„128”: o włos od likwidacji

Od początku roku szkolnego „128” zostało połączone z dawnym „185” i kursuje na trasie Mistrzejowice – Lema – Zajezdnia Płaszów. Stało się tak mimo wcześniejszych planów, aby przedłużyć „185” do Pr. Czerwonego z jednoczesnym skróceniem „193” tamże. Powodem jest prawdopodobnie przejęcie linii „193” przez Mobilis – Przewoźnik otrzymał tę linię dosłownie w ostatniej chwili, w zamian rezygnując ze „182/482”.

Okazuje się jednak, że planowane wcześniej zmiany na „185” oraz „193” miały również dosięgnąć autobusu… „128”, który kursował wcześniej na trasie Mistrzejowice – Powstańców Wielkopolskich. Otóż rozważany był wariant, w którym linia ta miała pójść w ogóle do likwidacji, a w zamian Mistrzejowice miały zostać obłaskawione większą ilością kursów na trasie przez Bohomolca (linie „182/482”). Zatem można powiedzieć, że „sto dwudziestka ósemka” rykoszetem uchowała się od całkowitego zniknięcia.

Nie udało nam się jednak dowiedzieć, jakie miało być zadośćuczynienie na „182/482”. Wszak od początku roku – z powodu remontu Mogilskiej – linie te kursowały ze wzmocnieniami, i wzmocnienia te zostały utrzymane również po przywróceniu ruchu tramwajów (a nawet doszły jeszcze kolejne kursy). Obecnie w szczycie autobusy odjeżdżają średnio co 7,5 minuty i raczej ciężko sobie wyobrazić jeszcze wyższą częstotliwość. Czy zatem Mistrzejowice miały po prostu oddać „128”, nie dostając wiele w zamian? Może i dobrze zatem stało się, że Mobilis wyjechał na „193”.

Kaszmir

Reklama

, , , , , , , ,

  1. #1 by Grubomieszczanin on 21 października, 2014 - 6:07 pm

    Mistrzejowice „ułaskawione”?? A były skazane, że trzeba je było ułaskawiać?? „Obłaskawione” raczej by tu pasowało.
    IMHO rykoszetem to można dostać, ale żeby się uratować, to znów jakaś nowomowa i/lub używabie słów nie znając ich znaczenia…

  2. #3 by Mistrzejowiczanin on 21 października, 2014 - 7:47 pm

    128 w ogóle na Płaszowie nie powinno być. Powinni go skierować trasą; MISTRZEJOWICE – Ks. Jancarza – Wiślicka – Dobrego Pasterza – Młyńska – Meissnera – Lema – Al. Pokoju – Grzegórzecka – Dietla – Monte Cassino – Kapelanka -Grota Roweckiego – Kobierzyńska – Zawiła – Buncha – CZERWONE MAKI . Wówczas nie byłby tlenowozem, miałby duże powodzenie i byłoby coś na Lema. Kobierzyńską i Zawiłą dlatego iż wzdłuż Bobrzyńskiego jest tramwaj. Przy okazji Zawiła by zyskala dojazd do centrum.

    • #4 by Przemysław z Mistrzejowic on 22 października, 2014 - 2:36 pm

      Zadośćuczynienie na 182/482 jest bardzo proste: wydłużyć 482 do Ronda Piastowskiego, a dalej wedle życzenia albo na Os. Piastów (większa frekwencja), albo Szpital Rydygiera (krótsza trasa).
      A co do wyobrażania sobie częstotliwości, to owszem, można: poza szczytem! 182 co 20 minut przez cały tydzień (5:00-24:00), wydłużone 482 w dni powszednie w godzinach 5:00-17:00 (z R. Piastowskiego, Dworca gł. Wschód – godzinę później) i byłoby OK.
      Do Mistrzejowiczanina – Zgoda, ale wątpię, by ta Zawiła i Buncha była opcją realną – za daleki objazd. Z Kobierzyńskiej przez Rostworowskiego na Czerwone Maki by wystarczyło do obalania argumentu, że “autobus długo dubluje tramwaj”. Na długim odcinku dublowałaby tylko “22”, ale ta nie kursuje zbyt rewelacyjnie.
      Pozdrawiam.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: