Dzielnica III ujawniła, że wraz z wejściem rozkładów wakacyjnych (27 czerwca 2015) dojdzie do zmian stałych tras kilku linii autobusowych. Dotyczą one dwóch rejonów: Mistrzejowic/Prądnika Czerwonego oraz Mogiły/Łęgu. Modyfikacjom ulegną marszruty trzech autobusów („128”, „153”, „193”), na ulice Krakowa wróci też zapomniana linia „103” choć z zupełnie nowym przebiegiem. Szczegóły zmian poniżej.
Planowane są następujące zmiany:
„103” – nowa linia, kursująca na „mogilskiej” części trasy obecnego „193”: Czyżyny Dworzec – al. Pokoju – Sołtysowska – Niepokalanej Marii Panny – Klasztorna – Orkana – Struga. Częstotliwość nie została podana lecz możemy się domyślać, że w roku szkolnym będzie kursować tak jak linie „113” czy „193”, czyli co 30 minut w szczycie i co 60 w pozostałych porach.
„128” – skrócone do Prądnik Czerwonego, z kursami wariantowymi do Cm. Batowice: Zajezdnia Płaszów – Rondo Barei jak obecnie, następnie Strzelców – Prądnik Czerwony – Cmentarz Batowice (wariantowo). Częstotliwości nie podano, lecz możemy się domyślać że utrzymana zostanie bez zmian ze względu na synchronizację z linią „125”.
„153” – skrócone do odcinka os. Piastów – os. Na Skarpie.
„193” – skrócone z obu stron, na trasę Prądnik Czerwony – Lesisko.
Zmiany są pokłosiem rozdzielenia „193”, które rozważano od pewnego czasu. Linię zdecydowano się pociąć w aż dwóch miejscach, zarówno na wschodniej, jak i zachodniej części. Jednak ku naszej niespodziance, przy okazji powraca idea skierowania linii „185” z Płaszowa do Prądnika Czerwonego, o której pisałem blisko dwa lata temu. I faktycznie trafi na dokładnie tę marszrutę, choć pod innym numerkiem („128”).
Źródło: strona Dzielnicy III.
#1 by tramwajarz on 19 czerwca, 2015 - 11:41 am
A numer 121 jest zajęty? Znów banda Jacka nie ułatwi życia pasażerom.
Mistrzejowicom zabrali linię 128. Świetne rozwiązanie…
128 wariantowo do Cm Batowice? Jest już 105… Opiekuńczość niespodziewana ZIKITu zaskakuje;)
Propozycja 105 do os. Piastów jest chyba szybszą alternatywą ale i konkurencją dla 52.
A 113 nadal nie dociera do Nowohuckiej.
#2 by kaszmir on 19 czerwca, 2015 - 11:47 am
Wybór numeru „103” mi się podoba. Jasne, historycznie dobre byłoby „121”, lecz tak przynajmniej mamy porządek w numeracji: wszystkie linie w tym rejonie będą kończyć się na „3” („103”, „113”, „123”, „153”, „193”) 🙂
Nie popieram cięć na Mistrzejowicach, zwłaszcza autobusów. Jeśli zabierają „128”, to powinni w zamian wzmocnić „182” (albo „178” w niedziele), wydłużyć „482” o parę przystanków tak by obsługiwał całe osiedle albo np, skierować tutaj „439”.
Też zastanawiam się po co te warianty „128” do Cm. Batowice, zwłaszcza że wciąż będzie „105”, „142”, linie aglo oraz „193” z Prądnika Czerwonego. Wydaje się, że chcieli po prostu zadośćuczynić za zabranie „193” z Meissnera, jednak wg mnie zmiana niepotrzebna.
„113” do Nowohuckiej by się przydało…
#3 by Rafał on 19 czerwca, 2015 - 2:08 pm
Te zmiany to tak na wakacje, czy już na stałe.
Nowa linia zawsze spoko, ale ciężko jest się nią cieszyć, gdy Jacuś-żyduś i spółka tną „w pakiecie” kilka innych linii 😦
#4 by Rafał on 19 czerwca, 2015 - 2:08 pm
Zapomniałem o znaku zapytania na końcu pierwszej linijki 🙂
#5 by kaszmir on 19 czerwca, 2015 - 2:58 pm
Na stałe!
#6 by Szymon on 19 czerwca, 2015 - 2:20 pm
Wg mnie 153 powinno kursować na trasie Wieczysta – Rondo Barei – Bohomolca – Mistrzejowice – Dunikowskiego – Os Na Skarpie – Lesisko (co 20 min codziennie), a 193 zlikwidować. Wtedy 153 zastąpi 128 do Mistrzejowic.
#7 by kaszmir on 19 czerwca, 2015 - 2:59 pm
Wtedy Piastów traci połączenie autobusowe w stornę Huty (zarówno „153”, jak i „193”). A to jest główny sens istnienia tej linii w tym rejonie, bo z Mistrzejowic jest „123”.
#8 by mimi on 19 czerwca, 2015 - 3:46 pm
193 powinna mieć trasę z Prądnika Czerwonego przez Rondo Barei i z powrotem do pętli i na swoją trasę (jak 250, 260 i 270). Wszystko po to, żeby nie wozić powietrza. Inaczej od pętli na Prądniku do Os. Piastów prawie nikt z niej korzystać nie będzie.
#9 by misiek on 20 czerwca, 2015 - 4:31 pm
Wszystko ładnie, pięknie… ale co z Mistrzejowicami? Wg mnie 123, 182 i 482 powinny jeździć z częstotliwością co 12 minut w szczycie, co 20 w pozostałych porach a co 24 w weekendy (482 również) a 178 powinno dostać wzmocnienia w niedziele i to byłaby jakaś rekompensata za 128.
#10 by kaszmir on 20 czerwca, 2015 - 4:40 pm
Też uważam, że potrzebne są wzmocnienia w zamian. „178” co 20 minut w niedziel by się przydało, tak samo jak „482” kursujące w weekendy.
#11 by Wojciech on 20 czerwca, 2015 - 6:28 pm
Po ilu latach 128 znika z Mistrzejowic?
#12 by kaszmir on 21 czerwca, 2015 - 12:30 am
Po 42 latach, powołując się na http://kmk.krakow.pl/liniebus_120_129.html