Tabor polityczny w Krakowie? [List]

Od ubiegłego tygodnia toczy się dyskusja w sprawie tramwajów z niską podłogą na linii „52” w weekendy. ZIKiT w odpowiedzi na pismo jednego z mieszkańców napisał, iż nie może skierować na „52” w weekendy lepszych pojazdów ponieważ mieszkańcy domagaliby się ich również w tygodniu. Zastanawiam się czy tabor w Krakowie nie jest przydzielany politycznie. Proszę zauważyć, iż na linii „24” (Kurdwanów – Bronowice Małe) w tygodniu kursują wysokopodłogowce zaś w weekendy – posiadające człon z niską podłogą wozy EU8N. Dziwi mnie to, iż linia, która jest tak ważną łączącą Nowa Hutę z Dworcem oraz z Czerwonymi Makami nie może być obsługiwana lepszymi tramwajami nawet w soboty oraz święta, kiedy sporo ich zostaje na zajezdni. Najwięcej tramwajów z elementem niskiej podłogi stoi w Podgórzu, a tymczasem linia „23” (Czerwone Maki – Nowy Bieżanów) w weekendy jest obsługiwana również tramwajem niskopodłogowym, ale z Nowej Huty. Zastanawiam się czy bombardiery odpoczywają tak, aby mieszkańcy inny rejonów nie mogli ich większej ilości oglądać. Obawiam się, iż jeśli do Krakowa dotrą nowe PESY, to czy przypadkiem nie będzie podobnie, iż MPK w okresie weekendu oraz wakacji nie zrobi wielkiej przerwy w ich kursowaniu, bo pewnie taka decyzja polityczna zapadnie? Ostatnie wymówki w sprawie niskopodłogowców wskazują coraz bardziej na to, iż argumenty w tej sprawie się kończą, bo coraz ciekawsze są wymyślane – m.in., że nowoczesne tramwaje muszą być serwisowane. A starsze pojazdy nie wymagają serwisu? Zatem ten argument nie trzyma się kupy, ciekawe co  jeszcze wymyślą urzędnicy aby nie kierować niskopodłogowców tam gdzie chcą mieszkańcy.

W sprawie niskopodłogowców dla Nowej Huty dziwne jest jeszcze to, iż tramwaje z elementem niskiej podłogi nie mogą rzekomo być kierowane z racji na stan torowisk. Jednak w pozostałych rejonach Krakowa stan torów też nieraz jest katastrofalny, a nowoczesne tramwaje mogą kursować, więc tutaj to też decyzja polityczna. Skoro w centrum jest katastrofa, to może przestańmy się bawić w ograniczenia i wszędzie skierujmy tabor niskopodłogowy, bo na tyle go mamy, iż dla każdego starczy.

Jesienią mamy okazję odpolitycznić tramwaje i uwolnić je z rąk polityków tak, aby nowoczesne wagony mogły wszędzie docierać bez ograniczeń.

Mariusz Nowak
Reklamy

, , , , , , , ,

  1. #1 by Piter on Sierpień 14, 2014 - 2:23 pm

    Obecnie na kilku liniach obsługiwanych przez 32, 33 metrowe składy w weekendy nie notuje się przepełnień. Fajnie by było, żeby w niedziele wyjeżdżało 30 lub więcej Krakowiaków, ale czy nie będzie to wożenie tlenu i czy pustki nie będą raziły w oczy? Obawiam, że nie ma takich potoków.

    • #2 by tramwajarz on Sierpień 14, 2014 - 10:09 pm

      Skoro nie ma przepełnień to chyba dobrze? Generalnie gdy są przepełnienia to coś jest niewłaściwego z taką komunikacją miejską. Jakby powrót do bydlęcych wagonów wywożących Polaków do obozów śmierci przez Niemców…
      Mamy jeździć w takich bydlęcych warunkach również w weekendy?
      W międzyszczycie też nie ma przepełnień i 3x105Na jeźdzą.

      A czy wszystkie NGT6 są wykorzystane w weekend? – nie.

      A w wakacje przy tak wielkich cięciach komunikacji tak rzadko kursującej tłok jest i w weekendy.

    • #3 by kaszmir on Sierpień 14, 2014 - 10:47 pm

      Na „4” dłuższe wagony przydadzą się nawet w weekend 😉 Zresztą zawsze jakby co można w niedziele puścić krótszy, lecz wciąż nowy tabor (np. NGT8).

  2. #4 by Piter on Wrzesień 9, 2014 - 11:19 am

    Ciekawi mnie, że kierowanie NGT8 na linie po zachodniej stronie miasta jest nazywane decyzją polityczną.

    Obecnie Rafał Piwowar angażuje Rady Dzielnic, kandydatów na prezydentów itd. więc skierowanie niskiej odłogi na 52 tez będzie decyzją polityczną.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: