W marcu pisałem o petycji, którą przygotowali pracownicy specjalnej strefy ekonomicznej Czyżyny. Chcieli oni, aby Miasto zapewniło lepszy dojazd do tego regionu, i wśród swoich propozycji wymieniali m.in. uruchomienie linii autobusowej oraz wprowadzenie dodatkowego przystanku na Stella-Sawickiego w rejonie wjazdu do strefy. Działania mieszkańców wsparł Radny Miasta Krakowa Wojciech Krzysztonek, składając na początku kwietnia interpelację dotyczącą właśnie SSE w Czyżynach. Poniżej prezentuję część odpowiedzi (tę dotyczącą komunikacji miejskiej), którą otrzymał od Prezydenta Krakowa.
- niedasię skierować linii na ul Życzkowskiego, bo nie ma miejsca na pętlę. Oczywiście pominięty został fakt, że autobus równie dobrze mógłby tylko objeżdżać ten rejon bez dłuższego postoju, w zamian mając więcej czasu na drugiej, pełnoprawnej końcówce (tak jak np. linie „127” czy „137”). W końcu lepszy brak autobusu w ogóle niż gdyby miał się spóźniać, prawda?
- niedasię w ogóle skierować autobusu na Życzkowskiego bo nie miałby jak przejechać między zaparkowanymi samochodami. A może udałoby się dogadać z firmami i udrożnić ulicę? Albo uwzględnić, że po uruchomieniu linii autobusowej część mieszkańców by się przesiadła do niej i tym samym nie potrzeba by było już tylu miejsc parkingowych?
- wreszcie, niedasię uruchomić przystanku na Stella-Sawickiego, bo w Krakowie to komunikacja miejska musi się dostosowywać pod ruch samochodów. Choć może powinniśmy być wdzięczni, że na Stella-Sawickiego w ogóle są jakieś przystanki, przecież utrudniają one ruch autom!
Wstyd, Panie Prezydencie, bo czuć że szuka Pan wymówek, zamiast wykazać jakąkolwiek chęć wsparcia mieszkańców. Nie tak powinny wyglądać dyskusje w mieście, które rzekomo stawia na komunikację zbiorową.
Kaszmir
#1 by tramwajarz on 13 czerwca, 2015 - 8:01 pm
Kraków jest coraz bardziej zacofany pod zarządem Majchrowskiego z SLD i PO.
Zachód odszedł od budowy autostrad i likwidacji komunikacji miejskiej w miastach.
I z Zachodu musi brać to co najgorsze. Dlaczego nie bierze zarobków?
Zamiast uczyć się na błędach powtarza błędy Zachodu. Błędne koło bo nigdy nie zbuduje się tylu dróg by pomieścić nowych włascicieli samochodów a byłych wkurzonych pasażerów MPK.
Autostrada zewsząd dowsząd i może torowisko się zmieści i mała ścieżyna rowerowa i dla pieszych coś skapnie. Filozofia Majchrowskiego.
Przejscia dla pieszych na R. Czyżyńskim to żart z Krakowian. Ludzi mają do przebycia 2x? większy obwód ronda niż samochody. Jak tu się sprawnie przesiadać?
To już trzeba było zostawić przystanki. Byłyby przed i za rondem.
#2 by tramwajarz on 13 czerwca, 2015 - 8:05 pm
Odpowiedź to typowe lanie wody. Dziś te argumenty są użyte przeciwko – jutro będą argumentami za.
0 konsekwencji – przystanki są ustawiane gęściej po remontach tras gdy Jacek rządzi.
#3 by Rafał on 13 czerwca, 2015 - 9:07 pm
Ale przepraszam, czy Was to dziwi? Przecież ten pseudo prezydent dba o własny interes i swoich zauszników. A zwykłym mieszkańcom to dosra strefy płatnego parkowania, wyeliminuje miejsca parkingowe na Błoniach itd, tramwaje zostawi 40-letnie (bo przecież jeżdżą), zasłaniać się ciągle będzie wymówkami, że kaski brak (ale na stadion Wisły i Centrum Kongresowe to kaska była, całkiem niemała).
Im szybciej tego złodzieja wsadzą do więzienia, tym lepiej. Ale czy to kiedyś nastąpi… ?
#4 by abc on 15 czerwca, 2015 - 3:59 pm
Autobus również nie mógłby zawracać poprzez trójkątowanie co przez lata praktykowane było np na 103 przy Wydziale Farmacji bo niedasię.
#5 by Paweł on 17 czerwca, 2015 - 6:35 pm
Jeśli chodzi o wszelkie dojazdy i drogi i wszystkie inny sprawy o które trzeba prosić róznego rodzaju urzędy to zawsze mam z góry określone zdanie – żadnepetycje i prośby nie pomogą, zawsze nie mają kasy, żawsze jest ważniejsze coś innego – wszystko ważne tylko nie to czego potrzebuje społeczeństwo!