Powakacyjne nowości: autobusy [FOTO]

Niedawno opisywałem powakacyjne nowości w sieci tramwajowej, teraz przyszedł czas na autobusy.

Jedna z większych nowości – uruchomienie nowej końcówki „Chełmońskiego Osiedle” przy Galerii Bronowice, do której pojechały linie „118” oraz „501”. Więcej zdjęć pętli tutaj.

Tymczasem dawna końcówka „Rondo Grunwaldzkie” doczekała się nowego dworca oraz zmiany nazwy na „Osiedle Podwawelskie”. Po więcej zdjęć odsyłam do linku.

Kolejną ważną zmianą jest skierowanie pierwszej stałej linii autobusowej na ul. Lema. Nasze wcześniejsze doniesienia się częściowo potwierdziły i nową trasą pojechało przedłużone „185” z Zajezdni Płaszów, wchłonięte przy tej okazji w „128” (trasa: Mistrzejowice – Zajezdnia Płaszów).

Przystanek „Kraków Arena NŻ”.

Przystanek Wieczysta na ul. Lema – choć jeszcze niedokończony, ważne, że już funkcjonuje.

Nowa trasa „128” oznacza również, że po wielu latach przerwy w rejony pętli Dąbie powróciła stała dzienna linia autobusowa.

Na Małym Płaszowie zrobiło się ciekawie – można dojechać do Wiślickiej trzema liniami („123”, „125”, „128”), każda inną trasą.

Na Lema pojawia się również Mobilis – są to jednak tylko kursy zjazdowe do zajezdni.

Przywrócono ruch tramwajów na odcinku Rondo Mogilskie – Rondo Czyżyńskie, więc tymczasowe „704” (Rondo Mogilskie – Czyżyny Dworzec) zostało zlikwidowane. Jednak nie martwcie się drodzy pasażerowie, Wasze ulubione „wielkopojemne” autobusy 10-metrowe powróciły i to ze zdwojoną siłą :-] Obsługują obecnie linie „714” (Ofiar Dąbia – Czyżyny Dworzec) oraz „774” (Aleja Przyjaźni – Kopiec Wandy).

Z tego samego powodu wróciły również dawno niewidziane linie „124” oraz „424”. Na zdjęciu ta druga, na nieco zmienionej trasie.

Przy okazji warto zwrócić uwagę na detal odnośnie „424”. Linia ta zwykła być jednokierunkowa (wracała oznaczona jako „124”), jednak z powodu objazdu obecnie pierwsze dwa przystanki w stronę centrum pokrywają się ze „124”. Ponieważ nie sposób byłoby rozróżnić wtedy warianty, zdecydowano się na uczynienie „424” dwukierunkowym, po raz pierwszy w przypadku obecnej wersji tej linii. Miejmy jednak nadzieję, że po zakończeniu remontów znów stanie się jednokierunkowa – jednak wygodniejsze jest sprawdzanie jednego rozkładu zamiast dwóch.

Kolejna nowość: 1 sierpnia Mobilis przejął kolejne linie autobusowe, w tym „153”. Linia była zawieszona na wakacje, więc Przewoźnik obsłużył ją po raz pierwszy dopiero 1 września. Coś jednak poszło nie tak z wyświetlaczami, czego dowodem „zwykła” tablica z numerem i trasą linii włożona za przednią szybę.

Warto również odnotować powrót „304” na swoją stałą trasę w Wieliczce, przez Kopalnię Soli.

Kaszmir

Reklamy

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

  1. #1 by wolsh on Wrzesień 2, 2014 - 1:07 pm

    Szkoda tylko, że nikt nie pomyślał o tym, że ze względu na remont na ul. Limanowskiego mieszkańcy Prokocimia chcą dojeżdżać do centrum szybciej linią 304, którą obsługują krótkie autobusy i w efekcie jest przeładowana o każdej porze dnia.

    • #2 by tramwajarz on Wrzesień 2, 2014 - 4:42 pm

      Niszczyciel PKP dyrektor ZIKIT z mianowania Majchrowskiego Stanisław Szczurko odpisałby, że jeszcze Krakowianie przyzwyczailiby się do godnych warunków w komunikacji miejskiej a tak niech mają niemieckie standardy przewozu Polaków do Oświęcimia.

      Ile autobusów 18m ma wolnych MPK i Mobilis w tej chwili? Byłaby szansa teoretyczna – 304 w przegubach 18m?

    • #3 by kaszmir on Wrzesień 2, 2014 - 10:58 pm

      BTW były kiedyś plany puszczenia na „304” przegubowców, czemu nie wypaliły – nie wiadomo.

  2. #4 by tramwajarz on Wrzesień 2, 2014 - 4:11 pm

    127 powinna zostać wchłonięta przez 123 i dojezdzać do nieudanego dworca udanego Powst. Wlkp.
    Linia bezpośrednia do Huty przy minimalnych nakładach na jej utworzenie jest pożądana. I jest w miarę dobrym objazdem na ten paraliż w Nowej Hucie jaki zgotował Majchrowski z jego wybitnymi specjalistami typu Szczurko.

    • #5 by Mistrzejowiczanin on Wrzesień 2, 2014 - 8:07 pm

      Ot! Nie był by to najgorszy z pomysłów! Nawet całkiem logiczny! Popieram!!

    • #6 by VolferSSJ on Wrzesień 3, 2014 - 7:47 pm

      Pomysł może niezły ale bez szans na realizację.

  1. Podsumowanie 2014 – okiem pasażera [List] | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: