Pendolino ruszyło w trasę

Stało się. Dziś rano, o godz. 6:05 z Krakowa Głównego ruszył pierwszy kurs EIP (Express Intercity Premium) obsługiwany przez słynny już Pendolino. Warto dodać, że był to nie tylko pierwszy kurs z naszego miasta, lecz w ogóle w całej Polsce (drugi był kurs o 6:07  Gdyni Głównej). Poniżej krótka fotorelacja z tego wydarzenia, a na koniec… trochę o zegarach.

Tablica z nowym połączeniem. Zmian jest jednak więcej, bo w drugim rzędzie znajduje się z kolei pociąg nowo utworzonych Kolei Małopolskich (KMŁ, dziś był pierwszy dzień kursowania).

Na peronie zebrało się trochę ludzi, choć duża część z nich to byli fotoreporterzy oraz pracownicy PKP. Wszyscy mogli podziwiać Pendolino z przodu…

… z boku…

… i z tyłu 😉

Przed każdą parą drzwi stali pracownicy PKP, którzy wpuszczali do środka jedynie pasażerów z biletem oraz przedstawicieli mediów (przypomnijmy, biletu nie można nabyć na pokładzie, a za jazdę EIP bez niego nakładana jest kara aż 650 zł).

W wagonach tłumów nie było, a ogólne zapełnienie pociągu wynosiło mocno poniżej połowy. Powyższe zdjęcie zostało wykonane o 6:05, a zatem tuż przed odjazdem.

Odjazd pierwszego w historii polskiej kolei kursu pasażerskiego Pendolino!

Ooodjazd!

I na koniec słów kilka o zegarach. Powyższe zdjęcie zostało wykonane tuż przed godz. 6. Niech Czytelnicy zwrócą uwagę na zegar, który wskazuje 5:28. Początkowo myślałem, że to tylko jeden zegar się zatrzymał, jednak… na podobnej godzinie utknęły wszystkie czasomierze na peronie, włącznie z tymi znajdującymi się nad wyjściem z podziemnej hali dworca. Przypadek? Ktoś skomentował, że specjalnie zostały one zatrzymane, by nie było widać ew. opóźnienia odjazdu Pendolino. Jeśli to prawda, to znaczy, że droga polskiej kolei do normalności wciąż jest jeszcze długa… Przy okazji, tak, EIP odjechał z lekkim opóźnieniem (koło minuty, półtorej).

PS. A tak wygląda wnętrze II klasy:

Kaszmir

Reklamy

, , , , ,

  1. #1 by EIP on Grudzień 14, 2014 - 7:51 pm

    A może Wstrzymaczasowymacz przyszedł obejrzeć odjazd Pendolino?

  2. #2 by tramwajarz on Grudzień 21, 2014 - 2:05 pm

    Z nowego rozkładu jazdy przy okazji startu Pendolino znikają niektóre popularne pociągi TLK i InterRegio. Tak jest np. z Matejką, uruchamianym przez Przewozy Regionalne pomiędzy Krakowem a Warszawą. Według wyliczeń z połączenia w kierunku Warszawy w październiku br. korzystało średnio 167 paseżerów na dobę, a w drugą stronę – blisko 300.

    Zniknąć ma też Galicja, łącząca Kraków i Wrocław. Jak wynika z danych z października, w kierunku Wrocławia pociągiem tym jechało blisko 400 pasażerów, a w kierunku Krakowa – ponad 400.

    Ich miejsce w godzinach szczytu zajmie o wiele droższe Pendolino w kategorii EIC Premium, pomijając oczywiście niewielką dostępną pulę promocyjnych biletów

    http://www.rynek-kolejowy.pl/55043/posel_adamczyk_interweniuje_ws_matejki.htm

    Kolejny sukces PO-PSL.
    Kupić drogo Pendolino , przerzucić koszty zakupu na pasażerów i zapobiegawczo wyciąć tanie pociągi gdyby nie chcieli sie złożyć na zakup.

  3. #3 by tramwajarz on Grudzień 21, 2014 - 2:18 pm

    Pociąg „Pendolino” jest w stanie rozpędzić się do 250 km/h, ale w Polsce z powodu stanu infrastruktury (mimo przeprowadzonej modernizacji!) i tak nie pojedzie szybciej niż 200. W tym kontekście warto odnotować, że w ubiegłym tygodniu wyprodukowany przez nowosądecki Newag pociąg „Impuls” pobił rekord prędkości na polski torach, rozpędzając się na Centralnej Magistrali Kolejowej do 201,4 km/h. Tym samym polscy producenci podważyli sens zakupu przez PKP InterCity 20 składów Pendolino od zagranicznego Alstomu.

    Dlaczego? Otóż spółka Koleje Dolnośląskie za 5 składów pociągu „Impuls” zapłaciła Newagowi jedynie 81 mln zł. Licząc po tej cenie 20 składów tego pociągu kosztowałoby 324 mln zł. Za 20 składów „Pendolino” PKP Intercity zapłaci Alstomowi… 1,6 mld zł, czyli o ponad 1,27 mld zł więcej.

    http://niewygodne.info.pl/2013_02.htm

    Pendolino zostało sprzedane do 14 krajów. W 13 toczą się sprawy o korupcję związane z tą sprzedażą. Zgadnijcie w którym jest cichutko ?

    Karę śmierci przez rozstrzelanie przewidywały ustawy z roku 1920 i 1921 o odpowiedzialności urzędników za przestępstwa popełnione z chęci zysku. Kara śmierci przewidziana była również w kodeksie karnym Makarewicza i kodeksie karnym wojskowym z 1932. Stosowana była za najcięższe przestępstwa, tj. morderstwo, zdradę stanu oraz korupcję popełnioną przez urzędników państwowych, jak i wobec osób korumpujących urzędnika.

    20 lat temu jechalem ekspresem z Gdyni do Warszawy w 3, 5 godziny, obecnie horendalnie drogi Pendolino jedzie 10 minut krocej

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/internauci-smieja-sie-z-pendolino/txk52

    25 lat wolności od gospodarności:)

  1. Wystartowały Koleje Małopolskie | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: