Wizualizacje Park&Ride na Kurdwanowie oraz Małym Płaszowie

Spółka Miejska Infrastruktura (MI), zajmująca się obsługą Strefy Płatnego Parkowania oraz parkingami, rozpoczęła właśnie proces inwestycyjny związany z budową P&R przy pętlach tramwajowych na Kurdwanowie, Nowym Bieżanowie oraz Małym Płaszowie.

P&R Kurdwanów.

Parkingi będą przeznaczone przede wszystkim dla kierowców chcących pozostawić swoje pojazdy i kontynuować dalej podróż komunikacją publiczną. Jednak, jak możemy przeczytać na stronie MI:

Z myślą o potrzebach osób podróżujących rowerem zaprojektowane zostaną również miejsca, w których rowerzysta będzie mógł zostawić swój jednoślad i w dalszą podróż udać się komunikacją publiczną. Aby zapewnić lepszą ochronę pozostawionym rowerom, miejsca te będą zadaszone, oświetlone, wyposażone w stojaki rowerowe pozwalające na przymocowanie ramy roweru i kół do stojaka, a także objęte zostaną monitoringiem wizyjnym.

Nie zapominamy także o użytkownikach pojazdów elektrycznych. Z myślą o tej grupie zapewnione zostaną punkty ładowania pojazdów elektrycznych.

Parkingi wyposażone będą również w elementy dynamicznej informacji pasażerskiej. Dzięki czemu w trakcie lub po zaparkowaniu pojazdu przyszły pasażer uzyska informację o czasie odjazdu najbliższego tramwaju. Przy ulicach dojazdowych do parkingów umieszczone zostaną tablice informujące w czasie rzeczywistym o ilości wolnych miejsc parkingowych.

Na razie udostępniono wizualizacje parkingów na Kurdwanowie oraz Małym Płaszowie. Zdjęcia poniżej.


Kurdwanów

Wjazd z ul. Halszki, planowana ilość miejsc postojowych: 172.


Mały Płaszów

Wjazd z ul. Lipskiej Bocznej, planowana ilość miejsc postojowych: 171.

Kaszmir

Reklama

, , , ,

  1. #1 by Krzysiek3 on 21 kwietnia, 2015 - 3:05 pm

    Na Kurdwanowie może być ciężko z wjazdem na parking, bo już teraz są straszne korki rano w kierunku centrum. Wątpię, że nawet 20% tych samochodów zostanie na parkingu, a przecież mogą dojść jeszcze dodatkowi chętni.

  2. #2 by Stanley on 21 kwietnia, 2015 - 5:57 pm

    Są jakieś projekty dot. NB?

  3. #3 by Przemysław z Mistrzejowic on 22 kwietnia, 2015 - 1:31 pm

    Na parking na Kurdwanowie przydałby się drugi wjazd – od strony Witosa, na zachód od pętli. dla jadących od strony Zakopanego i Swoszowic byłby wygodniejszy.
    Ul. Halszki jest dość wąska i wprowadzanie tam dodatkowego ruchu z zewnątrz może powodować problemy.
    Pozdrawiam.

  4. #5 by tramwajarz on 22 kwietnia, 2015 - 10:39 pm

    Ile ma kosztowac 1 godzina postoju, ile miesięczny?

    Na Czerwonych Makach chyba się kierowcy nie zabijają o miejsca na parkingu przy pętli?

    Tylko przymus i opłaty rozszerzonej strefy płatnego podatku parkingowego mogą zapełnić te parkingi

    Albo buduje się autostrady do centrum albo sprawne trasy tramwajowe bezkolizyjne (poznańska PeSTka!) i duże parkingi przy pętli.

    A tak to te parkingi są potrzebne jak kwiatek do kożucha

    • #6 by kaszmir on 23 kwietnia, 2015 - 10:15 am

      Cen chyba jeszcze nie podano, możemy sie domyślać że taryfa będzie taka sama jak na Czerwonych Makach.

      Podobno P&R na CM jest teraz trochę lepiej wykorzystany, choć dalej jest sporo miejsc wolnych. Lecz co się dziwić, skoro – jak zauważyłeś – zbudowano przy okazji wielopasmówkę do centrum. Po co kierowca miałby zostawiać auto na Kampusie, skoro może nim wygodnie dojechać znacznie dalej, choćby do Kapelanki?

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: