Prezydent Miasta Krakowa Jacek Majchrowski poinformował dziś na swoim profilu fb, że podpisał umowę z Polskimi Inwestycjami Rozwojowymi dotyczącą budowy Trasy Łagiewnickiej. W zależności od tempa uzyskiwania zgód i zezwoleń administracyjnych postępowanie przetargowe planowane jest na drugą połowę 2015 albo początku 2016 r., tak by prace zakończyć przed upływem 2018 r.
Trasa ma być częścią południowo-zachodniego odcinka III obwodnicy Krakowa i biec od pętli tramwajowej na Kurdwanowie aż do ul. Grota-Roweckiego na Ruczaju. Jej długość wyniesie ok. 3,7 km, w czym zawarte są trzy tunele o długościach 400, 600 oraz 700 m. Wybudowana zostanie również linia tramwajowa z obecnej pętli Kurdwanów do ul. Zakopiańskiej, licząca ok. 1,7 km i biegnąca przez blisko połowę trasy (700 m) w tunelu. Znajdzie się również miejsc kolejowo – tramwajowo – autobusowy oraz parkingu P&R do przesiadek na komunikację miejską.
Dokładny opis inwestycji zawarty jest w Katalogu Inwestycji Strategicznych Miasta Krakowa i cytuję go poniżej:
- Budowa ulic głównej przyspieszonej GP 2 x 3 (dwie jezdnie po trzy pasy ruchu) o długości ok. 3,7 km od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic: Witosa, Halszki, Beskidzka wraz z linią tramwajową GP 2 x 3 + T na odcinku od pętli przy ul. Witosa do ul. Zakopiańskiej o długości ok. 1,7 km, w tym:
- budowa ok. 0,4 km tunelu na odcinku od ul. Grota Roweckiego do ul. Kobierzyńskiej,
- budowa ok. 0,6 km tunelu na odcinku pomiędzy węzłem z ul. Nowoobozową i ul. Zakopiańską,
- budowa ok. 0,7 km tunelu drogowego i równolegle tunelu tramwajowego od linii kolejowej Kraków Płaszów – Oświęcim do mostu na rzece Wildze, pod terenem Sanktuarium Bożego Miłosierdzia oraz Centrum Jana Pawła II,
- budowa ok. 0,25 km tunelu pod skrzyżowaniem z ulicami: Turowicza i Herberta,
- budowa węzłów drogowych zapewniających bezkolizyjne przeprowadzenie ruchu kołowego na ciągu III Obwodnicy:
- zespolony węzeł „Ruczaj” (Trasa Pychowicka, ul. Grota Roweckiego, ul. Kobierzyńska, Trasa Łagiewnicka),
- węzeł „Cegielniana” (ul. 6-go Pułku – robocza nazwa ul. Nowoobozowa, Trasa Łagiewnicka),
- węzeł „Solvay” (Trasa Łagiewnicka, ul. Zakopiańska),
- zespolony węzeł „Łagiewniki” (Trasa Łagiewnicka, ul. Turowicza, ul. Halszki, ul. Witosa oraz ulice doprowadzające ruch do Centrum Jana Pawła II).
- budowa linii tramwajowej łączącej linie w ul. Zakopiańskiej i ul. Witosa o długości ok. 1,7 km podwójnego toru, w tym torowisko, sieć trakcyjna i przystanki,
- budowa nowego zintegrowanego przystanku kolejowo – tramwajowo – autobusowego wraz z mini – centrum obsługi podróżnych,
- przebudowa ul. Zakopiańskiej na długości ok. 0,9 km,
- budowa kładki pieszo – rowerowej na wysokości włączenia ulic: Ruczaj i Pszczelna o długości ok. 0,5 km,
- budowa mostu kolejowego w ciągu linii kolejowej Kraków Płaszów – Oświęcim nad rzeką Wilgą i wiaduktu kolejowego nad ciągiem pieszo – rowerowym,
- budowa mostu na rzece Wildze,
- przebudowa koryta rzeki Wilgi na odcinku ok. 0,55 km,
- budowa przystanków autobusowych, chodników, ścieżek rowerowych i ekranów akustycznych,
- budowa i przebudowa uzbrojenia, wyburzenia budynków w pasie drogowym.
Kaszmir
#1 by tramwajarz on 4 listopada, 2014 - 8:39 pm
Jak juz Majchrowski buduje tą swoją ulubioną autostradę to wypadałoby i zbudować torowisko na całej długości.
Trasa łagiewnicka, obwodnica Krakowa bez torowiska. Majchrowski narzeka że 1. obwodnica tramwajowa niewydolna a tu okazja do budowy kolejnej obwodnicy tramwajowej, która odciąży torowisko wokół Plant i się nie buduje… Bo metro trzeba budować. Mitoman, utopista byle kasa się lała strumieniami na projektowanie metra.
#2 by tramwajarz on 4 listopada, 2014 - 8:46 pm
budowa linii tramwajowej łączącej linie w ul. Zakopiańskiej i ul. Witosa o długości ok. 1,7 km podwójnego toru, w tym torowisko, sieć trakcyjna i przystanki,
To można zbudować 2x tor bez torowiska?;)
2x 3 pasy ruchu. Czyli dalszy spadek ilości osob korzystających z krakowskiej komunikacji miejskiej i wzrost ilości sprowadzanego szrotu samochodowego od szwabów.
#3 by Chlorofil on 5 listopada, 2014 - 9:29 pm
Po co komu tam torowisko?? Nie ma autobusów?
#4 by nielubięgłupiegohejtu on 18 września, 2015 - 3:33 pm
Do komentujących: Eeeechch,wy końskie łby….
#5 by sklep rowerowy on 14 lutego, 2016 - 8:28 am
Autorowi należą się brawa za tak wnikliwe zajęcie się tą tematyką.