Ciche cięcia na „16”

Czasami człowiekowi ręce opadają. Jako miłośnicy, przyzwyczailiśmy się że urzędnicy lubią dokonywać cichych cięć w rozkładach jazdy. Dlatego staramy się śledzić na bieżąco każdą poważniejszą zmianę w rozkładach i sprawdzać, czy gdzieś nie ubyło. Tym razem ZIKiT jednak nas zaskoczył. Pod pretekstem przywrócenia ruchu na Placu Centralnym, dokonał cichych cięć na linii „16”!

Od zeszłej soboty, 23 maja, „szesnastka” wróciła na swoją stałą trasę (Mistrzejowice – al. Gen. Andersa – Ptaszyckiego – Kopiec Wandy). Przy okazji jednak, cichaczem zniknęły po trzy wieczorne kursy w dni powszednie w obu kierunkach. Tak jak do tej pory linia kończyła kursowanie po godz. 22, tak teraz robi to godzinę wcześniej, o 21. Porównajcie proszę rozkłady:

Rozkłady jazdy „16”: (z lewej) ważny do 23 maja oraz (z prawej) obecny. Brakuje kursów późnowieczornych w dni powszednie.

W dni powszednie ubyły trzy wieczorne kursy (czwarty zostały przesunięty na godzinę 5 rano). W weekendy bez zmian – mimo że wydaje się, że linia jeździ dłużej, to jednak w zamian zapisano 40-minutowe dziury w kursowaniu. W przeciwną stronę (do Mistrzejowic) jest podobnie – trzy kursy mniej w dni powszednie i bez zmian w weekendy.

Uważam to za skandaliczne, że po raz kolejny tnie się nowohuckie linie tramwajowe (dopiero co ograniczono „22” w godzinach szczytu). Jednak za jeszcze bardziej skandaliczne uważam, że o takich zmianach nie informuje się oficjalnie pasażerów. A nuż nie zauważą… prawda? No, to tym razem zauważyli.

PS. Podziękowania dla Tomasza Skrzypka za informację. To on wypatrzył te zmiany i to dzięki niemu powstał ten artykuł.

Kaszmir

Reklamy

, , ,

  1. #1 by JZet on Czerwiec 3, 2015 - 9:34 pm

    Ej, ale weekendy chyba dostały kolejne kursy 😮 Chyba, że się mylę…

    • #2 by kaszmir on Czerwiec 3, 2015 - 9:39 pm

      Nie. Tak jak napisałem w artykule, po prostu je przerzedzono – teraz są dziury po 40 minut w kursowaniu, więc linia kursuje dłużej.

      Natomiast ilości kursów bez zmian: w soboty 29, w święta 21.

      • #3 by bielanek on Czerwiec 4, 2015 - 5:55 am

        Dziury 40 minutowe w weekendy były też jak jeździła przez Kombinat na Kopiec Wandy, a było to spowodowane tym, żeby motorowi mieli przerwę i żeby nie dokłdać dodatkowej brygady, bo dzięki takiemu układowi prz takcie 20 minut przerwy na końcówkach są rzędu 5-6 minut, przy dodatkowej brygadzie byłyby dłuższe :P. Zrobienie przerwy wymagało wycięcie jednego kursu i lukę 40 minut.

    • #4 by Tomasz Skrzypek on Czerwiec 4, 2015 - 10:58 am

      Dzięki Kaszmir 🙂
      Świetny artykuł.

  2. #5 by Wojciech on Czerwiec 3, 2015 - 9:36 pm

    Jakkolwiek uważam ciche cięcia za skandaliczne i absolutnie niedopuszczalne, o tyle czy te kursy miały wystarczającą frekwencję, by nadal się kwalifikowały do utrzymania?

    • #6 by kaszmir on Czerwiec 3, 2015 - 9:40 pm

      Nie bronię tych konkretnych kursów. Problem jest to, że znów pocięto po cichu, a do tego nie przeniesiono tych kursów na bardziej potrzebne godziny / linie.

  3. #7 by tramwajarz on Czerwiec 3, 2015 - 10:05 pm

    Zwijanie komunikacji miejskiej po kawałku trwa.

    Ewenement na skalę światową – 8 komunikacja świata ma częstotliwośc kursowania co 40 minut na linii tramwajowej:-)

    A chce budować metro w okolicach tej trasy tramwajowej…
    Majchrowski zbiera grube pieniądze z podatków parkingowych i 0 wzmocnień komunikacji.

    Tak się kończy budowanie na kredyt (bo aby brać pieniądze z polskich podatków określane jako dofinansowanie z UE to trzeba się zadłużyć po brakującą część).

    Korki na ulicach to czerwona kartka dla komunikacji miejskiej zarządzanej przez Majchrowskiego z SLD.

    Zapowiadają się chyba nowości w ostrych cięciach wakacyjnych.

  4. #8 by Mistrzejowiczanin on Czerwiec 4, 2015 - 7:32 am

    Przecież 16-stka wróciła na stałą trasę 23 maja, a nie 30. 😮

  5. #10 by tramwajarz on Czerwiec 9, 2015 - 8:53 pm

    http://www.radiokrakow.pl/od-was/jakim-cudem-niektore-tramwaje-sa-dopuszczone-do-jazdy

    Pytanie jakim prawem taki tramwaj został dopuszczony do ruchu?!?!

    Telefonuję więc do MPK na infolinię 19285 o godz. 17:09. Wybieram jedynkę (zgłaszanie wypadków i usterek), po chwili odbiera jakiś bełkotliwy głos, który nawet nie potrafi się przedstawić. Zgłaszam mu problem – streszczam sytuację jednocześnie opowiadając o innych przypadkach. Pan dyspozytor nie widzi w tym nic nieprawidłowego. Twierdzi, że usterki się zdarzają. Na co ja, że „pozabijacie ludzi”. Na co Pan ze stoickim spokojem odpowiada, że żadnego wypadku śmiertelnego nie było, (nikogo jeszcze nie zabili) i jak chcę mogę to zgłosić do prokuratury, wtedy zobaczymy.

    Dzwonię na 997, żeby policja może zaczęła kontrolować stan techniczny tramwajów, ale niestety jest zajęte… Przecież regularnie jeździ tymi środkami lokomocji wiele tysięcy osób. Płacimy za przejazd, ja regularnie kupuję kartę, a za to otrzymujemy takie dziadostwo.

    To istnieją jeszcze Krakowianie, którzy nie podzielają propagandy sukcesu Jacka…

  1. Zmiany tras na Prądniku Czerwonym i w Hucie – komentarz | krabok
  2. Pytanie o „16-tkę” | krabok
  3. Zmiany powakacyjne 2015 – autobusy [aktualizacja] | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: