Nowe fakty o reformie komunikacyjnej – cz. 4: dalsze postulaty

Poprzednio: Nowe fakty o reformie komunikacyjnej – cz. 1: częstotliwościNowe fakty o reformie komunikacyjnej – cz. 2: statystykiNowe fakty o reformie komunikacyjnej – cz. 3: uwagi Dzielnic

Autorzy reformy postawili na tramwaje, lecz jednocześnie zdawali sobie sprawę, że ruch tychże w centrum jest mocno utrudniony. Sygnalizacje świetlne, pojazdy prywatne, niska prędkość przejazdu, wreszcie blokowane torowiska. Dlatego w ramach opracowania marszrutyzacji, dołączyli również szereg sugestii jak ten ruch usprawnić. Były to:

  1. Wyłączenie sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniach:
    • Westerplatte / Lubicz / Pawia / Basztowa (przystanek „Dworzec Główny”),
    • Basztowa / Długa („Basztowa LOT”),
    • Dunajewskiego / Karmelicka / Podwale („Teatr Bagetela”),
    • Straszewskiego / Zwierzyniecka / Franciszkańska („Filharmonia”),
    • Westerplatte / Starowiślna / św. Gertrudy („Poczta Główna”).
  2. Zamiana wybranych przystanków na podwójne, z dodatkowo podniesioną nawierzchnią pasa ruchu po którym dochodzi się do tramwaju (tak jak na przystanku „Lubicz”):
    • „Basztowa LOT”,
    • „Teatr Bagatela”.
  3. Dalsze ograniczenie dostępu do I obwodnicy dla komunikacji prywatnej (samochodów), prowadzące do przekształcenia tego rejonu w ciąg dedykowany pieszym, rowerzystom oraz komunikacji zbiorowej:
    • Karmelicka,
    • Długa,
    • Zwierzyniecka,
    • Piłsudskiego,
    • Rakowicka (od ul. Lubicz do Uniwersytetu Ekonomicznego).
  4. Wypracowanie w centrum rozwiązania umożliwiającego przygotowanie sygnalizacji świetlnej (zielonego światła) dla tramwaju w oparciu o informacje wysyłane przez pojazdy (dojeżdżanie do świateł, zamykanie drzwi).
  5. Budowa nowych odcinków tramwajowych celem odciążenia obecnej sieci:
    • Krowodrza Górka – Górka Narodowa (komentarz kraboka: jest w planach, niedługo ma się rozpocząć budowa),
    • Nowy Kleparz – Plac Inwalidów (niestety wszystko wskazuje, że na razie Miasto się z niego wycofało),
    • Lipska – Wielicka (w trakcie budowy, otwarcie w 2015),
    • Mistrzejowice – Cmentarz Rakowicki (zrezygnowano, w zamian będzie odcinek Mistrzejowice – Wieczysta).

W następnym artykule: zaginiona linia „615”.

Kaszmir

Advertisements

,

  1. #1 by tramwajarz on Wrzesień 7, 2014 - 7:55 pm

    Rok minie a najprostrzej rzeczy „od ręki” ekipa Majchrowskiego nie zrobiła jak oznaczenie przystanków jako podwójne. Nie odpalą pare zł z przetargu?

    Zmarnowali kupe kasy na sygnalizacje uliczne i system sterowania ruchem SIEMENS i jest jeszcze gorzej – to wyłączają sygnalizację.

    Tak to jest gdy kiepskiemu historykowi bez wizji i ambicji ale chytremu daje się Kraków do rządzenia.

    Nie ma się co oszukiwać – komunikacja pod rządami Majchrowskiego i Szczurko lepsza nie będzie.
    Najprostrzych rzeczy nie zrobią bo nie zarobią? tylko przetargi na utopijne projekty jak metro im w głowie.

  2. #2 by tramwajarz on Wrzesień 7, 2014 - 8:05 pm

    http://krk.fm/mieszkancy-bodzowa-walcza-o-miejski-autobus

    Od kilkunastu lat walczą o miejski autobus.
    Majchrowski od 2002 – 2014
    To już 12 lat

    Trzeba wybudować pętlę z prawdziwego zdarzenia po to, żeby autobus mógł zakręcać, chwilę stać i jechać z powrotem – stwierdził wybitny specjalista od komunikacji chłopski filozof dyr. Franciszek Szczurko niszczyciel PKP z nadania PO-PSL.

    Tramwajowa pętla na Czerwonych Makach nie spełnia tych wymagań
    tramwaj może zakręcać – o dziwo może!
    chwilę stać – nie może – przekracza intelektualnie Majchrowskiego i towarzyszy
    i jechać z powrotem – może

    Pętla z nieprawdziwego zdarzenia

    • #3 by kaszmir on Wrzesień 7, 2014 - 9:48 pm

      Z Bodzowem też nie do końca rozumiem – gdyby ktoś chciał, to można tam puścić autobusów na 1000 sposobów i brak pełnoprawnej pętli nie jest problem.

      Nawet wąskie ulice nie stanowią przeszkody – skoro kiedyś dało się wysłać malutki busik na linię”417″, to i tu można.

      Lecz nie oszukujmy się – sprawa rozchodzi się tak naprawdę o kasę.

      • #4 by tramwajarz on Wrzesień 8, 2014 - 10:12 am

        W skrócie i oficjalnie tak – chodzi o kasę. Nie ma chęci u takich typów jak Marcinko i Szczurko ( to jakas rodzinko?) do służenia mieszkancom. Autobusu nie będzie i co nam zrobicie.
        To już kolejna prymitywna wypowiedz Szczurka.

        A skoro kasa na wydłużenie np 107 143 243 301 502 się znalazła to i na busa by sie znalazła.

        Kasa również jest za podatki / opłaty parkingowe.

        Po prostu „płotki” tam mieszkają i nie warto sobie nimi głowy zawracać. Majchrowskiego nie obalą w Bodzowie a przez to Szczurka.

  1. Nowe fakty o reformie komunikacyjnej – cz. 5: linia „615” | krabok
  2. Nowe fakty o reformie komunikacyjnej – cz. 6: dalsze zmiany do W1R | krabok
  3. Reforma komunikacyjna: wariant W3 (tramwaje) | krabok
  4. Reforma komunikacyjna: wszystkie schematy | krabok
  5. Nowe fakty o reformie komunikacyjnej – cz. 5: linia „615” | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: