Spółka Miejska Infrastruktura (MI), zajmująca się obsługą Strefy Płatnego Parkowania oraz parkingami, rozpoczęła właśnie proces inwestycyjny związany z budową P&R przy pętlach tramwajowych na Kurdwanowie, Nowym Bieżanowie oraz Małym Płaszowie.
Parkingi będą przeznaczone przede wszystkim dla kierowców chcących pozostawić swoje pojazdy i kontynuować dalej podróż komunikacją publiczną. Jednak, jak możemy przeczytać na stronie MI:
Z myślą o potrzebach osób podróżujących rowerem zaprojektowane zostaną również miejsca, w których rowerzysta będzie mógł zostawić swój jednoślad i w dalszą podróż udać się komunikacją publiczną. Aby zapewnić lepszą ochronę pozostawionym rowerom, miejsca te będą zadaszone, oświetlone, wyposażone w stojaki rowerowe pozwalające na przymocowanie ramy roweru i kół do stojaka, a także objęte zostaną monitoringiem wizyjnym.
Nie zapominamy także o użytkownikach pojazdów elektrycznych. Z myślą o tej grupie zapewnione zostaną punkty ładowania pojazdów elektrycznych.
Parkingi wyposażone będą również w elementy dynamicznej informacji pasażerskiej. Dzięki czemu w trakcie lub po zaparkowaniu pojazdu przyszły pasażer uzyska informację o czasie odjazdu najbliższego tramwaju. Przy ulicach dojazdowych do parkingów umieszczone zostaną tablice informujące w czasie rzeczywistym o ilości wolnych miejsc parkingowych.
Na razie udostępniono wizualizacje parkingów na Kurdwanowie oraz Małym Płaszowie. Zdjęcia poniżej.
Kurdwanów
Wjazd z ul. Halszki, planowana ilość miejsc postojowych: 172.
Mały Płaszów
Wjazd z ul. Lipskiej Bocznej, planowana ilość miejsc postojowych: 171.
Kaszmir
#1 by Krzysiek3 on 21 kwietnia, 2015 - 3:05 pm
Na Kurdwanowie może być ciężko z wjazdem na parking, bo już teraz są straszne korki rano w kierunku centrum. Wątpię, że nawet 20% tych samochodów zostanie na parkingu, a przecież mogą dojść jeszcze dodatkowi chętni.
#2 by Stanley on 21 kwietnia, 2015 - 5:57 pm
Są jakieś projekty dot. NB?
#3 by Przemysław z Mistrzejowic on 22 kwietnia, 2015 - 1:31 pm
Na parking na Kurdwanowie przydałby się drugi wjazd – od strony Witosa, na zachód od pętli. dla jadących od strony Zakopanego i Swoszowic byłby wygodniejszy.
Ul. Halszki jest dość wąska i wprowadzanie tam dodatkowego ruchu z zewnątrz może powodować problemy.
Pozdrawiam.
#4 by kaszmir on 22 kwietnia, 2015 - 2:16 pm
Popieram 🙂
#5 by tramwajarz on 22 kwietnia, 2015 - 10:39 pm
Ile ma kosztowac 1 godzina postoju, ile miesięczny?
Na Czerwonych Makach chyba się kierowcy nie zabijają o miejsca na parkingu przy pętli?
Tylko przymus i opłaty rozszerzonej strefy płatnego podatku parkingowego mogą zapełnić te parkingi
Albo buduje się autostrady do centrum albo sprawne trasy tramwajowe bezkolizyjne (poznańska PeSTka!) i duże parkingi przy pętli.
A tak to te parkingi są potrzebne jak kwiatek do kożucha
#6 by kaszmir on 23 kwietnia, 2015 - 10:15 am
Cen chyba jeszcze nie podano, możemy sie domyślać że taryfa będzie taka sama jak na Czerwonych Makach.
Podobno P&R na CM jest teraz trochę lepiej wykorzystany, choć dalej jest sporo miejsc wolnych. Lecz co się dziwić, skoro – jak zauważyłeś – zbudowano przy okazji wielopasmówkę do centrum. Po co kierowca miałby zostawiać auto na Kampusie, skoro może nim wygodnie dojechać znacznie dalej, choćby do Kapelanki?