Od początku roku szkolnego „128” zostało połączone z dawnym „185” i kursuje na trasie Mistrzejowice – Lema – Zajezdnia Płaszów. Stało się tak mimo wcześniejszych planów, aby przedłużyć „185” do Pr. Czerwonego z jednoczesnym skróceniem „193” tamże. Powodem jest prawdopodobnie przejęcie linii „193” przez Mobilis – Przewoźnik otrzymał tę linię dosłownie w ostatniej chwili, w zamian rezygnując ze „182/482”.
Okazuje się jednak, że planowane wcześniej zmiany na „185” oraz „193” miały również dosięgnąć autobusu… „128”, który kursował wcześniej na trasie Mistrzejowice – Powstańców Wielkopolskich. Otóż rozważany był wariant, w którym linia ta miała pójść w ogóle do likwidacji, a w zamian Mistrzejowice miały zostać obłaskawione większą ilością kursów na trasie przez Bohomolca (linie „182/482”). Zatem można powiedzieć, że „sto dwudziestka ósemka” rykoszetem uchowała się od całkowitego zniknięcia.
Nie udało nam się jednak dowiedzieć, jakie miało być zadośćuczynienie na „182/482”. Wszak od początku roku – z powodu remontu Mogilskiej – linie te kursowały ze wzmocnieniami, i wzmocnienia te zostały utrzymane również po przywróceniu ruchu tramwajów (a nawet doszły jeszcze kolejne kursy). Obecnie w szczycie autobusy odjeżdżają średnio co 7,5 minuty i raczej ciężko sobie wyobrazić jeszcze wyższą częstotliwość. Czy zatem Mistrzejowice miały po prostu oddać „128”, nie dostając wiele w zamian? Może i dobrze zatem stało się, że Mobilis wyjechał na „193”.
Kaszmir
#1 by Grubomieszczanin on 21 października, 2014 - 6:07 pm
Mistrzejowice „ułaskawione”?? A były skazane, że trzeba je było ułaskawiać?? „Obłaskawione” raczej by tu pasowało.
IMHO rykoszetem to można dostać, ale żeby się uratować, to znów jakaś nowomowa i/lub używabie słów nie znając ich znaczenia…
#2 by kaszmir on 21 października, 2014 - 7:50 pm
Pierwsze – masz rację, poprawione, dzięki.
Drugie – są też inne znaczenia: http://sjp.pwn.pl/sjp/rykoszet;2574597
#3 by Mistrzejowiczanin on 21 października, 2014 - 7:47 pm
128 w ogóle na Płaszowie nie powinno być. Powinni go skierować trasą; MISTRZEJOWICE – Ks. Jancarza – Wiślicka – Dobrego Pasterza – Młyńska – Meissnera – Lema – Al. Pokoju – Grzegórzecka – Dietla – Monte Cassino – Kapelanka -Grota Roweckiego – Kobierzyńska – Zawiła – Buncha – CZERWONE MAKI . Wówczas nie byłby tlenowozem, miałby duże powodzenie i byłoby coś na Lema. Kobierzyńską i Zawiłą dlatego iż wzdłuż Bobrzyńskiego jest tramwaj. Przy okazji Zawiła by zyskala dojazd do centrum.
#4 by Przemysław z Mistrzejowic on 22 października, 2014 - 2:36 pm
Zadośćuczynienie na 182/482 jest bardzo proste: wydłużyć 482 do Ronda Piastowskiego, a dalej wedle życzenia albo na Os. Piastów (większa frekwencja), albo Szpital Rydygiera (krótsza trasa).
A co do wyobrażania sobie częstotliwości, to owszem, można: poza szczytem! 182 co 20 minut przez cały tydzień (5:00-24:00), wydłużone 482 w dni powszednie w godzinach 5:00-17:00 (z R. Piastowskiego, Dworca gł. Wschód – godzinę później) i byłoby OK.
Do Mistrzejowiczanina – Zgoda, ale wątpię, by ta Zawiła i Buncha była opcją realną – za daleki objazd. Z Kobierzyńskiej przez Rostworowskiego na Czerwone Maki by wystarczyło do obalania argumentu, że “autobus długo dubluje tramwaj”. Na długim odcinku dublowałaby tylko “22”, ale ta nie kursuje zbyt rewelacyjnie.
Pozdrawiam.