„422” na razie bez zmian

Kilka tygodni temu pisałem, że Radny Marek Hohenauer złożył na ręce ZIKiT petycję o wydłużenie „422” do Mistrzejowic (trasą Morcinka – Mistrzejowicka – Okulickiego – Mistrzejowice). Miało ono zapewnić obsługę ul. Mistrzejowickiej, obecnie pozbawionej komunikacji zbiorowej, a także szybkie połączenie Zesławic z resztą miasta, niewymagające objeżdżania naokoło przez Wzgórza Krzesławickie.

ZIKiT początkowo był przychylny pomysłowi i sam dyrektor przyznawał, że rozwiązanie jest ciekawe. Niedawno przyszła jednak oficjalna odpowiedź i to udzielona przez samego Prezydenta Krakowa. Prezydent odmówił i podał kilka powodów, dla których „422” nie może pojechać Mistrzejowicką:

  • obecność progów zwalniających uniemożliwiających skierowanie tam autobusów,
  • mała szerokość ulicy (4,8 m) w rejonie skrzyżowania z ul. Marycjusza,
  • łuki ograniczające widoczność,
  • dodatkowe koszty – ok. 485 tys. zł rocznie.

Poniżej kopia Pisma, które Rady otrzymał od Prezydenta Majchrowskiego.

Komentarz kraboka: Jak ktoś chce – szuka sposobów, jak nie chce – szuka powodów. Zastanawiające, że na ul. Mistrzejowickiej dosłownie wszystko jest przeciw puszczeniu autobusu, nawet jeśli podobne czynniki nie były problemem w innych rejonach Krakowa. Choćby progi zwalniające, które w innej części miasta, na Radzikowskiego, już nie przeszkadzają miejskim autobusom. Tam się da, a w Hucie już nie?

Progi na Radzikowskiego. Od 2011 r. kursuje tędy linia „168” (zdjęcie z map google z maja 2013).

Również inne argumenty dotyczące parametrów ulicy wydają się nie do zaakceptowania. Szerokość drogi na odcinku 150 metrów? Na ul. Kantorowickiej (którą od niedawna również kursuje wspomniane „422”) jest tak ciasno, że jak to określił jeden z internautów „jak jadę tam dostawczakiem to żeby wyminąć się z 422 muszę zjechać na pobocze”.

Jednak nie oszukujmy się – tak naprawdę jedynym argumentem są pieniądze. I termin złożenia wniosku, bo niestety został od wysłany do Prezydenta tuż przed wyborami. To za późno – gdyby sprawę spróbowano załatwić kilka miesięcy wcześniej i było ryzyko, że negatywna odpowiedź zdobędzie w porę rozgłos w mediach, to kto wie, może „422” już dawno śmigałoby po nowej trasie.

Kaszmir

Reklamy

, , , ,

  1. #1 by tramwajarz on Grudzień 29, 2014 - 7:04 pm

    Kawał z Majchrowskiego [ uzupełnij]. Odpowiedź to mu napisali. Sam cwaniaczek tylko podpisał. ( przecież autobusami nie jeździ). Gdyby była kampania to kryłby się za swoimi dupowłazami z urzędu miasta albo aprobował propozycje nowych tras/linii komunikacji miejskiej. Już po kampanii wyborczej. Może się śmiać ludziom w twarz (tylko tym którzy nie mają samochodów).

    Może dałoby radę skierować przez Morcinka 202, 212, 222, 232 ?

    • #2 by kaszmir on Styczeń 3, 2015 - 11:56 pm

      „2×2” raczej odpadają. Raz, że dowożą one ludzi z podkrakowskich miejscowości do pętli tramwajowej na Wzgórzach (po zmianie trasy by ją omijały), dwa, że w przyszłości zapewne właśnie na Wzgórzach będą kończyć trasy.

      • #3 by tramwajarz on Styczeń 4, 2015 - 3:51 pm

        Zawsze można spróbować z jedną linią.
        Może dzięki temu zostanie ona uratowana od skrócenia w przyszłości;)

      • #4 by kaszmir on Styczeń 4, 2015 - 9:56 pm

        Nie lubię pisać „nie przejdzie”, lecz tutaj naprawdę nie ma szans na takie rozwiązanie. Każda z linii „2×2” obsługuje inny rejon – zmiana trasy pozbawiłaby tym samym części mieszkańców dojazdu do pętli tramwajowej na Wzgórzach.

      • #5 by tramwajarz on Styczeń 4, 2015 - 11:16 pm

        Rondo Piastowskie też posiada linie tramwajowe.
        Ale zapewne więcej pasażerów chce dojazdu do N. Huty.

  2. #6 by Adam on Grudzień 29, 2014 - 10:17 pm

    He he sukces radnej tej dzielnicy okazał się porażką. Progi zwalniając – mają tylko jedną zaletę, ale wiele wad. Montować to dziadostwo powinno się tylko w ograniczonych przypadkach ale napewno nie powinno ich być na ul. Morcinka i Mistrzejowickiej. Prędkość ruchu można tu ograniczyć w inny sposób. Niestety jest to droższe a miasto nie będzie inwestować w NH. Dobrze też by było wrócić do komunistycznych pomysłów, i połączyć Morcinka z Kruszwicką. A tedy mogły by kursować standardowe busy a nie mini.

  3. #7 by Mistrzejowiczanin on Grudzień 30, 2014 - 9:42 am

    Straciłem już ostatnie krople szacunku do tego człowieka. Ręce opadają. Inna sprawa że w 2015 najprawdopodobniej Majchrowski i te jego leśne dziadki z UM i ZIKiT zlikwidują 422 z Zakola, 169 z GNW czy linie 7 i 12. No bo uszczundnuści. Co taki głąb jak Majchrowski czy Marcinko którym komunikacja miejska śmierdzi mogą wiedzieć o jej realiach.

    • #8 by kaszmir on Styczeń 3, 2015 - 11:57 pm

      „169” akurat zostaje, przynajmniej do otwarcia tramwaju do Górki Narodowej. Losy „7” i „12” są niepewne, aczkolwiek linie prawdopodobnie się utrzymają, choć na innych trasach.

  1. Petycja: komunikacja miejska do SSE Czyżyny Kraków | krabok
  2. Petycja: komunikacja miejska do SSE Czyżyny | krabok
  3. „122” do Czyżyn? | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: