Górka walczy o więcej „115” oraz „169”

Na początku roku przedstawiciele Inicjatywy Górka Narodowa spotkali się z Prez. Majchrowskim oraz złożyli Pismo, w którym poruszyli kilka spraw związanych z transportem publicznym w rejonie ich osiedla. Z najważniejszych postulatów należy wymienić:

  • budowę trasy tramwajowej Krowodrza Górka – Górka Narodowa w jednym etapie (dotychczas Miasto planowało jej realizację w dwóch etapach, co wzbudziło obawy mieszkańców, iż na drugą – najważniejszą – część linii będą musieli jeszcze czekać lata),
  • wydłużenie zakresu kursowania linii „115” do godz. 23, z częstotliwością co 30 minut (obecnie kończy o godz. 20, przez co mieszkańcy wracający wieczorem zamiast kilkanaście minut, muszą jechać do domu naokoło, nieraz ponad pół godziny),
  • zwiększenie częstotliwości linii „169” w szczycie do 10 minut (uzasadniając, że w chwili obecnej znacząco zwiększyła się ilość osób korzystających z autobusu, przez co nieraz już na drugim przystanku, Kuźnicy Kołłątajowskiej, są problemy z wejściem do pojazdów).

Niedawno Prezydent udzielił pisemnej odpowiedzi na niektóre złożone przez mieszkańców pomysły. I tak:

  • trasa tramwajowa Krowodrza Górka – Górka Narodowa zostanie budowana w jednym etapie (o czym wspominałem tutaj),
  • nie ma środków na wzmocnienie linii „115”,
  • zadeklarowano wykonanie przejazdu próbnego autobusem przegubowym po trasie „169” (obecnie linia jest obsługiwana standardowymi, 12-metrowymi pojazdami).

Komentarz kraboka: „115” bez niespodzianek, jednak szkoda sprawy „169”. Temat zmiany częstotliwości został pominięty, w zamian kierując sprawę w stronę zwiększenia taboru. Niebawem się pewnie dowiemy, że albo autobus przegubowy nie wszędzie się zmieścił, albo że w sumie dał radę, jednak nie ma obecnie wolnych przegubowców do skierowania na tę linię. A przecież od początku „169” miało być obsługiwane większym taborem, z tej zresztą okazji MPK dokupiło dodatkowo futurystyczne Solarisy Metrostyle.

Zmiana częstotliwości by się jednak przydała. Nie tylko ze względu na potoki, lecz i synchronizację z innymi liniami. Obecnie rozkład „169” jest dość dziwnie ułożony – w szczycie kursuje co 15 minut, poza nim oraz w weekendy co 24. Przez to nie dało się go zsynchronizować z jedną tylko linią, i w zamian w szczycie jeździ w takcie ze „139”, a poza szczytem – z „503” (w weekendy brak synchronizacji). Gdyby rano i popołudniu wzmocnić linię do częstotliwości 12 minut, można by ułożyć takt z „503” przez cały dzień. Tak samo, gdyby w weekendy jeździła co 20 – idealnie zgrałyby się z co drugim kursem „pięćset trójki” (odjeżdżającej w soboty oraz święta co 40 minut).

Przypomnijmy tutaj, że początkowo planowano do Górki Narodowej Wschód skierować nie nowe „169”, lecz właśnie „503”, które miało kursować w dni powszednie co 12 minut (od rana do wieczora), a w weekendy co 20. Dopiero wskutek protestów, zdecydowano się na obecne rozwiązanie, które – jak wynika z powyższych postulatów – nie zawsze potrafi sprostać potokom pasażerskim.

Kaszmir

 

 

 

Advertisements

, , , , , , , ,

  1. #1 by jurekts on Kwiecień 4, 2015 - 8:27 pm

    Na wzmocnienie „115” nie ma funduszy , ale na pustaka „504” to się znalazły

  2. #2 by misiek on Kwiecień 4, 2015 - 9:47 pm

    169 i 503 powinny obydwa kursować 12/24 i dawać takt tak aby nawet w weekendy był autobus co 12 minut. Poza tym linia 169 powinna być obsługiwana taborem przegubowym, na Osiedlu Gotyk z trudem, ale zmieści się 18-metrowy autobus. Na Górce też mieszkają ludzie i teraz tam jest jakaś paranoja a nie komunikacja. Tam tramwaj powinien być już teraz a nie za 2-3 lata.

    • #3 by kaszmir on Kwiecień 5, 2015 - 10:56 am

      W weekendy trzeba by zrobić raczej ~f=20. ~f=24 odpada, bo „503” jest zsynchronizowane z „164” (co drugim kursem).

      • #4 by misiek on Kwiecień 5, 2015 - 11:57 am

        W sumie tak, ale przy zwiększeniu do ~f=20 linii 503 trzeba by było zwiększyć też na 169. Poza tym jestem za tym aby 503 od Cracovii było zsynchronizowane z 304 i wypadkowo byłby przyspieszony autobus co 10 minut w weekend w kierunku Bieżanowa.

      • #5 by kaszmir on Kwiecień 5, 2015 - 12:12 pm

        Nawet jeśli zostałoby ~f=40 na „503”, można przynajmniej zsynchronizować z co drugim kursem „169”, dając wypadkowo takt 10+10+20. Zawsze coś 😉

        Podobnie z „304”, które niestety na tę chwilę pokrywa się odjazdami z „503” w weekendy.

  1. Teraz pójdzie już… z Górki? | krabok
  2. Wielkie małe zmiany – autobusy [komentarz] | krabok
  3. „115” do TAURON Areny? Powrót „537”? | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: