Tak będzie wyglądać kursowanie nocnych „tramwajów” w przyszłym tygodniu:
Podziwiam urzędników, że wciąż im się chce rozpisywać te wszystkie korekty i objazdy, które potrafią się zmieniać dosłownie co dzień. Nie jest też tak, że najbliższy tydzień będzie jakiś wyjątkowy: sytuacja mniej lub bardziej wygląda tak przez cały rok. Nie wspominam już o pasażerach, którzy chcą korzystać z linii „6x”, codziennie muszą sprawdzić, co kursuje i którędy.
Choć i tak najciekawszy był weekend z 13/14 oraz 14/15 czerwca 2014. Wtedy niektóre kursy „62” (lecz nie wszystkie) zostały skrócone i zamiast do Placu Centralnego kursowały do pętli Dąbie, dalej natomiast jechał „za tramwaj”. Dodajmy tutaj, że „62” powstało ze skrócenia dawnej linii „609”, która obsługiwała rejony Wzgórz Krzesławickich i os. Na Stoku. Tramwaj tam jednak nie dojeżdża, więc uruchomiono „642” z opcją przesiadki na „62” na Placu Centralnym, a podróż do centrum zamiast 30, zajmuje 50 minut. Jednak we wspomniany weekend było zatem jeszcze „weselej”: mieszkańcy, którzy do niedawna mieli nocny autobus bezpośrednio do centrum, musieli jechać z aż dwoma przesiadkami… i blisko 20 minut dłużej.
Kaszmir
#1 by patrzam s bokó on 17 sierpnia, 2014 - 1:19 pm
jak nic widać przyzwyczajenia kolejowe obecnego szefa transportu w ZIKIT. Komunikacja zastępcza to chyba jego pasja.
#2 by Tomm on 17 sierpnia, 2014 - 1:42 pm
A moze jakies pismo z podpisami aby zlikwidowac te durne tramwaje nocne 😦 nie dosc ze budza mnie w nocy to naprawde jada tak dlugo … To naprawde zniecheca do korzystania z niej. Ja zawsze bylem zwolennikiem i wszystkich namawialem by jechac (wtedy jeszcze) autobusem nocnym bo podroz trwala 10 minut i bylo sie w domu a teraz zwiedza sie cale planty i tramwaje tak wolno jada i jeszcze lapia opoznienia 🙂 a czas przejazdu miedzy przystankami maja wiekszy miz autobus ktory fajnie szybko gnal w nocy 🙂
#3 by Piter on 17 sierpnia, 2014 - 2:01 pm
Popieram likwidację nocnych tramwajów. Kilka lat temu korzystałem z linii 601 i 603. Przejazd odcinka Dworzec Gł- Dworcowa mimo, że 603 jechało Krakowską zajmował 14 minut. Obecnie jest to 25 minut, choć dodano tylko okrążenie pierwszej obwodnicy.
Problemem tramwajów są ograniczenia prędkości na rozjazdach i sygnalizacje. No i czasy rozkładowe dla tramwajów też są rozwlekłe. Np. Powstańców Wielkopolskich- Bieżanowska dla tramwaju 8 minut, 603 robiło w 6 minut.
Tak samo z linią 601, rekord z Kombinatu na Dworzec 15 minut (opóźniony odjazd z pętli), 64 ma taki czas z ronda Czyżyńskiego.
#4 by kaszmir on 18 sierpnia, 2014 - 10:15 am
Mam zapisany rozkład „609” – jadąc z centrum na Architektów dojeżdżał o 0:28, 1:28 itd. Obecnie „642” które go zastępuje przyjeżdża tam o 0:47, 1:47, … czyli podróż wydłużyła się o 19 minut.
#5 by kaszmir on 18 sierpnia, 2014 - 10:18 am
PS. Użytkownicy forum pkk – Cukier oraz tomta1 – zwrócili mi uwagę, że… nawet urzędnicy się już pogubili w komunikatach o nocnych i powyższa rozpiska – oparta o stronę ZIKiT – jest niepełna. Linia „62 Za tramwaj” w noce 17/18 oraz 18/19 sierpnia będzie kursować na zmienionej trasie, do Al. Przyjaźni.
#6 by mk on 18 sierpnia, 2014 - 4:33 pm
Koledze #Tomm proponuje wyprowadzic sie na wies- tam cisza i spokoj. Miasto ma to do siebie ze o kazdej porze doby jest jakis ruch- argument ze tramwaje budza w nocy jest nie trafiony- autobusy rowniez halasuja,.
#7 by Chlorofil on 19 sierpnia, 2014 - 8:13 pm
Nie pozostaje nic innego jak skończyć z tą szopkę i wrócić do taniego i szybkiego autobusu.
#8 by Piter on 29 sierpnia, 2014 - 6:53 pm
Witam. Jaki jest sensowny powód, że linia 69 objeżdża Planty, zamiast jechać najkrótszą drogą do Poczty?
8 minut by się zyskało. Naprawdę nie można podjechać 64 z Bagateli i przesiąść się pod Dworcem na 69? Co ma powiedzieć osoba jadąc z Bronowic lub Nowej Huty na Bieżanów, na takie wycieczki krajoznawcze?
#9 by kaszmir on 30 sierpnia, 2014 - 1:29 am
Chodzi o brak miejsca od strony Westerplatte na kolejny tramwaj podczas postów linii, tak przynajmniej tłumaczyli to urzędnicy gdy powstało „69”.