Umowa na budowę Trasy Łagiewnickiej oraz linii tramwajowej podpisana

Prezydent Miasta Krakowa Jacek Majchrowski poinformował dziś na swoim profilu fb, że podpisał umowę z Polskimi Inwestycjami Rozwojowymi dotyczącą budowy Trasy Łagiewnickiej. W zależności od tempa uzyskiwania zgód i zezwoleń administracyjnych postępowanie przetargowe planowane jest na drugą połowę 2015 albo początku 2016 r., tak by prace zakończyć przed upływem 2018 r.

Trasa ma być częścią południowo-zachodniego odcinka III obwodnicy Krakowa i biec od pętli tramwajowej na Kurdwanowie aż do ul. Grota-Roweckiego na Ruczaju. Jej długość wyniesie ok. 3,7 km, w czym zawarte są trzy tunele o długościach 400, 600 oraz 700 m. Wybudowana zostanie również linia tramwajowa z obecnej pętli Kurdwanów do ul. Zakopiańskiej, licząca ok. 1,7 km i biegnąca przez blisko połowę trasy (700 m) w tunelu. Znajdzie się również miejsc kolejowo – tramwajowo – autobusowy oraz parkingu P&R do przesiadek na komunikację miejską.

Dokładny opis inwestycji zawarty jest w Katalogu Inwestycji Strategicznych Miasta Krakowa i cytuję go poniżej:

  • Budowa ulic głównej przyspieszonej GP 2 x 3 (dwie jezdnie po trzy pasy ruchu) o długości ok. 3,7 km od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic: Witosa, Halszki, Beskidzka wraz z linią tramwajową GP 2 x 3 + T na odcinku od pętli przy ul. Witosa do ul. Zakopiańskiej o długości ok. 1,7 km, w tym:
    • budowa ok. 0,4 km tunelu na odcinku od ul. Grota Roweckiego do ul. Kobierzyńskiej,
    • budowa ok. 0,6 km tunelu na odcinku pomiędzy węzłem z ul. Nowoobozową i ul. Zakopiańską,
    • budowa ok. 0,7 km tunelu drogowego i równolegle tunelu tramwajowego od linii kolejowej Kraków Płaszów – Oświęcim do mostu na rzece Wildze, pod terenem Sanktuarium Bożego Miłosierdzia oraz Centrum Jana Pawła II,
    • budowa ok. 0,25 km tunelu pod skrzyżowaniem z ulicami: Turowicza i Herberta,
    • budowa węzłów drogowych zapewniających bezkolizyjne przeprowadzenie ruchu kołowego na ciągu III Obwodnicy:
      • zespolony węzeł „Ruczaj” (Trasa Pychowicka, ul. Grota Roweckiego, ul. Kobierzyńska, Trasa Łagiewnicka),
      • węzeł „Cegielniana” (ul. 6-go Pułku – robocza nazwa ul. Nowoobozowa, Trasa Łagiewnicka),
      • węzeł „Solvay” (Trasa Łagiewnicka, ul. Zakopiańska),
      • zespolony węzeł „Łagiewniki” (Trasa Łagiewnicka, ul. Turowicza, ul. Halszki, ul. Witosa oraz ulice doprowadzające ruch do Centrum Jana Pawła II).
    • budowa linii tramwajowej łączącej linie w ul. Zakopiańskiej i ul. Witosa o długości ok. 1,7 km podwójnego toru, w tym torowisko, sieć trakcyjna i przystanki,
    • budowa nowego zintegrowanego przystanku kolejowo – tramwajowo – autobusowego wraz z mini – centrum obsługi podróżnych,
    • przebudowa ul. Zakopiańskiej na długości ok. 0,9 km,
    • budowa kładki pieszo – rowerowej na wysokości włączenia ulic: Ruczaj i Pszczelna o długości ok. 0,5 km,
    • budowa mostu kolejowego w ciągu linii kolejowej Kraków Płaszów – Oświęcim nad rzeką Wilgą i wiaduktu kolejowego nad ciągiem pieszo – rowerowym,
    • budowa mostu na rzece Wildze,
    • przebudowa koryta rzeki Wilgi na odcinku ok. 0,55 km,
    • budowa przystanków autobusowych, chodników, ścieżek rowerowych i ekranów akustycznych,
    • budowa i przebudowa uzbrojenia, wyburzenia budynków w pasie drogowym.

Kaszmir

Reklamy

, , , , ,

  1. #1 by tramwajarz on Listopad 4, 2014 - 8:39 pm

    Jak juz Majchrowski buduje tą swoją ulubioną autostradę to wypadałoby i zbudować torowisko na całej długości.

    Trasa łagiewnicka, obwodnica Krakowa bez torowiska. Majchrowski narzeka że 1. obwodnica tramwajowa niewydolna a tu okazja do budowy kolejnej obwodnicy tramwajowej, która odciąży torowisko wokół Plant i się nie buduje… Bo metro trzeba budować. Mitoman, utopista byle kasa się lała strumieniami na projektowanie metra.

  2. #2 by tramwajarz on Listopad 4, 2014 - 8:46 pm

    budowa linii tramwajowej łączącej linie w ul. Zakopiańskiej i ul. Witosa o długości ok. 1,7 km podwójnego toru, w tym torowisko, sieć trakcyjna i przystanki,

    To można zbudować 2x tor bez torowiska?;)

    2x 3 pasy ruchu. Czyli dalszy spadek ilości osob korzystających z krakowskiej komunikacji miejskiej i wzrost ilości sprowadzanego szrotu samochodowego od szwabów.

  3. #3 by Chlorofil on Listopad 5, 2014 - 9:29 pm

    Po co komu tam torowisko?? Nie ma autobusów?

  4. #4 by nielubięgłupiegohejtu on Wrzesień 18, 2015 - 3:33 pm

    Do komentujących: Eeeechch,wy końskie łby….

  5. #5 by sklep rowerowy on Luty 14, 2016 - 8:28 am

    Autorowi należą się brawa za tak wnikliwe zajęcie się tą tematyką.

  1. Tramwaj na Mistrzejowice – przez Meissnera czy przez Cmentarz Rakowicki? | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: