Testowy Solaris Tramino, goszczący w Krakowie od końca lutego, podbija kolejne trasy. Przypomnijmy, że na początku został wysłany na linię „1” (Wzgórza Krzesławickie – Salwator) gdzie kursował właściwie przez większość swojego dotychczasowego pobytu w Grodzie Kraka. Wyjątkiem było Święto Bożego Miłosierdzia (niedziela 12 kwietnia 2015), gdy został skierowany na specjalną linię „42” (Os. Piastów – Borek Fałęcki). Z kolei na początku czerwca, dzięki łączeniom brygad „jedynki”, przez kilka dni pojawiał się również na wybranych kursach linii „4” (Wzgórza Krzesławickie – Bronowice Małe).
Teraz jednak przyszła kolej na coś nowego. Dziś Tramino wyjechał na linię „14” (Mistrzejowice – Bronowice), dzięki czemu pasażerowie z kolejnych rejonów Krakowa będą mieli szansę przetestować ten wagon. Poniżej kilka zdjęć, których autorem jest Paweł Parczewski.
Kaszmir
#1 by Paweł on 20 czerwca, 2015 - 1:51 pm
Czy jakiś dobry człowiek może mi napisać co ma na celu takie „testowanie”? Przecież nawet jak dojdzie do kolejnych zakupów nowych tramwajów w Krakowie to będzie rozpisany przetarg i wygra ten kto… kto ma wygrać albo zaoferuje najlepszą ofertę 🙂 Chodzi mi to, że przecież MPK to nie jest prywatna firma, która od innej firmy bierze sobie do testów produkt X i się nim bawi przez jakiś czas, a jak się sprawdzi to kupuje w większej ilości.
#2 by kaszmir on 20 czerwca, 2015 - 2:30 pm
1) Testy pozwalają producentowi sprawdzić, jak sprawuje się tramwaj, czy pasuje do infrastruktury itp.
2) Zawsze w przetargach można ograniczyć grono potencjalnych zgłoszeń, np. wymagających konkretnych części 😉
#3 by Paweł on 22 czerwca, 2015 - 4:39 pm
bardzo dziękuję za odpowiedź. Pytam się o to dlatego, że model tramino jaki obecnie jeździ po Krakowie nie jest jakimś nowym wynalazkiem Solarisa, stąd też moje zdziwienie. Wszak nie jest to sytuacja analogiczna do tej, że Newag jakoby użyczył do testów swój jedyny tramwaj, który obecnie kursuje na 8.
A tak na marginesie to tylko ze mną jest coś nie tak, czy też inni pasażerowie MPK uważają, że testowany Solaris jest bardzo wąski w środku. Przy przestrzeni jaką pasażer ma do dyspozycji np. w „bombkach” to w tramino można się poczuć jak w jakieś puszcze 🙂
#4 by kaszmir on 22 czerwca, 2015 - 4:55 pm
Spotkałem się z wieloma głosami, że we wnętrzu Tramino jest ciasno. Nie jesteś jedyny 😉
#5 by Paweł on 22 czerwca, 2015 - 7:20 pm
Ufff, to dobrze 🙂 A na poważnie, to ciekawi mnie czy takie głosy również trafiają do MPK? Chodzi mi o to czy przewoźnik robi jakieś ankiety/badania, które pokazują mu bezpośredni stosunek pasażerów do testowanego pojazdu? Oczywiście nie mam tutaj na myśli zapytanie jakiejś blondynki czy jej się tramwaj podoba. Wizualnie wszak nie można mu wiele zarzucić, albo nie można zarzucić nic. Niestety funkcjonalność pojazdu względem tego co standardowo jeździ po Krakowie w moim subiektywnym odczuciu pozostawia wiele do życzenia.
#6 by kaszmir on 22 czerwca, 2015 - 7:24 pm
Trafiają, nie trafiają – sam możesz wysłać do MPK swoją opinię, przeczytają 😉