„132” pod Dworzec Główny

Jak informuje ZIKiT, od najbliższego poniedziałku (20 kwietnia), linia „132” zaczyna nowe życie. Zostanie wydłużona, dodane zostaną również kursy tak w dni powszednie, jak i w soboty (w które to linia do tej pory nie kursowała). Linia będzie dojeżdżać aż do Dworca Głównego Zachód, po trasie: Kombinat – Nowy Kleparz jak obecnie (włącznie z kursem wariantowym przez Wańkowicza), następnie Al. Słowackiego – Pawia – Dworzec Główny Zachód. Z powodu braku miejsca, autobusy będą mieć postój na nowym przystanku, zlokalizowanym na ulicy Ogrodowej:

Nowa końcówka „132” przy Dworcu Głównym Zachód. Dla lepszej orientacji, zaznaczyłem również miejsca postoju pozostałych linii.

Przy okazji, wzmocniony zostanie również rozkład. Linia dotychczas kursowała jedynie w godzinach szczytu, co 20 minut. Teraz oprócz tego, będzie również pojawiać się na przystankach w międzyszczycie, wieczorami (do ok. godz. 20) oraz w soboty (w godz. ok. 7-18) – odjeżdżając z przystanków co 40 minut. Dodatkowe kursy będą, w miarę możliwości, zsynchronizowane z liniami „138” oraz „172”.

Nowy rozkład „132”.

Zmiana trasy „132” jest odpowiedzią na postulaty m.in. mieszkańców Żabińca, którzy skarżyli się na kiepski dojazd do centrum oraz ogólnie słabą dostępność komunikacji miejskiej (od zachodniej strony najbliższe są „132” – kursująca do tej pory jedynie w szczycie i tylko do Nowego Kleparza – oraz łapiące spore opóźnienia „164”). Z kolei wybór końcówki podyktowany był brakiem miejsca na Dworcu Głównym Wschód oraz dotychczasowych przystankach Dworzec Główny Zachód.

Kaszmir

Reklama

, , , , ,

  1. #1 by jurekts on 16 kwietnia, 2015 - 9:49 am

    Linia jest potrzebna i mimo ,że wielu nie wierzy będzie mieć popularność , co do końcówki na prawde lepszym rozwiązaniem byłoby zamiana końcówki „154” ze „132”.

    • #2 by MrMirkwood on 16 kwietnia, 2015 - 1:00 pm

      To prawda. A dodatkowo, by wzmocnić komunikację na Żabińcu, można by puścić 132 przez Zdrową i Żmujdzką. Minusem byłyby tylko spore korki na skrzyżowaniu Żmujdzkiej i al. 29 Listopada, ale przecież one często zdarzają się i na Opolskiej.

    • #3 by kaszmir on 16 kwietnia, 2015 - 6:46 pm

      jurekts – wg mnie lepiej zostawić „154” razem ze „130”. Obie kursują cały dzień, do tego ich trasy spotykają się ponownie na Łokietka, więc mają wspólny potok – ci pasażerowie na pewno doceniają możliwość złapania obu autobusów w jednym miejscu.

      MrMirkwood – z jednej strony tak, z drugiej wtedy utracilibyśmy synchronizację „132+138+172+572” na Opolskiej. Do tego na Żabińcu są spore korki, co odbiłoby się jeszcze bardziej na punktualności linii.

  2. #4 by misiek on 16 kwietnia, 2015 - 2:37 pm

    132 to powinno być zsynchronizowane przede wszystkim ze 142 na odcinku DH Wanda – Kombinat, zwłaszcza że jest remont na Placu Centralnym i 21 jedzie Kocmyrzowską, dlatego trzeba było zwiększyć do 12/24 i zsynchronizować obie linie, przy okazji na odcinku Mackiewicza – Nowy Kleparz byłaby synchronizacja ze 164.

    • #5 by kaszmir on 16 kwietnia, 2015 - 6:43 pm

      No tak, lecz wtedy posypałaby się synchronizacja ze „138” oraz „172”, a ta też jest ważna. Na odcinku Kombinat – DH „Wanda” normalnie jest „21”, „132” i „142”, od Struga jeszcze „501”.

      • #6 by misiek on 18 kwietnia, 2015 - 12:09 pm

        Tak ale „21” jeździ obecnie objazdem a „501” nie zatrzymuje się przy DH Wanda. Poza tym gdyby „132” jeździło 12/24 to na Opolskiej synchronizacja byłaby niepotrzebna, z racji tylu kursów a pasażerowie w NH z pewnością doceniliby 132/142 co 6 minut w kierunku Kombinatu. Poza tym kiedyś tę relację obsługiwało dodatkowo 172 a 132 miało więcej kursów, a teraz jest jeden cały autobus do Kombinatu (142) i dwa ogryzki w postaci 132 i 572.

      • #7 by kaszmir on 18 kwietnia, 2015 - 11:15 pm

        Dla Opolskiej byłaby to jednak spora strata, obecnie dzięki synchronizacji jest ~f=5.

        Poza tym „21” obecnie nie jeździ przez al. Solidarności, jednak kiedyś [czerwiec] wróci. Nie jestem pewien czy jest sens zmieniać częstotliwość „132” na całej trasie na dwa miesiące i to ze względu na parę przystanków na jednej z końcówek. Prościej i taniej byłoby wydłużyć „172”.

  3. #8 by Mistrzejowiczanin on 16 kwietnia, 2015 - 2:47 pm

    Mieszkańcy Żabińca faktyczne mają złą komunikację z centrum, tylko 10 minut do najlepiej zaopatrzonej w komunikację i tabor pętli w Krakowie. Niemniej jednak skierowanie 132 pod Dworzec to bardzo dobre posunięcie. 😉

  4. #9 by z górki on 16 kwietnia, 2015 - 5:11 pm

    Do kitu!!! Jedyna linia, która nie korkowała się na Kleparzu!!!!

  5. #10 by tramwajarz on 17 kwietnia, 2015 - 12:00 pm

    To chyba pierwsze dodanie (bez cięć innej linii) kursów dla linii od dłuższego czasu przez ZIKIT.
    Inna rzecz, że znów zaprzeczają sobie; jednym kasują linię bo się dubluje z tramwajem a tu dublują linie tramwajowe linią 132.

    To nie lepiej 168 skierować do os. Żabiniec jako dowozówkę?
    A 217, 247, 257, 277 przez Żmujdzką do Krowodzy?

    • #11 by kaszmir on 17 kwietnia, 2015 - 12:38 pm

      W zeszym roku byo trochę wzmocnień, choćby „182/”482, „168”, „163”, czy wydłużenie godzin szczytu na kilku liniach.

      Natomiast zgadzam się – kilka lat temu wywalono na Krowodrzę wiele linii „by nie dublowały tramwaju”, a teraz wydłuża się „132”. Uruchomienie „504” w zeszłym roku było podobnym zaprzeczeniem wsześniejszych postanowień urzędników.

    • #12 by jurekts on 18 kwietnia, 2015 - 1:02 pm

      Cyt
      A 217, 247, 257, 277 przez Żmujdzką do Krowodrzy?

      Musiałbyś przebudować całą Zdrową zobacz ile tam wysepek dla pieszych i progów !!

      • #13 by tramwajarz on 20 kwietnia, 2015 - 8:55 pm

        To miej pretensje do ZIKITu że nie wybudowali progów takich jak na Królowej Jadwigi gdzie autobusy sobie swobodnie jeżdzą.
        Z takim rządzeniem Majchrowskiego to nic się nie da zrobić dla (tej części) miasta.

      • #14 by jurekts on 20 kwietnia, 2015 - 11:07 pm

        Zerwać progi i skierować „132” we wersji Jelcz Vero przez Zdrową i Żmujdzką i dalej po trasie

  1. Wieści z Dzielnicy III | krabok
  2. „132”, Żeromskiego | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: