Dziś dwie sprawy, o których pisałem, łączą się w całość. Z jednej strony, od wielu miesięcy trwała walka o skierowanie niskopodłogowych tramwajów na linię „52”. Tu wydawało się, że rzeczy utknęły w miejscu i przyjdzie nam jeszcze poczekać lata, aż dojdzie do jakichś zmian.
Z drugiej, niedawno wspominałem, że na linię „50” mają trafić nowe tramwaje „krakowiaki”, a zwolnione z niej bombardiery – wbrew powszechnym przekonaniom – niekoniecznie trafią na „24”.
Już w komentarzach pod wspomnianym artykułem o krakowiakach wielu z Czytelników wspominało, że bombardiery powinny zostać wysłane na „52”. I oto dzieje się! W gazetce Rady Dzielnicy VIII Dębniki możemy przeczytać wypowiedź MPK:
Zdajemy sobie sprawę z oczekiwań pasażerów podróżujących linią nr 52. Warto pamiętać, że jeszcze w tym roku do Krakowa zostaną dostarczone nowe tramwaje, które MPK SA zamówiło w bydgoskiej fabryce PESA SA. Ze względu na swoją pojemność i długość (ok. 43 m długości) będą one skierowane do obsługi m.in. linii nr 4 (Wzgórza Krzesławickie–Salwator) oraz na linię nr 50 (Kurdwanów-Krowodrza Górka) – informuje Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy MPK SA w Krakowie. – Dostawa nowych wagonów spowoduje, że tramwaje niskopodłogowe, które obecnie kursują na linii nr 50, będą mogły zostać wykorzystane właśnie na linii nr 52. Dzięki temu część kursów na tej linii w trosce o komfort podróży osób starszych, niepełnosprawnych i rodziców podróżujących z dziecięcymi wózkami, będzie obsługiwana każdego dnia wagonami niskopodłogowymi. Niska podłoga będzie mogła się pojawić tylko na części kursów, ponieważ do obsługi linii nr 52 w dzień powszedni jest potrzebnych aż 28 tramwajów. W weekendy, gdzie tych pojazdów potrzebnych jest zdecydowanie mniej (14 wagonów), być może niskopodłogowe tramwaje uda się wysłać do obsługi wszystkich kursów.
To fantastyczne wieści – oznaczające, że po wielu latach również i mieszkańcy os. Piastów będą mieli do dyspozycji niskopodłogowe tramwaje. Nie pozostaje nic innego, jak tylko się cieszyć i czekać na przyjazd nowych wozów!
Kaszmir
#1 by Matus10510 on 24 marca, 2015 - 4:30 pm
4 zmieni trasę ?? A co z 1 ??
#2 by kaszmir on 25 marca, 2015 - 9:41 am
Co do „4” to ten Salwator w opisie jest błędem z gazetki. Także albo MPK, albo Rada Dzielnicy się pomyliły podczas pisania.
#3 by jurekts on 24 marca, 2015 - 5:04 pm
A kosztem jakiej linii te Bombardiery na „52” ?? . Na odcinku Czerwone Maki- Rondo jeszcze niskacze potrzebne , ale potem dalej do Huty po co?
#4 by z górki on 24 marca, 2015 - 6:23 pm
W Hucie też ludzie mieszkają. Wcale nie gorsi.
#5 by sikor on 24 marca, 2015 - 6:16 pm
Czy zmienia się trasa 4? To 1 pojedzie do Bronowic Małych? Czy to może tylko pomyłka redakcyjna?
#6 by kaszmir on 25 marca, 2015 - 9:42 am
Pomyłka redakcyjna – tak zostało napisane w gazetce Dzielnicy, zatem albo MPK, albo Rada Dzielnicy się pomyliły podczas pisania.
#7 by Flower Power on 24 marca, 2015 - 9:16 pm
No wreszcie będzie więcej możliwości by z Mistrzejowic/Piastów dostać się do centrum jadąc z dzieckiem. Do tej pory można było mocno trzymać się poręczy w autobusach lub liczyć że 9/14 łaskawie będzie niska.
#8 by jurekts on 24 marca, 2015 - 11:03 pm
@Flower Power – Na „14” zawsze jest niska i do tego najnowsze wagony NGT8 , i wcale bym się tak nie cieszył z tych NGT6 na „52′ a dlaczego sami zobaczycie…
#9 by tramwajarz on 25 marca, 2015 - 12:21 am
Najdłuższy tramwaj w Polsce MPK-PROTRAM 405N-Kr w tym tygodniu wyjedzie na linię 52?
Aż dziwne że do tej pory go nie posyłano na 52…
#10 by misiek on 25 marca, 2015 - 5:08 pm
Jestem za! Na 50 jest 11 brygad NGT8 a na 13 są 3. Można by było ściągnąć te NGT8 z 13 a w zamian dać NGT6 i połowa kursów na 52 byłaby obsadzona NGT8, a w weekendy wszystkie kursy. Natomiast 6 pozostałych brygad NGT6 moźna wysłać na linię 5 i wszyscy byliby szczęśliwi.
#11 by kaszmir on 25 marca, 2015 - 7:57 pm
NGT6 na „5” w pełni popieram, lecz raczej nie ma szans. Ta linia przejeżdża obok zajezdni Nowa Huta, a gdzieś trzeba posyłać EU8N – „piątka” jest najlepszą kandydatką.
#12 by misiek on 27 marca, 2015 - 5:17 pm
Myślę, że EU8N można by było wtedy posłać na „16”. Kopiec Wandy też jest blisko, poza tym skoro EU8N jeździły na Walcownię to na Kopcu też im się nic nie stanie.
#13 by kaszmir on 27 marca, 2015 - 7:48 pm
Popieram EU8N na „16” (oraz „21”). Dwa lata temu w wakacje na „16” do Kopca Wandy kursowały niskowejściowe N8S-NF – zatem i EU8N powinny być ok.
#14 by Mistrzejowiczanin on 27 marca, 2015 - 8:18 pm
Jestem oburącz za NGT8 na 52. 14 brygad tejże linii by obsadziło się NGT8. 14 pozostałych wiedniami :3 . Jestem natomiast przeciwny NGT6 na 5 ponieważ jak dojadą Pesy to i tak Wzgórza będą miały eldorado w postaci prawie 100% niskiej podłogi, tak więc już dalsze umilania są zbyteczne. Nowe eunuchy wysyłać na 16 a samą 16 skierować tak aby jechała pod HiL i będzie dobrze 🙂
#15 by tc2005 on 27 marca, 2015 - 8:35 pm
Nie wiem czy będziesz taki szczęęliwy jak Ci zabiorą NGT8 z „14” na rzecz „52”. Myślę, że wtedy odpuścisz sobie te radosne komentarze. NGT8 na „52” wylądują tylko i wyłącznie w sytuacji zabrania ich z „14” na której ponownie zawitają wiedeńskie składy a NGT6 na „9”
#16 by misiek on 28 marca, 2015 - 10:19 am
NGT8 na „52” zabiorą co najwyżej z „50” jak wejdą na nią Krakowiaki a „14” to zostaw w spokoju.
#17 by 666 on 28 marca, 2015 - 3:00 pm
Nikt nikomu nie zabierze z 50 przejdą. Co uwielbiają robić miłośnicy Krakowscy. Podjudzać w tym jesteście mistrzami !!
#18 by tc2005 on 3 kwietnia, 2015 - 10:34 am
To się zdziwicie. NGT8 zabiorą z „14” na której będzie mniejszy tabor i zamieniona końcówka trasy.
#19 by 666 on 21 kwietnia, 2015 - 1:28 pm
Słyszałem ze z 13.