Nowe fakty o reformie komunikacyjnej – cz. 5: linia „615”

Poprzednio: cz. 1: częstotliwościcz. 2: statystykicz. 3: uwagi Dzielniccz. 4: dalsze postulaty

W ramach reformy komunikacyjnej SITK przygotowało również propozycję nowej siatki linii nocnych (taką samą dla wszystkich czterech wariantów dziennych: W1, W2, W3 oraz W4). Była ona opublikowana publicznie:

Jak na tamte czasy, zawierała ona kilka iście rewolucyjnych rozwiązań: przede wszystkim dwa nocne tramwaje („63” oraz „64”), lecz również linię przez Miasteczko Studenckie („618”) czy do Skawiny („909”). Okazuje się, że powyższa propozycja uległa modyfikacji i później dodano jeszcze jeden autobus, którego brakło na publicznie udostępnionych schematach: „615”.

„Sześćset piętnastka” miała wspomagać linię „605” (Prądnik Czerwony – Zajezdnia Płaszów) i mieć trasę: Dworzec Gł. Wschód – Dworzec Gł. – dalej jak linia „605” – Zajezdnia Płaszów – Ch. Botewa – Półłanki – os. Złocień. Być może kursowałaby jedynie w weekendy.

Reformy w końcu nie wprowadzono, natomiast wiele z zaproponowanych zmian zaproponowanych weszło w życie rok później (2012). Mieszkańcy os. Złocień oraz Radni Dzielnicy XII nie wiedzieli jednak o „615” i dlatego wzięli sprawy w swoje ręce: w tym samym czasie udało się wywalczyć weekendowe „643” kursujące z Dworca Płaszów. Z perspektywy czasu wydaje się to być lepszym rozwiązaniem – wprawdzie szkoda bezpośredniego połączenia z Dworcem Gł., jednak w zamian połączenie zyskały również rejony Bieżanowskiej i autobus, zamiast jeździć przez opustoszałe w środku nocy Rybitwy, służy kolejnym mieszkańcom.

W następnym artykule: dalsze, nieujawnione zmiany względem wariantu W1R Rekomendowanego.

Kaszmir

Reklamy

, , , , , , , , , , ,

  1. #1 by tramwajarz on Wrzesień 8, 2014 - 9:57 am

    Nie ma nocnego 612 przez Tyniecką…

    • #2 by kaszmir on Wrzesień 8, 2014 - 10:51 am

      A przydałby się. Nawet jeden-dwa kursy w weekendy, eksperymentalnie. Tyniecka na razie jest czarną plamą na mapie nocnych.

  2. #3 by Chlorofil on Wrzesień 8, 2014 - 8:44 pm

    Myślę, że nic nie stoi na przeszkodzie by wydłużyć 643 do Dworca. Kosz jest znikomy.

    • #4 by kaszmir on Wrzesień 8, 2014 - 8:59 pm

      Niezależnie od kosztów, wg mnie lepiej przeznaczyć te pieniądze (jeśli się znajdą) na dodatkowe kursy „643”. Choćby pojedynczy w dni powszednie.

  3. #5 by ppc on Wrzesień 9, 2014 - 9:01 am

    a tak przy okazji: 604 zniknelo na stale?

  1. Nowe fakty o reformie komunikacyjnej – cz. 6: dalsze zmiany do W1R | krabok
  2. Reforma komunikacyjna: wariant W3 (tramwaje) | krabok
  3. Reforma komunikacyjna: wszystkie schematy | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: