Poprzednio: Nowe fakty o reformie komunikacyjnej – cz. 1: częstotliwości, Nowe fakty o reformie komunikacyjnej – cz. 2: statystyki, Nowe fakty o reformie komunikacyjnej – cz. 3: uwagi Dzielnic
Autorzy reformy postawili na tramwaje, lecz jednocześnie zdawali sobie sprawę, że ruch tychże w centrum jest mocno utrudniony. Sygnalizacje świetlne, pojazdy prywatne, niska prędkość przejazdu, wreszcie blokowane torowiska. Dlatego w ramach opracowania marszrutyzacji, dołączyli również szereg sugestii jak ten ruch usprawnić. Były to:
- Wyłączenie sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniach:
- Westerplatte / Lubicz / Pawia / Basztowa (przystanek „Dworzec Główny”),
- Basztowa / Długa („Basztowa LOT”),
- Dunajewskiego / Karmelicka / Podwale („Teatr Bagetela”),
- Straszewskiego / Zwierzyniecka / Franciszkańska („Filharmonia”),
- Westerplatte / Starowiślna / św. Gertrudy („Poczta Główna”).
- Zamiana wybranych przystanków na podwójne, z dodatkowo podniesioną nawierzchnią pasa ruchu po którym dochodzi się do tramwaju (tak jak na przystanku „Lubicz”):
- „Basztowa LOT”,
- „Teatr Bagatela”.
- Dalsze ograniczenie dostępu do I obwodnicy dla komunikacji prywatnej (samochodów), prowadzące do przekształcenia tego rejonu w ciąg dedykowany pieszym, rowerzystom oraz komunikacji zbiorowej:
- Karmelicka,
- Długa,
- Zwierzyniecka,
- Piłsudskiego,
- Rakowicka (od ul. Lubicz do Uniwersytetu Ekonomicznego).
- Wypracowanie w centrum rozwiązania umożliwiającego przygotowanie sygnalizacji świetlnej (zielonego światła) dla tramwaju w oparciu o informacje wysyłane przez pojazdy (dojeżdżanie do świateł, zamykanie drzwi).
- Budowa nowych odcinków tramwajowych celem odciążenia obecnej sieci:
- Krowodrza Górka – Górka Narodowa (komentarz kraboka: jest w planach, niedługo ma się rozpocząć budowa),
- Nowy Kleparz – Plac Inwalidów (niestety wszystko wskazuje, że na razie Miasto się z niego wycofało),
- Lipska – Wielicka (w trakcie budowy, otwarcie w 2015),
- Mistrzejowice – Cmentarz Rakowicki (zrezygnowano, w zamian będzie odcinek Mistrzejowice – Wieczysta).
W następnym artykule: zaginiona linia „615”.
Kaszmir
#1 by tramwajarz on 7 września, 2014 - 7:55 pm
Rok minie a najprostrzej rzeczy „od ręki” ekipa Majchrowskiego nie zrobiła jak oznaczenie przystanków jako podwójne. Nie odpalą pare zł z przetargu?
Zmarnowali kupe kasy na sygnalizacje uliczne i system sterowania ruchem SIEMENS i jest jeszcze gorzej – to wyłączają sygnalizację.
Tak to jest gdy kiepskiemu historykowi bez wizji i ambicji ale chytremu daje się Kraków do rządzenia.
Nie ma się co oszukiwać – komunikacja pod rządami Majchrowskiego i Szczurko lepsza nie będzie.
Najprostrzych rzeczy nie zrobią bo nie zarobią? tylko przetargi na utopijne projekty jak metro im w głowie.
#2 by tramwajarz on 7 września, 2014 - 8:05 pm
http://krk.fm/mieszkancy-bodzowa-walcza-o-miejski-autobus
Od kilkunastu lat walczą o miejski autobus.
Majchrowski od 2002 – 2014
To już 12 lat
Trzeba wybudować pętlę z prawdziwego zdarzenia po to, żeby autobus mógł zakręcać, chwilę stać i jechać z powrotem – stwierdził wybitny specjalista od komunikacji chłopski filozof dyr. Franciszek Szczurko niszczyciel PKP z nadania PO-PSL.
Tramwajowa pętla na Czerwonych Makach nie spełnia tych wymagań
tramwaj może zakręcać – o dziwo może!
chwilę stać – nie może – przekracza intelektualnie Majchrowskiego i towarzyszy
i jechać z powrotem – może
Pętla z nieprawdziwego zdarzenia
#3 by kaszmir on 7 września, 2014 - 9:48 pm
Z Bodzowem też nie do końca rozumiem – gdyby ktoś chciał, to można tam puścić autobusów na 1000 sposobów i brak pełnoprawnej pętli nie jest problem.
Nawet wąskie ulice nie stanowią przeszkody – skoro kiedyś dało się wysłać malutki busik na linię”417″, to i tu można.
Lecz nie oszukujmy się – sprawa rozchodzi się tak naprawdę o kasę.
#4 by tramwajarz on 8 września, 2014 - 10:12 am
W skrócie i oficjalnie tak – chodzi o kasę. Nie ma chęci u takich typów jak Marcinko i Szczurko ( to jakas rodzinko?) do służenia mieszkancom. Autobusu nie będzie i co nam zrobicie.
To już kolejna prymitywna wypowiedz Szczurka.
A skoro kasa na wydłużenie np 107 143 243 301 502 się znalazła to i na busa by sie znalazła.
Kasa również jest za podatki / opłaty parkingowe.
Po prostu „płotki” tam mieszkają i nie warto sobie nimi głowy zawracać. Majchrowskiego nie obalą w Bodzowie a przez to Szczurka.