Nowy tramwaj niskopodłogowy w Krakowie – GT8N

Pod koniec 2009 roku MPK Kraków zaczęło sprowadzać używane tramwaje GT8S z Dusseldorfu. Niestety, mimo wielu zalet – jak choćby dwukierunkowości, pozwalającej zawracać im bez pętli – mają one również jedną wadę: są wysokopodłogowe. Dlatego miejski Przewoźnik już od dłuższego czasu planował przebudowę tych tramwajów wraz z wyposażeniem ich w człon niskopodłogowy. Nowe wozy mają mieć oznaczenie GT8N, a na dobry początek zabrano się za jeden wagon, o numerze taborowym #3050.

Wygląda na to, że prace dobiegły końca. Wczoraj (w sobotę, 23 sierpnia 2014) użytkownik o nicku streng spotkał na mieście wspomniany tramwaj w czasie jazd próbnych. Uwagę zwraca właśnie nowy środkowy, niskowejściowy człon. I choć na razie MPK podjęło prace tylko nad jednym wagonem, w przyszłości planuje się przebudować w podobny sposób wszystkie pozostałe GT8S.

Niskowejściowy GT8N przyłapany na ul. Pawiej w czasie jazdy próbnej. Zdjęcie wykonał streng.

Dla porównania – tak prezentuje się standardowy, nieprzebudowany wagon GT8S. Autorem zdjęcia jest Coffee.

Kaszmir

Reklamy

, ,

  1. #1 by Chlorofil on Sierpień 24, 2014 - 11:50 am

    A jak wygląda kwestia klimatyzacji?

  2. #3 by tramwajarz on Sierpień 24, 2014 - 12:33 pm

    Uff już byłem przygotowany że MPK zniszczy funkcjonalność kolejnego szrotu szwabów i nie myliłem się. Na szczeście nie wycięli dwukierunkowości jak w EU8N …ale nie ma sprzegów?! Broni się MPK przed posłaniem 2x GT8N na 4, 50 czy 52? Bo z 2x EU8N się MPK udało.

    Gratulacje dla MPK ZIKIT i ich mecenasa Majchrowskiego – w tworzeniu bydłowozów są mistrzami.

  3. #4 by czatowiec on Sierpień 24, 2014 - 7:53 pm

    Przecież sprzęgi są schowane, tak jak w każdym innym współczesnym tramwaju. A co do składów, to MPK powoli już odchodzi od koncepcji pociągów wielowagonowych – stąd kolejne przetargi na wagony niskopodłogowe.

  4. #5 by tramwajarz on Sierpień 24, 2014 - 9:58 pm

    Świetnie że nie usuneli sprzegów. Bez przesady z tą koncepcją w MPK. Na 52 nie widać nawet powolnego odchodzenia od składów. 2x GT8N to rozwiązanie „na teraz” na linie gdzie panuje tłok w dodatku z niską podłogą. No ale najlepiej rzucać hasełka bez pokrycia o zachęcaniu do korzystania z komunikacji.

  5. #6 by czatowiec on Sierpień 25, 2014 - 11:08 pm

    Z tego typu składami masz jeszcze ograniczenie ze strony ZIKiT. 2x GT8S było testowane, ale wyszły pewne problemy:
    -zbyt krótkie przystanki,, dostosowane pod max. 45 metrów
    -złe układy torowe skrzyżowań, na niektórych czasem nawet tyłek ufoka wystaje, a co dopiero takiego składu
    -zbyt krótkie cykle świateł

  6. #7 by tramwajarz on Sierpień 26, 2014 - 4:07 pm

    To rozumiem że na dobry początek na Mogilskiej i Jana Pawła II, ZIKIT i Majchrowski zadbali o to by te problemy zniknęły po oddaniu nowego układu torowiska i sygnalizacji?:-)

  7. #8 by wr on Marzec 18, 2015 - 8:51 pm

    Naprawisz zdjecia, bo sie nie wyswietlaja? Dzieki! Albo daj jakis linki do zdjec ng8n.

  1. Listopadowe roszady | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: