Zmiany tras na Prądniku Czerwonym i w Hucie

Dzielnica III ujawniła, że wraz z wejściem rozkładów wakacyjnych (27 czerwca 2015) dojdzie do zmian stałych tras kilku linii autobusowych.  Dotyczą one dwóch rejonów: Mistrzejowic/Prądnika Czerwonego oraz Mogiły/Łęgu. Modyfikacjom ulegną marszruty trzech autobusów („128”, „153”, „193”), na ulice Krakowa wróci też zapomniana linia „103” choć z zupełnie nowym przebiegiem. Szczegóły zmian poniżej.

Planowane są następujące zmiany:

„103” – nowa linia, kursująca na „mogilskiej” części trasy obecnego „193”: Czyżyny Dworzec – al. Pokoju – Sołtysowska – Niepokalanej Marii Panny – Klasztorna – Orkana – Struga. Częstotliwość nie została podana lecz możemy się domyślać, że w roku szkolnym będzie kursować tak jak linie „113” czy „193”, czyli co 30 minut w szczycie i co 60 w pozostałych porach.

„128” – skrócone do Prądnik Czerwonego, z kursami wariantowymi do Cm. Batowice: Zajezdnia Płaszów – Rondo Barei jak obecnie, następnie Strzelców – Prądnik Czerwony – Cmentarz Batowice (wariantowo). Częstotliwości nie podano, lecz możemy się domyślać że utrzymana zostanie bez zmian ze względu na synchronizację z linią „125”.

„153” – skrócone do odcinka os. Piastów – os. Na Skarpie.

„193” – skrócone z obu stron, na trasę Prądnik Czerwony – Lesisko.

Zmiany są pokłosiem rozdzielenia „193”, które rozważano od pewnego czasu. Linię zdecydowano się pociąć w aż dwóch miejscach, zarówno na wschodniej, jak i zachodniej części. Jednak ku naszej niespodziance, przy okazji powraca idea skierowania linii „185” z Płaszowa do Prądnika Czerwonego, o której pisałem blisko dwa lata temu. I faktycznie trafi na dokładnie tę marszrutę, choć pod innym numerkiem („128”).

Źródło: strona Dzielnicy III.

Advertisements

, , , , , , , , , , , , , ,

  1. #1 by tramwajarz on Czerwiec 19, 2015 - 11:41 am

    A numer 121 jest zajęty? Znów banda Jacka nie ułatwi życia pasażerom.

    Mistrzejowicom zabrali linię 128. Świetne rozwiązanie…

    128 wariantowo do Cm Batowice? Jest już 105… Opiekuńczość niespodziewana ZIKITu zaskakuje;)
    Propozycja 105 do os. Piastów jest chyba szybszą alternatywą ale i konkurencją dla 52.

    A 113 nadal nie dociera do Nowohuckiej.

    • #2 by kaszmir on Czerwiec 19, 2015 - 11:47 am

      Wybór numeru „103” mi się podoba. Jasne, historycznie dobre byłoby „121”, lecz tak przynajmniej mamy porządek w numeracji: wszystkie linie w tym rejonie będą kończyć się na „3” („103”, „113”, „123”, „153”, „193”) 🙂

      Nie popieram cięć na Mistrzejowicach, zwłaszcza autobusów. Jeśli zabierają „128”, to powinni w zamian wzmocnić „182” (albo „178” w niedziele), wydłużyć „482” o parę przystanków tak by obsługiwał całe osiedle albo np, skierować tutaj „439”.

      Też zastanawiam się po co te warianty „128” do Cm. Batowice, zwłaszcza że wciąż będzie „105”, „142”, linie aglo oraz „193” z Prądnika Czerwonego. Wydaje się, że chcieli po prostu zadośćuczynić za zabranie „193” z Meissnera, jednak wg mnie zmiana niepotrzebna.

      „113” do Nowohuckiej by się przydało…

  2. #3 by Rafał on Czerwiec 19, 2015 - 2:08 pm

    Te zmiany to tak na wakacje, czy już na stałe.
    Nowa linia zawsze spoko, ale ciężko jest się nią cieszyć, gdy Jacuś-żyduś i spółka tną „w pakiecie” kilka innych linii 😦

    • #4 by Rafał on Czerwiec 19, 2015 - 2:08 pm

      Zapomniałem o znaku zapytania na końcu pierwszej linijki 🙂

    • #5 by kaszmir on Czerwiec 19, 2015 - 2:58 pm

      Na stałe!

  3. #6 by Szymon on Czerwiec 19, 2015 - 2:20 pm

    Wg mnie 153 powinno kursować na trasie Wieczysta – Rondo Barei – Bohomolca – Mistrzejowice – Dunikowskiego – Os Na Skarpie – Lesisko (co 20 min codziennie), a 193 zlikwidować. Wtedy 153 zastąpi 128 do Mistrzejowic.

    • #7 by kaszmir on Czerwiec 19, 2015 - 2:59 pm

      Wtedy Piastów traci połączenie autobusowe w stornę Huty (zarówno „153”, jak i „193”). A to jest główny sens istnienia tej linii w tym rejonie, bo z Mistrzejowic jest „123”.

  4. #8 by mimi on Czerwiec 19, 2015 - 3:46 pm

    193 powinna mieć trasę z Prądnika Czerwonego przez Rondo Barei i z powrotem do pętli i na swoją trasę (jak 250, 260 i 270). Wszystko po to, żeby nie wozić powietrza. Inaczej od pętli na Prądniku do Os. Piastów prawie nikt z niej korzystać nie będzie.

  5. #9 by misiek on Czerwiec 20, 2015 - 4:31 pm

    Wszystko ładnie, pięknie… ale co z Mistrzejowicami? Wg mnie 123, 182 i 482 powinny jeździć z częstotliwością co 12 minut w szczycie, co 20 w pozostałych porach a co 24 w weekendy (482 również) a 178 powinno dostać wzmocnienia w niedziele i to byłaby jakaś rekompensata za 128.

    • #10 by kaszmir on Czerwiec 20, 2015 - 4:40 pm

      Też uważam, że potrzebne są wzmocnienia w zamian. „178” co 20 minut w niedziel by się przydało, tak samo jak „482” kursujące w weekendy.

  6. #11 by Wojciech on Czerwiec 20, 2015 - 6:28 pm

    Po ilu latach 128 znika z Mistrzejowic?

  1. „123”: Złotego Wieku czy Łęczycka? | krabok
  2. Zmiany tras na Prądniku Czerwonym i w Hucie – komentarz | krabok
  3. Nowości wakacyjne 2015 – autobusy | krabok
  4. Kwiatki z rozkładów wakacyjnych 2015 (część II) | krabok
  5. Zmiany powakacyjne 2015 – autobusy [komentarz] | krabok
  6. Nowości powakacyjne 2015 – autobusy [GALERIA] | krabok
  7. Kolejna zmiana trasy „103” | krabok
  8. Kolejna zmiana trasy „103”, „153” i „193” | krabok
  9. Kolejna zmiana tras „103”, „153” i „193” | krabok
  10. Czy „128” wróci na Mistrzejowice? | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: