Podsumowanie programów kandydatów na Prezydenta Krakowa (cz. II)

W poprzednim wpisie podsumowałem oraz skomentowałem komunikacyjne poglądy czterech z kandydatów na Prezydenta Krakowa, czas zatem na część drugą wpisu.

Jacek Majchrowski (niezrzeszony)

  • rozbudowa Krakowskiego Szybkiego Tramwaju (KST), nowe trasy: do Górki Narodowej, łącznik Kurdwanów – Zakopiańska,
  • zwiększenie ilości autobusów elektrycznych, tworzenie kolejnych linii obsługiwanych wyłącznie przez nie,
  • budowa sieci stacji ładowania pojazdów elektrycznych,
  • budowa kładki pieszo-rowerowej łączącej Ludwinów z Kazimierzem,
  • prace przygotowawcze do budowy metra,
  • Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA), w tym przystanki przy Balickiej, Bronowicach, Sanktuarium Bożego Miłosierdzia oraz os. Złocień, wspólny bilet,
  • zwiększenie roli tramwaju wodnego w komunikacji na trasie Niepołomice – Kraków – Tyniec,
  • wprowadzenie obowiązkowego umundurowania dla kontrolerów,
  • podwojenie długości dróg rowerowych, w tym trasy poza miasto,
  • montaż zadaszonych oraz objętych monitoringiem stojaków rowerowych,
  • wymiana oświetlenia ulicznego na energooszczędne,
  • dokończenie III obwodnicy.

Komentarz kraboka: obecny prezydent Krakowa tak naprawdę oferuje po prostu kontynuowanie swojej dotychczasowej polityki miejskiej. Niech każdy sam oceni, czy mu ona odpowiada, czy nie.

Marta Patena (PO)

  • redukcja cen biletów komunikacji miejskiej dla stałych mieszkańców,
  • więcej bus-pasów,
  • nowe linie autobusowe oraz tramwajowe, przede wszystkim w północnej części Miasta,
  • usprawnienie kolei aglomeracyjnej,
  • rozbudowa sieci ścieżek rowerowych,
  • poprawa oświetlenia ulic.

Komentarz kraboka: w programie praktycznie zero konkretów. Nie dowiemy się zatem, o ile powinny zmaleć ceny biletów, gdzie powinny powstać bus-pasy czy na czym miałoby polegać usprawnienie kolei aglomeracyjnej.

Sławomir Ptaszkiewicz (niezrzeszony)

  • dokończenie III obwodnicy,
  • ułatwienia dla rowerzystów, w tym bezkolizyjne ścieżki rowerowe,
  • zakup autobusów o bionapędzie,
  • ułatwienia dla dojeżdżających do Krakowa z obszarów podmiejskich,
  • koordynacja transportu zbiorowego z koleją aglomeracyjną.

Komentarz kraboka: również mało konkretów. Pytanie też, czy powinniśmy skupić się na ułatwianiu dojazdu dla osób spoza Krakowa? Oczywiście jest to ważne, jednak czy dla Prezydenta Krakowa priorytetem nie powinni być mieszkańcy Miasta?

Andrzej Sikorski (niezrzeszony)

Komentarz kraboka: pomimo intensywnych wysiłków niżej podpisanego, nie udało mi się znaleźć oficjalnego programu wyborczego Kandydata. Z wypowiedzi dla mediów można jednak wywnioskować, że jest on mocno pro-rowerowy, w szczególności przeważającą część codziennych podróży dokonuje właśnie na jednośladzie. Jednym z głównych postulatów jest budowa ścieżek rowerowych przy każdej większej ulicy w Krakowie.

I to już tyle. Mam nadzieję, że powyższe krótkie podsumowania pozwolą Czytelnikom podjąć decyzję, na kogo głosować. Decyzja należy do Was, i to od niej będzie zależeć przyszłość Grodu Kraka.

Kaszmir

Reklamy

  1. #1 by tramwajarz on Listopad 14, 2014 - 3:23 pm

    Sikorski Graniwid Andrzej

    Komitety

    KWW Obrona Praw Emerytów Rencistów Lokatorów

    Obietnice złożone w czasie kampanii:

    1. Skupienie się na podstawowych potrzebach, takich jak praca, mieszkanie, służba zdrowia, edukacja:
    2. Przywrócenie należnej roli Radzie Miasta Krakowa. Każdy projekt Uchwał winien być opiniowany przez Komisję Rady, oraz konsultowany przez czynniki społeczne.
    3. Zmiany w strukturze organizacyjnej Urzędu Miasta Krakowa poprzez utworzenie stanowiska Z-cy Prezydenta ds. Polityki Zatrudnienia, Spraw Społecznych, Mieszkalnictwa i Budownictwa Komunalnego kosztem połączenia stanowisk Z-cy Prezydenta ds. Edukacji i Kultury. Celem jest skupienie zadań i odpowiedzialności w tym zakresie.
    4. Domaganie się od władz państwowych urealnienia zaniżonych dotacji i subwencji na zadania zlecone i realizowane przez Miasto.
    5. Natychmiastowe wstrzymanie sprzedaży gruntów znajdujących się w posiadaniu miasta.
    6. Prowadzenie polityki społecznej faktycznie przeciwdziałającego bezrobociu, wykluczenia społecznego i bezdomności.
    7. Realizowanie polityki mieszkaniowej i zapobiegania bezdomności, zgodnie z propozycjami strony społecznej „Okrągłego Stołu Mieszkaniowego”.
    zatrzymanie eksmisji z kamienic będących od dziesięcioleci własnością Skarbu Państwa/Miasta i rozbieranych pomiędzy sobą przez najwyższych urzędników bezprawnie na podstawie podstawianych fałszywych dokumentów, weryfikacja tych dokumentów i utworzenie Spółdzielni komunalnych z zastosowaniem istniejącego prawa zasiedzenia i pierwokupu przez długoletnich mieszkańców. Miasto przejmuje wszystkie pustostany niezamieszkałe powyżej 20 lat z przeznaczeniem dla młodych rodzin lub samotnych jako pierwsze mieszkanie mieszkańców Krakowa.
    8. Wyeliminowanie patologii powodującej wykluczenie i bezdomność poprzez: uzdrowienie sytuacji mieszkaniowej dla zasiedziałych obywateli miasta, Budownictwo komunalne na terenach Gminy które pozostały dla zabudowy.
    9. Weryfikacja programów i kontrola środków unijnych przeznaczonych na zabezpieczenie mieszkań dla młodych małżeństw na odpowiednich warunkach i dla wszystkich obywateli naszego miasta. Realizacja tego rozliczana przez społeczne komisje składające się z profesjonalistów i wszystkich zainteresowanych. Doprowadzenie do przejrzystości działań publicznych.
    10. Wprowadzenie nadzwyczajnych egzaminów państwowych dla obejmowania odpowiedzialnych stanowisk urzędniczych powiązanych z realną odpowiedzialnością karną za łamanie przepisów prawa.
    11. Zgodność inwestycji ze środowiskiem – pełna harmonia i balans przemysłu i przyrody.
    12. Realizowanie polityki ochrony środowiska oraz jakości życia mieszkańców poprzez zwiększenie ilości terenów zielonych, parków miejskich, program sadzenia drzew szlachetnych, rozwój parków o charakterze leśnym / Lasek Łęgowski, Lasek Mogilski, Borek Fałęcki, Las na Pasterniku. Pełna ochrona środowiska naturalnego Zakrzówka, Bielańsko-Tynieckiego Parku Krajobrazowego, ochrona terenów zielonych w Podgórkach Tynieckich i Parku Jerzmanowskiego. Wykorzystanie i ochrona przyrodnicza wybrzeży Wisły, Dłubni, Białuchy, Wilgi i Rudawy, zalewów Bagry, Staw Płaszowski i Staw na Dąbiu oraz terenów zielonych w Śródmieściu i innych dzielnicach Krakowa. Odwoływanie się do ekspertów uczelni co do zagospodarowania i utrzymania terenów zielonych / Uniwersytet Rolniczy, Politechnika Krakowska, AWF i AGH/. Zwiększenie ilości ławek umożliwiających odpoczynek.
    13. Popieranie kultury oraz bibliotek publicznych jako ośrodków kultury oraz zwiększenie programów informatyzacji oraz pomoc mieszkańcom w opanowaniu Internetu.
    14. Zwiększenie programów zdrowotnych realizowanych przez Gminę Kraków.
    15. Zwiększenie wpływu na koszty ogrzewania i zanieczyszczenia powietrza poprzez rozwój sieci ciepłowniczej i przejęcie kontroli nad elektrociepłownią Łęg.
    16. Od usług, handlu i przemysłu które znajduje się na terenie miasta Krakowa a zwłaszcza z obcym kapitałem odprowadzenie miastu należnego podatku.
    17. Likwidacja niskiej emisji dymów z pieców węglowych w Śródmieściu Krakowa, miasto dofinansuje doprowadzenie linii MPC do kamienic i domów. Wystąpienie o fundusze europejskie na ochronę środowiska.
    18. Ściąganie inwestorów umożliwiających znalezienie lepszej pracy, tworzenie warunków dla rozwoju biznesu zarówno małego, średniego jak i dużego. Kreowanie przez Gminę nowych miejsc pracy poprzez realizowanie inwestycji.
    19. Zorganizowanie sezonowych robót publicznych /sprzątanie miasta, utrzymanie zieleni i nadzorowanie placów zabaw dla dzieci a szczególnie boisk szkolnych/. Wspieranie inicjatywy indywidualnych i zbiorowych mieszkańców co do robót zarobkowych.
    20. Przejrzystość inwestycji i udział mieszkańców w projektach, podział funduszy wg ważności i potrzeb inwestycji : udrożnienie Krakowa i budowa parkingów.
    21. Więcej konsultacji gminy z mieszkańcami co do planu zagospodarowania Krakowa w terenie. Lepsze przygotowanie placów zabaw dla dzieci i młodzieży.
    22. Rozwój komunikacji publicznej i ścieżek rowerowych.
    23. Jednolity bilet roczny na komunikacj Miejską dla mieszkańców Krakowa.
    24. Remonty chodników i dróg osiedlowych.
    25. Przywrócenie w szkołach stołówek.
    26. Wnioskowanie o urzędowe wyznaczenie terminu remontu elewacji, szczególnie w śródmieściu i graniczących ze śródmieściem dzielnicach.
    27. Opieka nad emerytami, rencistami i osobami niepełnosprawnymi poprzez: kreowanie dla nich nowych miejsc pracy, zapewnienie udziału w życiu społecznym i kulturalnym miasta, zapewnienie im lepszej opieki zdrowotnej i faktycznego dostępu do usług publicznych.
    28. Likwidacja Straży Miejskiej i zwiększenie pieszych patroli Policji przez całą dobę.
    29. Likwidacja Rad Dzielnic, na to miejsce społeczne komitety osiedlowe.

    Źródło: http://www.facebook.com

    Zrzut ekranu: ZOBACZ

    Kiedy znaleziono: 2014-08-19 22:09:11

    1. Zlikwidować Straż Miejską.
    2. Dać mieszkanie dla każdego obywatela Krakowa: miasto daje grunty i finansuje, a spółdzielnia buduje.
    3. Ściąganie ludzi z Anglii i Irlandii do pracy w Nowej Hucie.
    4. Pozyskiwanie taniego ciepła poprzez wody geotermalne.
    5. Nacjonalizacja elektrociepłowni w Łęgu
    6. Walka z korupcją i nielegalnym przejmowaniem kamienic.

    Źródło: http://www.tvp.pl

    Zrzut ekranu: ZOBACZ

    Kiedy znaleziono: 2014-11-01 17:03:56

    1. Ścieżkę rowerową powinna mieć każda ulica.
    2. Pieniądze powinno się inwestować w ekologię, a nie wielkie stadiony.

    • #2 by kaszmir on Listopad 17, 2014 - 12:32 am

      Dzięki. Znajdywałem różne fragmenty postulatów Sikorskiego, jednak nie zmienia to faktu, że oficjalnego programu nie udało mi się znaleźć.

  2. #3 by Przemysław z Mistrzejowic on Listopad 14, 2014 - 4:57 pm

    Jacek Majchrowski, rządził w Krakowie 12 lat.
    Efekty:
    – Coraz rzadsze kursowanie autobusów poza szczytem i w weekendy.
    – Upowszechnienie kursowania autobusów co 24 minuty (powinno być co 15-20 minut).
    – Coraz więcej przesiadek.
    – Coraz większy bałagan komunikacyjny.
    – Faworyzowanie tramwajów nawet w sytuacjach, gdy autobusem jechałoby się szybciej – w wyniku braku wymuszonych a niepotrzebnych przesiadek.
    – Niepotrzebny dworzec na ul. Powstańców Wielkopolskich.
    – Niepotrzebna estakada tramwajowa Wielicka-Płaszów, co spowoduje dalsze pogorszenie komunikacji w okolicach ul. Dietla-Rondo Grzegórzeckie po zmianie trasy, prawdopodobnie “9”.
    – Rozszerzanie strefy płatnego parkowania.
    – Brak likwidacji Straży Miejskiej.
    Widać, na kogo NIE zagłosuję.
    Pozdrawiam.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: