Reforma komunikacyjna: wszystkie schematy

Na zakończenie serii artykułów o reformie komunikacyjnej, postanowiłem zebrać wszystkie schematy w jedno miejsce. Do tej pory brakowało takiej strony tym bardziej, że warianty W3 oraz W4 pozostawały nieujawnione.

I jeszcze taka myśl na koniec. Pełna reforma w końcu nie weszła w życie – głównie z powodów finansowych, lecz i sporych sprzeciwów wśród części mieszkańców. A szkoda, bo głównym założeniem dużej marszrutyzacji było zwiększenie nakładów na komunikację. Radni zlecając jej opracowanie liczyli na osiągnięcie oszczędności nawet do 5% całego budżetu na komunikację, tymczasem Autorzy opracowania dali jasno do zrozumienia: krakowska komunikacja jest niedofinansowana więc nie dość, że nie może być cięć, to jeszcze powinny nastąpić wzmocnienia. Koniec końców dostaliśmy małą marszrutyzację, która była tak naprawdę okrojoną wersją początkowych planów reformy, z mocno pociętymi połączeniami w międzyszczycie oraz weekendy.

Lecz winę za niewprowadzenie reformy ponoszą częściowo również jej Autorzy. W każdym z wariantów planowano bowiem wyrzucenie autobusów z I obwodnicy. Zmiana kontrowersyjna, tymczasem mieszkańcom nie dano żadnego wyboru czy możliwości negocjacji. Z tego powodu dyskusja nad marszrutyzacją – zamiast skupić się na tym, czy chcemy częściej kursujące linie – nierzadko skupiała się na wspomnianym ograniczeniu tras autobusów. Osobiście miałem do tego stosunek neutralny, jednak z perspektywy czasu ciężko nie zrozumieć mieszkańców takiej Woli Justowskiej czy os. Oświecenia, którzy ten dojazd do ścisłego centrum zawsze mieli. W końcu nie wszystkie duże potoki pasażerskie w Krakowie są obsługiwane przez tramwaje – czy to wina mieszkańców, że nie wybudowano im linii tramwajowej?

Niech ta seria artykułów będzie podsumowaniem tego czego uniknęliśmy, lecz i tego, co nas ominęło.

Wariant W1 (częstotliwość tramwajów 6/12)

W1 A W1 A trasy

W1 T W1 T trasy

Wariant W1R Rekomendowany (częstotliwość tramwajów 6/12)

W1R A W1R A trasy

W1R T W1R T trasy

Wariant W2 (częstotliwość tramwajów 7.5/15)

W2 A W2 A trasy

W2 T W2 T trasy

Wariant W3 (częstotliwość tramwajów 10/20)

W3 A W3 A trasy

W3 T W3 T trasy

Wariant W4 (częstotliwość tramwajów 10)

W4 A W4 A trasy

W4 T W4 T trasy

Linie nocne (Wariant W1, W1R, W2, W3, W4) w wersjach bez oraz z linią „615”

W1234 N v1 W1234 N v2

Mała marszrutyzacja (częstotliwość tramwajów 5/10/20)

Mala marszrutyzacja A Mala marszrutyzacja T

Spis artykułów:

Kaszmir

Advertisements

, ,

  1. #1 by Przemysław on Październik 18, 2014 - 12:27 pm

    Komunikacja w naszym państwie a szczególnie w Krakowie leży i kwiczy nie mówiąc już całkowicie o mniejszych wsiach po prostu tragedia. Mam nadzieję, że nie długo się to zmieni bo na prawdę jest kiepsko jak na XXI wiek. Fajnie, że prowadzisz takiego bloga, może swoimi wpisami w końcu ruszysz kogoś kto odpowiada za to wszystko 🙂

    Pozdrawiam serdecznie

    • #2 by kaszmir on Październik 19, 2014 - 1:02 am

      Dzięki wielkie za ciepłe słowa, staram się jak mogę 🙂

      Pozdrawiam

  1. Marszrutyzacja 2015 | krabok
  2. Wielkie małe zmiany – autobusy [komentarz] | krabok
  3. Jak nie zepsuć reformy komunikacyjnej? | krabok
  4. Plan komunikacji krakowskiej z 1972 | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: