uzyskać pojemniejsze składy z niską podłogą poprzez połączenie EU8N + C3 czy inną doczepkę ( są jakieś techniczne przeszkody?)
#19 by tramwajarz on 10 sierpnia, 2014 - 8:05 pm
Obecny „szef” transportu w ZIKiT to kolejny człowiek z namaszczenia Jaśnie Nam Panującego Profesora Majchrowskiego – wcześniej: pracownik którejś ze spółek kolejowych (niewykluczone że Przewozy Regionalne, ale mogę się mylić), bardzo znany z nieprzystępności i konfliktowości, ogólnie jak nazwał to mój rozmówca – „znienawidzony od dołów aż po szczyty”. Z PKP musiał w końcu odejść, więc „dobry wujek” się nim zaopiekował… I mamy jakość kolejową w komunikacji miejskiej…
http://www.kwk-forum.pl/viewtopic.php?f=4&t=2269&sid=6fa76de154723d965dcaee9633f3a5bf&start=110
P.O. Z-CA DYREKTORA DS. TRANSPORTU: Franciszek Szczurko
Wcześniej , wicedyrektor Zakładu Przewozów Regionalnych PKP,
zastępca dyrektora ds. eksploatacyjnych w ówczesnej spółce kolejowej PKP Przewozy Regionalne.
Grabarz Polskich Kolei Państwowych w ZIKIT, grabarzu komunikacji krakowskiej.