Plac Centralny bez toru odstawczego

Początkowe plany zakładały, że Plac Centralny – remontowany przy okazji przebudowy ciągu Mogilska – al. Jana Pawła II – po przebudowie będzie wyposażony w dodatkowy tor odstawczy. Miał on służyć zawracaniu niektórych kursów tramwajów od strony miasta – dzięki temu pociągi miałyby własny tor i nie blokowałyby ruchu innych linii. Decyzja jednak została zmieniona i Plac w finalnej wersji będzie miał układ torowy podobny do tego sprzed przebudowy, w szczególności nie będzie drugiego toru. Dlaczego?

Okazuje się, że odpowiedzialność za to ponosi Miejski Konserwator Zabytków, który doszedł do wniosku, że stojące na dodatkowym – niesymetrycznym – torze tramwaje stanowiłyby dysonans wobec okolicznej przestrzeni oraz element degradujący. Poniżej przedstawiam zdjęcie Pisma, które wpłynęło w tej sprawie od Konserwatora. Cóż, decyzja i argumentacja mocno kontrowersyjne.

Podziękowania dla Informatora.

Kaszmir

Reklamy

, ,

  1. #1 by bielanek on Październik 22, 2014 - 8:33 pm

    Tramwaje, które miałyby tam stać idealnie wpisywałyby się wiekiem do samej Nowej Huty, więc nie wiem gdzie konserwator widzi problem :D.

    • #2 by kaszmir on Październik 22, 2014 - 8:35 pm

      Tym komentarzem wygrałeś dzisiaj internety 😀

  1. Która linia miała kończyć na Placu Centralnym? | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: