Jak kursują nocne tramwaje

Tak będzie wyglądać kursowanie nocnych „tramwajów” w przyszłym tygodniu:

Podziwiam urzędników, że wciąż im się chce rozpisywać te wszystkie korekty i objazdy, które potrafią się zmieniać dosłownie co dzień. Nie jest też tak, że najbliższy tydzień będzie jakiś wyjątkowy: sytuacja mniej lub bardziej wygląda tak przez cały rok. Nie wspominam już o pasażerach, którzy chcą korzystać z linii „6x”, codziennie muszą sprawdzić, co kursuje i którędy.

Choć i tak najciekawszy był weekend z 13/14 oraz 14/15 czerwca 2014. Wtedy niektóre kursy „62” (lecz nie wszystkie) zostały skrócone i zamiast do Placu Centralnego kursowały do pętli Dąbie, dalej natomiast jechał „za tramwaj”. Dodajmy tutaj, że „62” powstało ze skrócenia dawnej linii „609”, która obsługiwała rejony Wzgórz Krzesławickich i os. Na Stoku. Tramwaj tam jednak nie dojeżdża, więc uruchomiono „642” z opcją przesiadki na „62” na Placu Centralnym, a podróż do centrum zamiast 30, zajmuje 50 minut. Jednak we wspomniany weekend było zatem jeszcze „weselej”: mieszkańcy, którzy do niedawna mieli nocny autobus bezpośrednio do centrum, musieli jechać z aż dwoma przesiadkami… i blisko 20 minut dłużej.

Kaszmir

Reklamy

, , , , , , , ,

  1. #1 by patrzam s bokó on Sierpień 17, 2014 - 1:19 pm

    jak nic widać przyzwyczajenia kolejowe obecnego szefa transportu w ZIKIT. Komunikacja zastępcza to chyba jego pasja.

  2. #2 by Tomm on Sierpień 17, 2014 - 1:42 pm

    A moze jakies pismo z podpisami aby zlikwidowac te durne tramwaje nocne 😦 nie dosc ze budza mnie w nocy to naprawde jada tak dlugo … To naprawde zniecheca do korzystania z niej. Ja zawsze bylem zwolennikiem i wszystkich namawialem by jechac (wtedy jeszcze) autobusem nocnym bo podroz trwala 10 minut i bylo sie w domu a teraz zwiedza sie cale planty i tramwaje tak wolno jada i jeszcze lapia opoznienia 🙂 a czas przejazdu miedzy przystankami maja wiekszy miz autobus ktory fajnie szybko gnal w nocy 🙂

  3. #3 by Piter on Sierpień 17, 2014 - 2:01 pm

    Popieram likwidację nocnych tramwajów. Kilka lat temu korzystałem z linii 601 i 603. Przejazd odcinka Dworzec Gł- Dworcowa mimo, że 603 jechało Krakowską zajmował 14 minut. Obecnie jest to 25 minut, choć dodano tylko okrążenie pierwszej obwodnicy.

    Problemem tramwajów są ograniczenia prędkości na rozjazdach i sygnalizacje. No i czasy rozkładowe dla tramwajów też są rozwlekłe. Np. Powstańców Wielkopolskich- Bieżanowska dla tramwaju 8 minut, 603 robiło w 6 minut.

    Tak samo z linią 601, rekord z Kombinatu na Dworzec 15 minut (opóźniony odjazd z pętli), 64 ma taki czas z ronda Czyżyńskiego.

  4. #4 by kaszmir on Sierpień 18, 2014 - 10:15 am

    Mam zapisany rozkład „609” – jadąc z centrum na Architektów dojeżdżał o 0:28, 1:28 itd. Obecnie „642” które go zastępuje przyjeżdża tam o 0:47, 1:47, … czyli podróż wydłużyła się o 19 minut.

  5. #5 by kaszmir on Sierpień 18, 2014 - 10:18 am

    PS. Użytkownicy forum pkk – Cukier oraz tomta1 – zwrócili mi uwagę, że… nawet urzędnicy się już pogubili w komunikatach o nocnych i powyższa rozpiska – oparta o stronę ZIKiT – jest niepełna. Linia „62 Za tramwaj” w noce 17/18 oraz 18/19 sierpnia będzie kursować na zmienionej trasie, do Al. Przyjaźni.

  6. #6 by mk on Sierpień 18, 2014 - 4:33 pm

    Koledze #Tomm proponuje wyprowadzic sie na wies- tam cisza i spokoj. Miasto ma to do siebie ze o kazdej porze doby jest jakis ruch- argument ze tramwaje budza w nocy jest nie trafiony- autobusy rowniez halasuja,.

  7. #7 by Chlorofil on Sierpień 19, 2014 - 8:13 pm

    Nie pozostaje nic innego jak skończyć z tą szopkę i wrócić do taniego i szybkiego autobusu.

  8. #8 by Piter on Sierpień 29, 2014 - 6:53 pm

    Witam. Jaki jest sensowny powód, że linia 69 objeżdża Planty, zamiast jechać najkrótszą drogą do Poczty?

    8 minut by się zyskało. Naprawdę nie można podjechać 64 z Bagateli i przesiąść się pod Dworcem na 69? Co ma powiedzieć osoba jadąc z Bronowic lub Nowej Huty na Bieżanów, na takie wycieczki krajoznawcze?

    • #9 by kaszmir on Sierpień 30, 2014 - 1:29 am

      Chodzi o brak miejsca od strony Westerplatte na kolejny tramwaj podczas postów linii, tak przynajmniej tłumaczyli to urzędnicy gdy powstało „69”.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: