Nowości wakacyjne 2015 – tramwaje

Na mobilnej wersji rozkładów MPK (m.rozklady.mpk.krakow.pl) pojawiły się już rozkłady wakacyjne ważne od najbliższej soboty, 27 czerwca 2015. Poniżej lista nowości, które czekają nas w układzie linii tramwajowych.

Przywrócenie ruchu na ul. Podwale

Jak w tytule. W związku z tym linie „2”, „8” oraz „18” wracają na swoje stałe trasy.

Zmiany tras

Obecne objazdowe trasy linii „13” i „20” zostają utrzymane:

„13” – trasa: Nowy Bieżanów – Filharmonia – Piłsudskiego – Cichy Kącik.

„20” – trasa: Mały Płaszów – T. Bagatela – Karmelicka – Bronowice Małe.

ZIKiT na razie tłumaczy, że utrzymuje trasy objazdowe z powodu zbliżającego się remontu ul. Dunajewskiego. Z informacji do których dotarłem wynika jednak, że planuje się pozostawić te trasy na stałe.

Zmiany częstotliwości

Jak co roku, na okres letni niektóre linie pojadą rzadziej, inne z kolei zostaną zawieszone. I tak:

„7”, „11”, „12”, „19” – zostaną zawieszone,

„1”, „8”, „13” – będą kursować co 10 minut w szczycie oraz co 20 w pozostałych porach,

„2”, „3”, „24” – cały tydzień co 20 minut,

„6” – w dni powszednie oraz w soboty co 20 minut (powrót do rozkładu sprzed remontu ul. Podwale),

„50” – cały tydzień co 10 minut,

„52” – w dni powszednie co 10 minut, w weekendy co 20.

Pozostałe linie bez zmian.

Linia muzealna

Tradycyjnie uruchomiona zostanie również linia muzealna „0” na trasie Muzeum Inżynierii Miejskiej – Na Zjeździe – Limanowskiego – Krakowska – Św. Gertrudy – Dominikańska – Piłsudskiego – Cichy Kącik, z kursami wariantowymi do Nowej Huty: Muzeum Inżynierii Miejskiej – Starowiślna – Westerplatte – Lubicz – Al. Jana Pawła II – Bieńczycka – Al. Solidarności – Kopiec Wandy. Linia będzie kursować w każdą niedzielę i święto, od 28 czerwca do 20 września 2015. Pełen rozkład dostępny jest na stronie Krakowskiej Linii Muzealnej.

Autobusy – w następnym artykule!

Kaszmir

Reklama

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

  1. #1 by aga on 22 czerwca, 2015 - 11:28 am

    ciekawe jak będzie po wakacjach, oby 13 wróciła na trasę do Bronowic!
    + czy mi się wydaje, czy w zeszłym roku na wakacje 13 była co 20 minut, a trójka co 10? chyba byłby to lepszy wariant.

    • #2 by kaszmir on 22 czerwca, 2015 - 7:32 pm

      Dobrze pamiętasz, w zeszłym roku to „3” była co 10 minut, a „13” („73”) co 20. Zmiana w tym roku podyktowana jest tym, że „13” pojedzie do Cichego Kącika, gdzie będzie jedyną linią. Jednak przez to na Pawiej zostanie tylko jeden tramwaj, co 20 minut…

  2. #3 by mario on 22 czerwca, 2015 - 11:58 am

    13. nie wraca do bronowic – jest to zmiana na stałe! :/

  3. #4 by Paweł on 22 czerwca, 2015 - 4:41 pm

    zaraz, zaraz, poważnie Bronowice tracą połączenie z Bieżanowem? Przecież to jest tak absurdalne, że aż się wierzyć nie chce… Jest znane tłumaczenie ZIKiT-owych mędrków z kosmosu czym taki ruch jest podyktowany?

  4. #5 by tramwajarz on 22 czerwca, 2015 - 5:42 pm

    Po wyborach można eksperymentować.
    13 do Cichego Kazika? Uwalanie komunikacji majchrowskiej trwa…

    Teatr Bagatela potrzebuje w okolicach pętli ulicznej tramwajowej.

    Cichy Kącik musi mieć połączenie tramwajowe z Uniwersytetem Pedagogicznym
    lub z Wiaduktem Bronowickim. ( to nawet można podłączyć pod 2mld inwestycję
    Trasa Zwierzyniecka, Trasa Pychowicka, Trasa Łagiewnicka )

    To upychanie na CK jakiejkolwiek linii to groteska.
    Po „13” kolej na „4” na CK;)

    Na teraz to może drugi kurs 13 lub 8 do Bagateli i to samo z 20 (czyli łączenie 8+20 lub 13+20)

    W wakacje przystanki Pl. Boh. Getta i Limanowskiego są bliżej (zawieszenie 19)?;)

    Tylko 4 50 52 /18 20?/ w dzień powszedni co 10 minut?
    Słaba ta prezydentura Jacka w europejskim mieście.

  5. #6 by Paweł on 22 czerwca, 2015 - 6:15 pm

    Subiektywnie rzecz ujmując to każda kadencja Majchrowskiego jest beznadziejna i za każdym razem gorsza od poprzedniej. Najwidoczniej „przyjezdny osad” i niemyślący tubylcy mają skłonności masochistyczne, że komuś takiemu powierzają władzę nad miastem.
    Prawda jest taka, że komunikacja w Krakowie znajduje się na równi pochyłej. Odpowiadają za nią niekompetentni, by nie rzecz głupi ludzie, którzy skupiają się na pierdołach (księga malowań pojazdów, nowe logo komunikacji miejskiej, remarsz tfuuu bezsensowna zmiana tras, dla samej ich zmiany bo jakiś pierdzistołek z tatusiowego nadania musiał się „wykazać” itp. itd.) zamiast na rzeczach naprawdę ważnych. Ba. Ja się pokuszę o stwierdzenie, że za zbiorkom w Krakowie odpowiadają ludzie kompletnie przypadkowi, którzy nie mają o nim bladego pojęcia.
    Toczyłem boje z ZIKiT-em. Pokazywałem absurdy, niedociągnięcia, bezsensowną politykę (w kwestii biletomatów – długa historia) i mi się odechciało. Uświadomiłem sobie, że głową nie przebiję muru z betonu jakim jest urzędnicza tępota, której swoistego rodzaju twórcą i konserwatorem jest „miłościwie” nam panujący człowiek z Sosnowca. Obym był złym prorokiem ale szansa, na realne zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej w Krakowie pojawi się dopiero wtedy kiedy kopa dostanie prezydent i banda urzędasów jaką sobie pozatrudniał – szczególnie w takim wrzodzie jakim jest ZIKiT.

      • #8 by Magistrat Nowohucki on 23 czerwca, 2015 - 9:54 am

        Mógłbyś napisać o tym, że mieszkańcy walczą o wydłużenie 62/662 pod kombinat, aby linia obsługiwała ważny przystanek jakim jest Struga oraz była dla widzów spektakli i koncertów w Łaźni Nowej.

      • #9 by Paweł on 23 czerwca, 2015 - 6:23 pm

        Podziwiam samozaparcie… Mi już ręce niekiedy opadały kiedy łaskawie doczekałem się odpowiedzi na mój e-mail i zawierał on w sobie bełkot całkowicie nie związany z poruszanym przeze mnie tematem. Jedynie co udało mi się „wywalczyć” w połączeniu zapewne z podobnymi wariatami co ja, to kwestia szeroko rozumianych kart płatniczych w biletomatach, z którymi w końcu się jako tako przeproszono, ale to i tak nie jest to co bym sobie życzył, szczególnie że do takiej Warszawy czy Łodzi na tej płaszczyźnie bardzo wiele nam (tj. Krakowowi) brakuje. A przykład absurdu podaję prosty z brzegu, absurdu który przez wiele lat nie stanowił dla inteligentnych inaczej, żadnego problemu. Kilka z pierwszej serii biletomatów do obsługi KKM zostały po jakimś czasie wyposażone w standardowe czytniki do kart płatniczych. Można w nich było zapłacić kartą UWAGA od 20 PLN! kiedy w PSBO nie było najmniejszego problemu kupić sobie jeden bilet jednorazowy i zapłacić za niego kartą.
        I takich przypadków są setki jak nie tysiące. Zaczynając na prozaicznych ale bardzo ułatwiających życie sprawach jak funkcjonalność biletomatów a na przebiegu linii, ich takcie i wielu innych rzeczach kończąc. No ale takie są skutki, kiedy komunikacją nie zarządzają ludzie, którzy czują temat, którzy z tą komunikacją miejską nie mają bezpośredniego kontaktu, a ustalają zasady jej funkcjonowania z poziomu urzędniczego biurka…

      • #10 by kaszmir on 23 czerwca, 2015 - 7:00 pm

        Magistrat Nowohucki – napisałbym, lecz czy mogę prosić o więcej informacji w tej sprawie? Kto walczy, czy były jakieś pisma wysłane do ZIKiT, czy Radni też się w to zaangażowali? Jak coś odezwijcie się proszę na mój mail lucjankaszmirski [małpa] gmail.com

        Paweł – rozumiem Cię, często nie bywa łatwo. W przypadku przystanku „Cystersów” dla „664” też początkowo usłyszałem „nie”, lecz nie dałem za wygraną i się udało 🙂

  6. #11 by kaszmir on 22 czerwca, 2015 - 7:36 pm

    Co do „13” i „20” – ZIKiT na razie w komunikacie podaje, że utrzymuje trasy objazdowe z powodu remontu ul. Dunajewskiego, który ma się zacząć za dwa tygodnie. Jednak:

    1) z informacji które otrzymałem wynika, że ma to zostać utrzymane na stałe,
    2) powoływanie się na remont Dunajewskiego nie ma sensu – przecież „13” nie jeździła Dunajewskiego, a „20” i tak będzie musiała pojechać objazdem przez Filharmonię niezależnie czy kończyłaby na Cichym Kąciku, czy Bronowicach Małych.

    • #12 by Paweł on 23 czerwca, 2015 - 6:27 pm

      a jest znane uzasadnienie decyzji tego tępaka (przepraszam, wszak inaczej tego nie można nazwać), który „wspaniałomyślnie” postanowił pozbawić Bronowic połączenia z Bieżanowem? Jakby jeszcze Cichy Kącik był pętlą awaryjną/przelotową, która miałaby połączenie z Bronowicami, to pal sześć. Można przeboleć jeżdżenie inną trasą, ale kasacja 13 (bo tym jest skierowanie jej na Cichy Kącik) to czysty bandytyzm i świadectwo porażającej głupoty ludzi odpowiedzialnych za zarządzanie komunikacją miejską w Krakowie… Aż się ryczeć chce jak się na to patrzy. Debil na debilu, debila pogania.

      • #13 by kaszmir on 23 czerwca, 2015 - 7:03 pm

        Coś musi jeździć na Cichy Kącik. Odkąd skierowano tam „20”, było za mało linii z Bronowic w stronę Dworca i w efekcie olbrzymi tłok choćby w tramwajach linii „4”.

        Do tego, na zamianie końcówek „13” i „20” Miasto zaoszczędzi ok. 500 tys. zł rocznie:
        https://krabok.wordpress.com/2013/08/30/jak-ugryzc-400-tysiecy/
        (artykuł jest sprzed dwóch lat, gdy kierowano „20” do Cichego Kącika, wtedy kosztowało to 500 tys. zł, teraz wycofanie jej stamtąd powinno przynieść tyle samo oszczędności).

        A że Miasto we wrześniu otwiera nową trasę tramwajową – przez estakadę nad Dworcem Płaszów – to każde oszczędności są na wagę złota…

      • #14 by Paweł on 24 czerwca, 2015 - 11:01 am

        Pełna zgoda, że coś musi jeździć. Tylko czemu to coś, to nic innego jak zabieranie ludziom linii, która kursowała na ich osiedle od wielu lat. Teksty o szukaniu oszczędności do mnie nie docierają, ale to chyba bierze się to u mnie stąd, że przekładam dobro ogółu nad igrzyska dla wybranych. Komunikacja miejska to rzecz tak istotna w każdym mieście, że na nią nigdy nie powinno brakować kasy. Jeżeli miasto stać na budowę betonowej zapory po środku miasta (stadion Wisły), jeżeli w budżecie jest kasa na budowanie ICE które w znacznej większości imprez jakie się w nim odbywają dubluje funkcje Szkieletor Areny im. Jacka M. to tym bardziej powinna być kasa na zbiorkom. Jak sobie pomyślę, że przy takich brakach w budżecie banda megalomanów chce budować metro w tym mieście to sam już nie wiem czy się śmiać czy płakać… I nawet jak jakimś cudem uda się wybudować im coś co metrem będzie tylko z nazwy to zakładam się o dobrą flaszkę, że po pewnym czasie w ramach szukania oszczędności pociągi będą jeździły w takcie 30 minutowym 😀

      • #15 by kaszmir on 24 czerwca, 2015 - 12:55 pm

        No niestety. Kraków chce budować metro, a nie stać nas na dołożenie nieraz nawet paru kursów autobusu…

      • #16 by Paweł on 24 czerwca, 2015 - 5:09 pm

        Czy to Kraków chce budować? 🙂 OK. Żarty na bok. Ja osobiście uważam, że to megalomania pewnych polityków uparcie dąży do wywalania ogromnych pieniędzy na coś co nawet jak powstanie to nie prędko (wystarczy popatrzeć na Warszawę), na co nas nie stać (popatrzmy na obecny cyrk m. in. z linią numer 13.) bo dla miasta są „ważniejsze” rzeczy do finansowania, co jest nam nie potrzebne. A dlaczego jest nam niepotrzebne to każdy średnio rozgarnięty człowiek wie, kiedy popatrzy na układ torów kolejowych w Krakowie, które mają ogromny potencjał, z którego można by korzystać „na wczoraj” przy wyłożeniu o wiele mniejszych środków niż budowa metra – niezależnie czy lekkiego, czy głębokiego. My tutaj sobie oczywiście możemy pogadać, ale jak już zostało to wspomniane. Nie liczę na żadną poprawę w kwestiach zbiorkomu do póki istnieje taki wrzód jak ZIKiT a prezydentem jest Majchrowski. Obawiam się, że będzie z roku na rok coraz gorzej… 😦

      • #17 by kaszmir on 24 czerwca, 2015 - 7:09 pm

        Uważam podobnie z koleją – SKA ma potencjał, i jeśli chcielibyśmy myśleć o metrze, powinniśmy najpierw wykorzystać to co mamy. A jeśli nas nie stać na SKA, to i nie stać na metro.

  7. #18 by Mistrzejowiczanin on 22 czerwca, 2015 - 8:31 pm

    50 w weekendy co 10 minut, a 52, co 20 minut. W Krakowie są równi i równiejsi.

    • #19 by Paweł on 23 czerwca, 2015 - 6:30 pm

      no ba… wszak nie tak dawno temu jakiś „mędrzec” z ZIKiT uraczył nas tekstem, że na 52 nie jeżdżą niskopodłogowe tramwaje bo by ludzie z Huty przyzwyczaili się do komfortu (czy coś w tej deseń…) Ogólnie śmiejąc się przez łzy można powiedzieć, że za każdym razem przy zmianie tras czy ustalaniu taktu dla danych linii ktoś w ZIKiT-cie jedzie na mocnych wspomagaczach, bo na trzeźwo takich absurdów i kretynizmów raczej nie da się wymyślić. A potem wielkie zdziwienie jednego mądralińskiego utrzymywanego z naszych podatków, że ludzie wybierają własny samochód niż zbiorkom.

  8. #20 by Pasażerka on 28 czerwca, 2015 - 6:38 pm

    Śmiech na sali zabierać ludziom linię, którą dojeżdżają do szkoły/pracy. Jak można puścić 13 na Cichy Kącik? Do czasu remontu jeździłam nią codziennie i zawsze była pełna, teraz zostaje mi tylko 24 jeżdżące co 20 minut.

  1. Nowości wakacyjne 2015 – autobusy | krabok
  2. Kolejne zmiany nazw przystanków | krabok
  3. Nowe Podwale [GALERIA] | krabok
  4. Nowości wakacyjne 2015 [GALERIA] | krabok
  5. Wiedeńczyki na „20” i inne nowości | krabok
  6. „Siódemki” podróżniczki | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: