Tramino na „jedynce”

Tak jak ostatnio pisałem, dziś odbyła się oficjalna prezentacja testowego tramwaju Solaris Tramino, po której wyjechał on na linię „1”. Warto się zastanowić, czemu padło akurat na „jedynkę”? Powodów było kilka.

Tramino na Wzgórzach Krzesławickich (zdjęcie: Jasiek Wolak).

Jeszcze nawet nie zaczęto dostaw wagonów z obecnego przetargu na tramwaje, a tymczasem MPK przymierza się już do kolejnego. Nowe pojazdy miałyby zastąpić wysłużone składy E1+c3 sprowadzone z Wiednia (kursujące m.in. na liniach „22” oraz „52”), a stacjonujące w większości w zajezdni Nowa Huta. Dlatego zdecydowano się na skierowanie testowca właśnie tutaj.

Skoro wagon już znalazł się w nowohuckiej zajezdni, musiał zostać skierowany na linię która jest przez Hutę obsługiwana, a także – na wypadek awarii albo innych problemów technicznych – ma przynajmniej jedną z końcówek w pobliżu (podobnie jak inny testowy tramwaj, Newag Nevelo, na linii „8” przejeżdżającej koło zajezdni Podgórze). Torowiska do Walcowni czy Kopca Wandy są jednak w kiepskim stanie, dlatego wybrano Wzgórza Krzesławickie.

Pętla na Wzgórzach jest obsługiwana przez trzy linie: „1”, „4” oraz „5”. Na „czwórkę” Tramino byłby zbyt mały, na „piątkę” – za duży. Padło więc na „jedynkę”, na której część brygad jest obsługiwana składami E1+c3 o zbliżonej pojemności. I wybór ten okazał się w mojej opinii jak najbardziej trafny! Choć oczywiście niewykluczone, że wraz z „okiełznywaniem” wozu oraz wzrostem zaufania do Tramino, wyjedzie on również na inne linie.

Wnętrze testowca (zdjęcie: Jasiek Wolak).

Kaszmir

Reklamy

, , , ,

  1. #1 by -Rafał on Luty 24, 2015 - 12:26 pm

    Oj, słowa o tym, że Tramino za krótki na 4 bolą…
    Mam nadzieję, że oprócz „1” zwiedzi on jakieś inne trasy – jeśli tylko da radę zmieścić się na os. Piastów/Mistrzejowicach, powinien spróbować swych sił jako 52/14 (o ile 52 obsługiwane jest przez niskopodłogowce. Skandal, by STM był zaopatrywany w połowie (!!!) ogórkami). Może 13 i 18 są też dobrymi alternatywami?
    Przy okazji – 4001 (jedyna niskopodłogowa 4) pojawia się na torach? Nie widziałem jej już dosyć długo (przyznaję, nie śledzę torowisk namiętnie)…

    • #2 by kaszmir on Luty 24, 2015 - 3:01 pm

      #4001 został obecnie przerzucony na „24” – wynika to z kolejnego etapu przebudowy Placu Centralnego, „4” została skierowana przez Kopiec Wandy i stan torów jest tam zbyt kiepski by puścić #4001. W sumie nie wiadomo, czy jeszcze wróci na „czwórkę”, bo remont ma potrwać parę miesięcy, a potem będą już nowe PESY które trafić mają właśnie na tę linię.

    • #3 by Miro on Luty 24, 2015 - 7:31 pm

      Tramino JEST za krótki na 4… Ból to podrózowac w ciasnocie spowodownej niedopasowaniem pojemności wozu do potoków pasazerskich.

  1. Tramino na linii „14” | krabok
  2. Tramino wraca do Poznania | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: