Tramino na testach w Krakowie

Kraków, tramwajowy bastion bombardiera, otwiera się na innych producentów. Od blisko dwóch lat na krakowskich torach testowany jest Newag Nevelo, którego MPK rozważa, czy nie zatrzymać na dłużej. Z kolei przetarg na nowe tramwaje, który był przeprowadzony w 2013, wygrała PESA (wagony mają dotrzeć w tym roku). Teraz jeszcze do listy producentów, których wagony jeździły / będą jeździć po krakowskich torach, dołączył niespodziewanie Solaris ze swoim Tramino.

Ten prototypowy wagon został wyprodukowany w 2009 roku i był wejściem Solarisa, do tej pory znanego głównie z produkcji autobusów, na rynek tramwajowy. Pod koniec 2010 wagon trafił do Poznania, gdzie tamtejsze MPK postanowiło wydzierżawić go na okres trzech lat. Teraz przyszła kolej na Kraków: we wtorek 17 lutego, w godzinach wieczornych, Tramino został dostarczony do Zajezdni Podgórze. Nie zagrzał tu jednak długo miejsca, gdyż już dobę później, wagon przejechał do Zajezdni Nowa Huta (zdjęcie).

Egzemplarz Tramino który zagościł w Krakowie ma pięć członów, 31,7 m długości, 6 par drzwi (pierwsze i ostatnie jednoskrzydłowe) i jest w pełni niskopodłogowy. W najbliższy poniedziałek nastąpi jego oficjalna prezentacja, podczas której zostanie również ujawnione, na której linii (liniach?) będzie można go spotkać.

Warto dodać, że może to być nie koniec niespodzianek na ten rok, bo MPK rozważa sprowadzenie jeszcze jednego tramwaju testowego, i to zupełnie innego niż dotychczasowe. Nic tylko się cieszyć, bo każdy niskopodłogowy tramwaj jest na wagę złota.

Kaszmir

Reklama

, , , , ,

  1. #1 by tramwajarz on 19 lutego, 2015 - 4:36 pm

    Dobrze się stanie jesli MPK Kraków wydzierżawi/kupi ten tramwaj.
    32 metry to minimum dla Krakowa.

    Gdyby takie pojemne (a jeszcze z szerokością 2,65m) maszyny przyjechały na testy do Krakowa to nie potrzeba byłoby budować utopijne metro;)

    Alstom Citadis 402 45m
    Stadler Tango 45m
    Škoda ForCity Alfa 50.6m
    Siemens Avenio 72m

    • #2 by VolferSSJ on 19 lutego, 2015 - 10:37 pm

      Z szerkością 2,65m? Nie bez przyczyny jeżdżą 2,4m. Sorry taką mamy skrajnię.

      • #3 by tramwajarz on 20 lutego, 2015 - 3:44 pm

        Wiadome.
        Jednak nic nie stoi na przeszkodzie by kolejne remonty torowisk uwzględniały skrajnię dla wagonów o szerokości 2,65m.
        Koszt niewielki w porównaniu do kosztu wciskanego metra.

  2. #4 by gawron on 20 lutego, 2015 - 11:45 am

    I co z tego, Wiednie i tak będą nas męczyć kolejne 20-30 lat 😦

    • #5 by kaszmir on 20 lutego, 2015 - 12:18 pm

      Jest szansa, że krócej 🙂 MPK planuje kolejny przetarg na kilkadziesiąt wozów, miałyby one zastąpić właśnie większość (wszystkie?) wiednie.

      • #6 by tc2005 on 20 lutego, 2015 - 4:03 pm

        To dobrze bo niektóre wiednie to pomstę do nieba. Spruchniałe drewno, dziurawe i przerdzewiałe elementy metalowe. Podobnie jest z GT8S. Jeden i drugi rodzaj taboru to „prawdziwy szrot”. Nie wiem czy bez kapitalnego remontu dożyją 2016 roku.

  3. #7 by sanders on 21 lutego, 2015 - 12:39 am

    Nikt nie będzie bawił się w kapitalne remonty E1+c3 , 2018 to ich koniec. GT8S nie zgodze się bardzo fajne wagony , tragedią są N8S-NF , a drogie remonty kapitalne /N8C/ doprowadzają ,że mogą kursować tylko na linii „2”

  4. #8 by -R on 21 lutego, 2015 - 1:37 pm

    Świetny krok, oby było ich więcej. No i oby jak największa część taboru była polska, ewentualnie czeska (tylko żeby te Skody nie wyglądały jak tramwaje Wrocławskie – są dosyć dziwne 😀 ).
    PS. Wiednie na złom, as soon as possible -,-

  1. Premiera Tramino | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: