Zmiany w komunikacji od września 2014 – aktualizacja

Niedawno wspominałem o pierwszych przymiarkach do zmian powakacyjnych w komunikacji miejskiej. Dziś ZIKiT opublikował na swojej stronie uaktualnioną listę tras i częstotliwości ważnych od września 2014. Większość propozycji została utrzymana, jednak jest też kilka nowości. Poniżej pełen spis stałych zmian:

„101”, „112”, „162”, „412” – zostaną wydłużone do nowej pętli Os. Podwawelskie. Jednocześnie nastąpi zmiana nazw przystanków:

  • Most Grunwaldzki na Centrum Kongresowe,
  • Rondo Grunwaldzkie na Os. Podwawelskie,
  • Os. Podwawelskie na Ludwinów.

„102”zgodnie z planami zwiększenie częstotliwości: będzie kursować co 30 minut przez cały dzień (dotychczas co 40).

„118” – zostanie wydłużone i z Bronowic Wielkich pojedzie trasą Jasnogórska – Stawowa – Chełmońskiego Osiedle.

„124”/”424″ – przywrócone kursowanie (na trasie do Cracovii Stadionu). Linie „724” oraz „744” zostaną zlikwidowane.

„125” – pojedzie częściej: co 20 minut w szczycie, co 30 poza oraz co 40 w weekendy (dotychczas odpowiednio: 24/30/60).

„128” – nowa stała trasa: Mistrzejowice – R. Młyńskie jak obecnie, następnie Meissnera – Lema – al. Pokoju – Ofiar Dąbia – i po dotychczasowej trasie „185” do Zajezdni Płaszów. Częstotliwość jak dla „125”, czyli co 20/30/40 minut (dotychczas odpowiednio: 15/30/24, a zatem pogorszenie oferty). W zamian, linia „185” (Ofiar Dąbia – Zajezdnia Płaszów) ulegnie likwidacji.

„153” – linia będzie obsługiwana przez Mobilis.

„163”, „182”/”482″ – wzmocnienia częstotliwości zostaną utrzymane na stałe. W przypadku „182” nastąpi jeszcze dodatkowa poprawa w weekend: zamiast co 30, linia będzie jeździć co 24 minuty.

„168” – powrót na stałą trasę (Krowodrza Górka – Radzikowskiego Osiedle) oraz zwiększenie częstotliwości (o tym informowałem w oddzielnym wpisie). Niestety wbrew wcześniejszym założeniom, według których autobus miał jeździć co 20 minut przez cały tydzień włącznie z weekendami, „168” pojedzie z taką częstotliwością jedynie w dni powszednie i do tego tylko w godzinach szczytu. Tym samym niestety znikają marzenia o pełnej synchronizacji ze „138” i połączeniu Azory – Krowodrza Górka co 10 minut.

„244” – w kier. Wieliczki będzie uruchomiony dodatkowy przystanek „Góra Borkowska”, zlokalizowany na ul. Sielskiej.

„301”, „643” – w związku z remontem torowiska na skrzyżowaniu Limanowskiego oraz Na Zjeździe, od 25 sierpnia będą przedłużone z Dworca Płaszów do Powstańców Wielkopolskich. Jednak mimo, że spowodowana remontem, powyższa zmiana jest na stałe.

„501” – zmiana stałej trasy: Struga – Armii Krajowej jak dotychczas, następnie zamiast do Bronowic Małych pojedzie trasą Armii Krajowej – Jasnogórska – Stawowa – Chełmońskiego Osiedle.

„502”od połowy września zostanie wydłużona z Cracovii Stadion na Al. Krasińskiego – Konopnickiej – Os. Podwawelskie.

„Muzeum Lotnictwa” – nastąpi przywrócenie kursowanie tramwajów przez ul. Mogilską oraz al. Jana Pawła II (na odcinku Wieczysta – R. Czyżyńskie). Zostanie uruchomiony również nowy przystanek „Muzeum Lotnictwa” między istniejącymi „Wieczysta” oraz „AWF”, w rejonie skrzyżowania al. Jana Pawła II/Markowskiego.

„Elektromontaż”, „Sucha” – przystanki „Elektromontaż” (linie „4”, „117”, „138”, „142”, „242”, „642”) oraz „Sucha” (linie „133”, „155”) zmienią status i zamiast na żądanie, będą funkcjonować jako stałe.

Kaszmir

Reklamy

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

  1. #1 by nbmn on Sierpień 25, 2014 - 9:59 am

    czyli nie będzie żadnego połączenia Mistrzejowice-Powstańców Wielkopolskich? :/

    • #2 by kaszmir on Sierpień 25, 2014 - 10:13 am

      Będzie „178” (Mistrzejowice – Stella-Sawickiego – Nowohucka – Powstańców Wlkp. – i dalej do Pod Fortem).

      • #3 by nbmn on Sierpień 25, 2014 - 12:49 pm

        chodziło mi bardziej o trasę przez Dobrego Pasterza-Meissnera, bo chyba zniknie

  2. #4 by marvolo613 on Sierpień 25, 2014 - 11:15 am

    Przepraszam, jaki sens ma zmiana nazw przystanków w rejonie Osiedla Podwawelskiego? Czy nie można byłoby pętli przemianować na Centrum Kongresowe, a przystanków na Rondzie na Rondo Grunwaldzkie (i na tym poprzestać)?

    • #5 by Przemysław z Mistrzejowic on Sierpień 26, 2014 - 6:33 am

      Jestem dokładnie tego samego zdania – zmiana nazw jest bezsensowna. Każdy chyba wie, gdzie jest Most Grunwaldzki i rondo o tej samej nazwie. Nie każdy jest historykiem, by wiedzieć, gdzie był Ludwinów. Wystarczyło nazwać pętlę „Centrum Kongresowe” i to by wystarczyło.
      Poza tym jakość części zmian będzie zależała od szczegółów, których w takich komunikatach nie ma. Np. ile godzin będzie trwał popołudniowy szczyt na “128”, “182” i “482”? Jeśli od 15-17, to tragedia. Jeśli 14-18 – da się znieść, jeśli 13-19 – OK..
      Pozdrawiam.

      • #6 by ppc on Sierpień 26, 2014 - 9:38 am

        plus jest taki ze nie bedzie dwoch roznych przystankow most grunwaldzki i rodno grunwaldzkie, bo czesto sie to mylilo

  3. #7 by SZ on Sierpień 25, 2014 - 1:40 pm

    Wiecie może gdzie dokładnie ma być zlokalizowana pętla ,,Chełmońskiego Osiedle”?

    • #8 by kaszmir on Sierpień 25, 2014 - 2:29 pm

      Podejrzewamy, że chodzi o pętlę przy Galerii Bronowice, na której zatrzymuje się obecnie galeryjny darmobus. Tym bardziej, że sam komunikat ZIKiT mówi o obsłudze rejonów galerii.

      • #9 by SZ on Sierpień 25, 2014 - 3:30 pm

        Też tak podejrzewam, ale po cichu liczyłem na to, że zostanie zlokalizowana gdzieś jeszcze bliżej osiedli ,,za Skodą” (ulice Kiwerskiego, Stelmachów itd.) bo niestety KMK nie dociera tam wcale. Coż, lepszy rydz niż nic.

  4. #10 by ppc on Sierpień 26, 2014 - 9:46 am

    szkoda tego 168, mam nadzieje ze przynajmniej „szczyt” bedzie do 18, a nie jak w 172/572 do 17

  5. #12 by tramwajarz on Sierpień 26, 2014 - 4:00 pm

    Znowu te zmiany nazw rozpoznawalnych przystanków przez nieudolnych urzędasów majchrowskiego.
    A to już szczyt idiotyzmu: Rondo Grunwaldzkie na Os. Podwawelskie.

    Za 118, 501 Galeria zapłaciła ( za nazwę pętli wiemy że nie;)? Bo gdyby Krakowianie prosili o wydłużenie linii to latami pyclik by kłamał że nie da się…

    118 to nie będzie „wycieczka krajoznawcza” + problematyczny zjazd dla autobusów z Jasnogórskiej w Ojcowską?

    • #13 by kaszmir on Sierpień 26, 2014 - 6:33 pm

      „118” to będzie jak dla mnie bardziej połączenie dwóch linii w jedną: z Krowodrzy Górki do Bronowic Wielkich oraz lokalna dowozówka z Bronowic Wielkich do galerii. A dzięki połączeniu zawsze więcej przystanków będzie miało dojazd, jak dla mnie ok 🙂

      • #14 by tramwajarz on Sierpień 26, 2014 - 11:13 pm

        Jeśli tylko galeria zapłaciła to może być. Mogli wziąć 130, 138 ale drożej byłoby a przy 168 to galeria musiałaby wybudowac łącznik Radzikowskiego z Ofiar Katynia;) Wykorzystać mogli jeszcze 120 ale to juz byłoby połaczenie 3 linii;)

      • #15 by aaa on Sierpień 27, 2014 - 10:30 pm

        nie przesadzajmy z tym „zaplacila”. komunikacja miejska ma byc dla mieszkancow, a w tym rejonie bardzo kuleje, wiec kazde zwiekszenie obecnosci mpk w tym rejonie jest na +

  6. #16 by tramwajarz on Sierpień 26, 2014 - 11:01 pm

    Jeśli już taka moda na wydłużanie;) to dobrze byłoby 102 do Bielan skierować. Bedzie to rekompensata za krótkie wozy z „168” na „109”.

    I kiedy 112 i 162 dostanie cywilizowaną częstotliwość?

    • #17 by kaszmir on Sierpień 27, 2014 - 12:07 am

      Były kiedyś plany i nawet przymiarki do przedłużenia „102” do Bielan, nie wiem z jakiego powodu nie przeszły.

    • #18 by aaa on Sierpień 27, 2014 - 10:32 pm

      tzn. ze 168 jednak dostanie inny tabor?

      • #19 by kaszmir on Sierpień 28, 2014 - 12:27 am

        Wszystko wskazuje, że raczej ten sam.

  7. #20 by Mistrzejowiczanin on Sierpień 28, 2014 - 8:28 pm

    Głupota żeby Elektromontaż był przystankiem zwykłym! Tam rzadko ktoś wsiada lub wysiada !!

    • #21 by kaszmir on Sierpień 28, 2014 - 10:47 pm

      No właśnie prosiliśmy i liczyliśmy, że urzędnicy będą zwiększać ilość przystanków n/ż. Tym razem poszło niestety w złą stronę.

  8. #22 by Piter on Sierpień 29, 2014 - 4:36 pm

    Linia 482 kursowała w międzyszczycie przed wakacjami?

    • #23 by kaszmir on Sierpień 30, 2014 - 1:28 am

      Tak, tutaj bez zmian – kursowała w międzyszczycie co 24 minuty.

  9. #24 by VolferSSJ on Sierpień 30, 2014 - 3:26 pm

    Może czegoś nie wiem ale od kiedy 112 i 162 jeżdżą przez Konopnieckiej? Trasy chyba będą jak przed budową – Rynek Dębnicki, Monte Cassino i przed rondem w prawo (nie znam nazwy ulicy), a dalej do nowej pętli (jakoś).

    • #25 by kaszmir on Sierpień 31, 2014 - 11:23 am

      Masz rację, poprawiłem! A ulica nazywa się Bułhaka.

      • #26 by VolferSSJ on Sierpień 31, 2014 - 7:33 pm

        Aż głupio mówić… Twoje (było i jest) na wierzchu. Na profilu fb MPK wrzuciło mapkę rozmieszcenia przystanków. 112 i inne jadące przez Monte Cassino będą skręcać w Konopnickiej (przy Bułhaka tylko zjadą z torowiska). Co poradzisz… ZIKiT znowu pomyślał (jak przy nazwach przystanków)

      • #27 by marvolo613 on Sierpień 31, 2014 - 8:33 pm

        Zapewne chcieli po prostu, żeby 112 zatrzymywało się na jakimś przystanku „Centrum Kongresowe”, najlepiej z możliwością przesiadki. W sumie ma to sens.

  1. Kolejne wrześniowe wzmocnienia | krabok
  2. Nowa pętla: Chełmońskiego Osiedle | krabok
  3. Powakacyjne nowości: tramwaje [FOTO] | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: