W piśmie ZIKiT skierowanym do Rad Dzielnic nie zostało podane, jaki konkretnie niskopodłogowy tabor wg wymagań urzędników ma trafić na „52” w weekendy. Okazuje się, że został on jednak precyzyjnie określony w notce do MPK i tak:
- w soboty miałyby jeździć 26-metrowe tramwaje EU8N (znane m.in. z linii „20”) oraz bombardiery NGT6,
- w niedziele oraz święta byłyby to z kolei 32-metrowe bombardiery NGT8 ściągnięte z linii „14”, na tej ostatniej w zamian miałyby w te dni jeździć krótsze NGT6.
Może się wydawać dziwne, że w niedziele zamówiono dłuższe wozy, jednak wynika to z różnicy częstotliwości: w te dni linia kursuje dwukrotnie rzadziej niż w soboty.
Czekamy na odpowiedź MPK.
Kaszmir
#1 by Piter on 13 listopada, 2014 - 4:02 pm
Nawet jeśli uda się wprowadzić te zmiany, to i tak Piastów i Czerwone Maki będą w gorszej sytuacji niż inne dzielnice.
W święta na 50 i 52 będą NGT8, ale ta pierwsza kursuje dwa razy częściej i f=20 do końca dnia.
Piastów na dwie linie co 20 minut, tyle samo co Pleszów, a np. Bieżanów czy Krowodrza mają 4 linie do 20 minut.
No jeśli zwolnią się E1+c3 to nie miałbym nic przeciwko gdyby zastąpiły GT8S na 3 i 9 w soboty i niedzielę. Kilka metrów więcej i lepszy układ foteli.
#2 by kaszmir on 15 listopada, 2014 - 3:30 pm
Wiadomo, lecz zawsze coś. Na razie skandalem jest, że nawet w weekendy nie można tego wywalczyć i sprawa ciągnie się od miesięcy.
Poza tym Piastów oprócz tramwajów ma jeszcze autobusy, więc jest jednak w lepszej sytuacji niż Pleszów.
#3 by Piter on 24 listopada, 2014 - 6:57 pm
Jak na razie to MPK zwiększyło wykorzystanie Bombardierów w dni powszednie.. Kursy 18.54, 19.14 i 19.34 z Kurdwanowa, wykonują NGT8 wchodzące z 50-tki. Za to szczytowe NGT6 jeżdżą dłużej. Do tego sporo łączeń z liniami nocnymi.
No i obserwowałem wczoraj te kilka kursów wykonywanych przez EU8N na 52 wieczorem i przynajmniej na odcinku Rondo Mogilskie- Rondo Piastowskie w obie strony nie były nawet zajęte wszystkie miejsca siedzące.
Może zamiast dawać NGT8, dodać kilka kursów wariantowych na trasie Dworzec Główny- Czerwone Maki?
#4 by Piter on 24 listopada, 2014 - 6:59 pm
Na początku komentarza chodziło w kursy NGT8 na 24.
#5 by kaszmir on 26 listopada, 2014 - 12:02 am
Nie miałbym nic przeciwko częstotliwości co 10 minut w święta na „52” 😉 Choć w mojej opinii przydałoby się jednak na całej trasie, mimo wszystko „numer zobowiązuje”.
#6 by Piter on 26 listopada, 2014 - 8:14 pm
Z tym, że dodanie kilku kółek w godzinach popołudniowo- wieczornych, by wykonać choć kilkanaście kursów co 10 minut, można wykonać bez dokładania brygad na linii 52.
Np. 3 brygady linii 16 dość wcześnie kończą i mogą przejechać na Piastów i wykonać kółko lub dwa. (ew puścić 2*105Na)
Tak samo brygady linii 62 zamiast zastępować brygady linii 52 mogą zagęścić kursy. A nie, że wyjeżdżają na Piastów, a brygady 52, za nimi zjeżdżają.
Na pewno byłoby to tańsze niż dodanie 7 brygad na 52, a także dodatkowe kursy byłyby wykonywane tylko wtedy, gdy studenci wracają z Dworca na C. Maki. Po wozić tlen od rana?
Wg mnie brakuje w Krakowie punktowych wzmocnień.
#7 by kaszmir on 26 listopada, 2014 - 10:03 pm
Jest w tym sporo racji. Jednak mimo wszystko uważam, że jeśli linia w szczycie kursuje co 5 minut, to co 20 w święta to jednak za mało. To jest mimo wszystko człon komunikacji i powinien jeździć z dobrą częstotliwością.
Czy jeździłyby puste? Gdyby wysłać mniejszy tabor (EU8N, NGT6) to mogłoby być ok, zwłaszcza że większa częstotliwość mogłaby zachęcić kolejnych pasażerów 🙂
#8 by Piter on 27 listopada, 2014 - 9:29 pm
We wtorek nagrałem w szczycie 22 pustawe kursy linii 52 na centralnym odcinku, w tym kurs 52-26 po 16-stej ze Starowiślnej, w GT8S z 25 osobami w kierunku Czerwonych Maków.
Szczyt w kierunku osiedla z połową miejsc siedzących? Wg mnie linia 52 nadaje się do ponownej reformy.
#9 by kaszmir on 27 listopada, 2014 - 9:41 pm
Są kursy puste, lecz są też kursy mocno załadowane (a może nawet przeciążone).