Zmiany w komunikacji od września 2014

Gazeta.pl opublikowała listę zmian w komunikacji, które wejdą w życie od września. Oprócz wielu tymczasowych, związanych z kolejnym etapem przebudowy ciągu Mogilska – al. Jana Pawła II (przywrócony zostanie ruch tramwajowy między R. Mogilskim a R. Czyżyńskim, jednak w zamian wyłączona z ruchu zostanie al. Pokoju od pętli Dąbie w kier. Huty), nastąpi również kilka zmian na stałe w sieci autobusowej. Poniżej ich podsumowanie, uwzględniające również wieści z kilku innych źródeł.

„101”, „112”, „162”, „412”, „502” – pojadą do nowej pętli przy Centrum Kongresowym (R. Grunwaldzkie). O ile pierwsze cztery kończyły w tym rejonie już wcześniej, tak w przypadku „502” jest to nowość. Dotychczas linia ta jeździła jedynie do Cracovii, jednak już kilka tygodni temu dostaliśmy informację o planowanym wydłużeniu właśnie do Centrum Kongresowego.

„113”, „124”/”424″, „193” – wracają na swoje stałe trasy (oraz częstotliwości).

„125” – pojedzie częściej: co 20 minut w szczycie, co 30 poza oraz co 40 w weekendy (dotychczas odpowiednio: 24/30/60).

„128” – nowa stała trasa: Mistrzejowice – R. Młyńskie jak obecnie, następnie Meissnera – Lema – al. Pokoju – Ofiar Dąbia – i po dotychczasowej trasie „185” do Zajezdni Płaszów. Częstotliwość jak dla „125”, czyli co 20/30/40 minut (dotychczas odpowiednio: 15/30/24, a zatem pogorszenie oferty). Zapewne można się spodziewać synchronizacji z tą ostatnią na trasie Mały Płaszów – Ofiar Dąbia przez cały tydzień, a w weekendy być może również ze „178” na odcinku Mistrzejowice – Wiślicka.  Tu również potwierdziły się wcześniejsze wieści, że połączenie autobusowe obsługujące Lema będzie jechać do zajezdni autobusowej w Płaszowie i powstanie przez wchłonięcie dotychczasowego „185”. Zmieniono jednak numer (zamiast „185”, będzie „128”) oraz drugą końcówkę (zamiast Prądnika Czerwonego, zostaną Mistrzejowice).

„153” – linia będzie obsługiwana przez Mobilis.

„163”, „182”/”482″ – nieoficjalnie mówi się, że wzmocnienia częstotliwości mają zostać utrzymane na stałe.

„168” – zwiększenie częstotliwości (o tym informowałem w oddzielnym wpisie).

„185” – likwidacja, w zamian linia zostanie wchłonięta przez „128”.

„301”, „643” – w związku z remontem torowiska na skrzyżowaniu Limanowskiego oraz Na Zjeździe, od 25 sierpnia będą przedłużone z Dworca Płaszów do Powstańców Wielkopolskich. Jednak mimo, że spowodowana remontem, powyższa zmiana jest na stałe.

Kaszmir

Reklamy

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

  1. #1 by Krakowiak on Sierpień 13, 2014 - 12:42 am

    Szkoda, że 172 nie wydłużyli do Kombinatu 😦

  2. #2 by tramwajarz on Sierpień 13, 2014 - 12:54 am

    Jeszcze się kontrakt na dobre nie zaczął izraelskiemu Mobilisowi a już sobie dodatkowo „dorobią” na „502”. Polska jest jedynym krajem gdzie obce firmy traktuje się lepiej niż swoje państwowe, miejskie…
    124 na tym odcinku nie notowała tłumów.

    Dworzec Urzedników Majchrowskiego ( Powst. Wlkp.) straci jedną linię?! Tak nie może być
    – trzeba dociągnąć 106 116 166 i 301…

    • #3 by kaszmir on Sierpień 13, 2014 - 6:45 am

      Też nie jestem wielkim fanem wydłużenia, bo tak jak piszesz – 124/424 jeździło i nie notowało tłumów. Skrócili je do Cracovii bo trasa się nie sprawdziła, a teraz z Cracovii wydłużają bliźniacze 502?

      Co do Powstańców Wielkopolskich – 301 i 643 będą tam wydłużone na czas II etapu remontu torowiska na Na Zjeździe i mówi się, że to też zostanie na stałe :-> (dodałem to info do komunikatu).

      • #4 by Krakowiak on Sierpień 13, 2014 - 9:20 am

        Już mogli wydłużyć 502 do Czerwonych Maków

    • #5 by kaszmir on Sierpień 14, 2014 - 4:00 pm

      I jest potwierdzenie: „301” oraz „643” zostaną wydłużone do Powstańców Wielkopolskich na stałe :]

      • #6 by tramwajarz on Sierpień 14, 2014 - 9:42 pm

        No proszę pieniądze się znalazły na przedłużenie 107 143 243 301 643 a Krakowianie o to nie prosili…

        Znów komunikacja miejska będzie przynosiła straty -> podwyżki cen biletów bo Majchrowski wybudował dworzec autobusowy gdzie nie kończy żadna linia
        a MPK zaoszczędzi na punkcie socjalnym dla kierowców ( nie ma tego płacone w wozokm?!)

        To jeszcze 106 i 166 brakuje oraz 135, 155, 123, 221;)

        Jeszcze przyda się wydzielenie kilku stanowisk dla autobusów dalekobieżnych
        Wtedy to będzie udana potrzebna i zintegrowana inwestycja;)

      • #7 by kaszmir on Sierpień 14, 2014 - 10:53 pm

        Niestety, ciężko nie odnieść wrażenia, że wspomniany dworzec jest trochę sztuką dla sztuki. Wg mnie liniami, które rzeczywiście powinny tam kończyć to te z Płaszowa: „127” i „158”. Przy czym ta pierwsza otarła się swojego czasu o likwidację, a i ta druga jakoś dużo kursów nie ma. Pytanie zatem, czy nie lepiej było je wydłużyć np. do Łagiewnik (albo innej pętli w pobliżu) i w ogóle zrezygnować z dworca?

        Nie zrozumcie mnie źle – jestem zwolennikiem budowania dworców autobusowych. Jednak ten wydaje się nie do końca uzasadniony.

    • #8 by Chlorofil on Sierpień 15, 2014 - 6:49 pm

      W rzeczywistości jest wręcz przeciwnie. Skandalem jest to, że jedna spółka – komunalna – dostaje bez przetargu (!) zlecenie na 85% przewozów autobusowych w mieście. Jest to duży przekręt i marnotrawstwo publicznych pieniędzy, a powodem jest oczywiście możliwość upychania znajomych królika na stanowiskach menedżerskich. Jeśli MPK chce wozić, niech startuje w przetargu i gdyby radni faktycznie troszczyli się o mieszkańców, uchwaliliby obowiązek rozpisywania przetargów na wszystkie przewozy w mieście, a nie tylko jakiś drobny ułamek.

      • #9 by tramwajarz on Sierpień 16, 2014 - 11:30 am

        MPK to jakiś niezależny samodzielny byt?! Mamy zlikwidować MPK bo Majchrowski nim źle zarządza?!

        Majchrowski z SLD-UP w koalicji z PO zarządza MPK. Nie należy go i tych partii wybierać w wyborach skoro źle zarządza i zatrudnia w spółkach należących do Krakowian swoich nieudaczników – znajomych jak np Stanisław Szczurko z PKP pod kierownictwem PO-PSL.

        Z taką logiką to trzeba PKP zlikwidować zamiast usunąć PO-PSL-Komorowski niszczycieli naszego narodowego przewoźnika.

      • #10 by Chlorofil on Sierpień 16, 2014 - 6:47 pm

        Każdy kto zarządza monopolistą, pompuje koszty. Taka jest kolej rzeczy. Krakowianie potrzebuję dobrej komunikacji, a nie spółki komunalnej. Więc aby tak było, potrzebne są przetargi. To kto je wygra jest kwestią wtórną.

  3. #11 by Chlorofil on Sierpień 13, 2014 - 7:19 pm

    128 było dobrze pomyślaną linią i jej likwidacja jest niemądra, zwłaszcza w obliczu braku 9. Przynajmniej 125 powinno w takim razie pojechać prosto przez Klimeckiego.

    • #12 by kaszmir on Sierpień 14, 2014 - 10:16 am

      Oj tutaj się nie zgodzę. Od R. Grzegórzeckiego do Powstańców Wlkp. „128” woziło pojedyncze osoby. Z kolei od R. Mogilskiego dublowało znacznie inne linie, m.in. „182”/”482″ (a które podobno mają być wzmocnione na stałe).

      Co do „125” – na Klimeckiego dublowałby tramwaj, a dla mieszkańców Saskiej to podstawowa linia w dojeździe do miasta.

      • #13 by Chlorofil on Sierpień 14, 2014 - 9:17 pm

        Nie wiem czy pojedyncze. Powiedziałbym, że średnia pomiędzy Rondem Grzegórzeckim a Powstańców wynosiła ok. 10 osób. Natomiast w międzyczasie na Klimeckiego, Powstańców Wlkp. powstało i wciąż powstaje zagłębie biurowców, więc na pewno taka linia była sensowna. Z kolei w kierunku Olszy równie dobrze można powiedzieć odwrotnie – dla mieszkańców Podgórza ważniejsze było dojechanie z Olszy do Powstańców Wlkp bez przesiadki. Jeśli już koniecznie ma być Saska, to trzeba było dociągnąć do Ronda G, później Klimeckiego i skręt w lewo w Nowohucką.

      • #14 by kaszmir on Sierpień 14, 2014 - 10:51 pm

        Czy 10 osób na kurs to aż tak dużo? Tym bardziej, że za kilka miesięcy zostanie otwarta estakada i tramwaje prawdopodobnie przejęłyby nawet te resztki pasażerów.

      • #15 by Chlorofil on Sierpień 16, 2014 - 6:49 pm

        Nie jest oczywiście dużo, ale według mnie ta relacja miała szanse na rozwój. W perspektywie można by nawet pomyśleć o wydłużeniu do Łagiewnik. No i pozostaje jeszcze pytania czy ta nowsza będzie mieć większe zainteresowanie, czy jeszcze mniejsze..

      • #16 by kaszmir on Sierpień 17, 2014 - 10:30 am

        Oczywiście nigdy nie wiadomo, lecz osobiście myślę, że pewne wzięcie będzie mieć. Prawdopodobnie nowe „128” odciąży odrobinę „125”, podkradając mu osoby dojeżdżające z rejonów Mistrzejowic/Olszy II do Płaszowa. Podobnie w przeciwnym kierunku 🙂

  4. #17 by tramwajarz on Sierpień 14, 2014 - 10:10 am

    Z tej ZIKITowej wersji mozna byłoby wydłużyć 502 z Cracovii do Ronda Matecznego w szczycie/ co 2gim kursem. Tu byłyby jakies mniejsze szanse na trwonienie pieniędzy krakowian.
    Ale nie bo pasażerowie żądaliby wszystkich kursów – odpisze grabarz PKP dyr ZIKIT Szczurko

    Czy przystanku Cracovia ZIKITowi się nie chce zrobić na wlocie ul. kuzyna F. Dzierżynskiego czyli Piłsudskiego? Miejsce jest!

    128 zapobiegawczo ZIKIT zmienil trasę bo jeszcze pasażerowie żądali aby pojechała przez Starowiślną (jako rekompensata za 9 50)
    Ale że Krakowska Akademia im. Majchrowskiego nie protestowała?!;)

    Za tą kasę z 502 można 128 skierować do Kurdwanowa/ Piasków – taka trasa miałaby sens i pasażerów – ale to nie na głowę grabarza PKP

  5. #18 by MORA on Sierpień 14, 2014 - 12:57 pm

    wiadomo już, czy od września pojadą przez al. Jana Pawła II tramwaje?

    • #19 by kaszmir on Sierpień 14, 2014 - 1:44 pm

      Tak, od września tramwaje wracają na Mogilską oraz al. Jana Pawła II. Zamknięty będzie jednak odcinek Al. Pokoju (od pętli Dąbie do Ronda Czyżyńskiego) a także od R. Czyżyńskiego do Placu Centralnego – ruch przez Bieńczycką oraz Mogilską.

  1. Kiedy „502” zmieni trasę? | krabok
  2. Zmiany w komunikacji od września 2014 – aktualizacja | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: