Po artykule nt. zmian w sieci tramwajowej, pora na autobusy. Oto zmiany, które czekają nas w najbliższą sobotę wraz z wejściem rozkładów wakacyjnych.
Zmiany stałych tras i nowa linia
„103” – zgodnie z wcześniejszymi informacjami, uruchomiona zostanie nowa linia: Czyżyny Dworzec – Struga. Trasa w pełni pokrywająca się z obecnym „193”, podobnie jak częstotliwość (co 30 minut w szczycie i co 60 w pozostałych porach).
„123” – przystanek „Os. Złotego Wieku” w kierunku Małego Płaszowa zostanie przeniesiony do lokalizacji „Łęczycka” (o czym pisałem tutaj).
„128” – nowa stała trasa: Zajezdnia Płaszów – Rondo Barei jak obecnie, następnie Strzelców – Prądnik Czerwony – Cmentarz Batowice (pojedyncze kursy wariantowe: w dni powszednie co 60 minut, w weekendy co 80). Ponownie odsyłam do artykułu sprzed kilku dni.
„153″ – skrócone: Os. Piastów – Os. Na Skarpie.
„158”, „226” – wariantowe kursy szkolne będą wykonywane na podstawowych trasach.
„169” – nowa stała trasa: Górka Narodowa Wschód – R. Matecznego jak obecnie, następnie Kamieńskiego – Sławka – Zajezdnia Wola Duchacka.
„193” – skrócone: Prądnik Czerwony – Lesisko.
„352” – jak co roku, w słoneczne soboty oraz święta, 10 kursów „152” będzie wydłużone do Kryspinowa jako „352”: Aleja Przyjaźni – Olszanica jak „152”, następnie Olszanicka – Kryspinów.
„503” – dodany zostanie przystanek „Wlotowa” w obie strony.
Zmiany częstotliwości
Poniżej opisuję jedynie nowości w rozkładach względem obecnie obowiązujących. Jeśli jakaś linia albo pora kursowania nie jest wymieniona, to znaczy że częstotliwość względem roku szkolnego zostaje bez zmian.
„118”, „127”, „153”, „409”, „412”, „429”, „482” – zostaną zawieszone,
„439” – zostanie zawieszona od 11 lipca 2015,
„105+405” – w szczycie co 15 minut, w weekendy co 24,
„106” – w szczycie co 15 minut, w soboty co 24,
„107” – w obie strony dojdzie 1 kurs w dni powszednie, 2 w soboty oraz 1 w święta,
„112”, „132”, „162” – w szczycie pojadą co 40 minut,
„115”, „123”, „125”, „128”, „143”, „163”, „183” – w szczycie co 30 minut,
„122+422”, „151+451” – w dni powszednie co 30 minut,
„124+424” – w szczycie co 15 minut,
„129”, „138”, „172” – w weekendy co 24 minuty,
„130” – w szczycie co 12 minut,
„133” – w szczycie co 20 minut, poza nim co 40,
„134” – w dni powszednie co 20 minut, w weekendy co 10,
„137” – w szczycie co 20 minut, w pozostałych porach co 30,
„139”, „159”, „501” – poza szczytem co 20 minut, w weekendy co 24,
„142” – w szczycie co 15 minut, poza nim co 30,
„144”, „164”, „173”, „174”, „178” – w szczycie co 15 minut, w soboty co 24, w święta co 30,
„169” – poza szczytem oraz w święta co 30 minut,
„179” – w dni powszednie co 15 minut, w soboty co 24, w święta co 30,
„184” – w szczycie co 15 minut, w święta co 30,
„194” – w szczycie co 15 minut, poza nim oraz w soboty co 24, w święta co 30,
„204”, „244” – w szczycie co 30 minut, poza nim co 40,
„243” – w obie strony ubędą 2 kursy w dni powszednie,
„502” – w szczycie co 10 minut, poza nim co 20,
„503” – będzie kursować jedynie w dni powszednie, w godz. 5-19, co 30 minut.
Pozostałe linie dzienne bez zmian.
Linie nocne
Linie „601” i „608” zamienią się trasami na wschodnich częściach: „601” pojedzie wzdłuż trasy „608” do Alei Przyjaźni, a „608” wzdłuż trasy „601” do Czyżyn Dworca:
„601” – nowa trasa: Mydlniki – Dworzec Główny jak obecnie, następnie Lubicz – Pilotów – Dobrego Pasterza – Bohomolca – Srebrnych Orłów – Mikołajczyka – Obrońców Krzyża – Żeromskiego – Al. Róż – Al. Przyjaźni.
„608” – nowa trasa: Pod Fortem – Dworzec Główny jak obecnie, następnie Pawia – Al. 29 Listopada – Brogi – Młyńska – R. Młyńskie (tylko w stronę Czyżyn Dworca) – Bora-Komorowskiego – Al. Gen. Andersa – Dąbrowskiej – Czyżyny Dworzec.
„618” – zmiana numeru na „611” (po korektach linia prawie na całej trasie będzie pokrywać się z „601”).
Linia muzealna
W dniu 28 czerwca na trasę wyjedzie specjalna autobusowa linia muzealna „140”: Cichy Kącik – Al. Focha – Piłsudskiego – Dominikańska – Starowiślna (powrót: Dietla – Wielopole) – Na Zjeździe – Kalwaryjska – Konopnickiej – Os.Podwawelskie. Szczegółowy rozkład dostępny jest na stronie Krakowskiej Linii Muzealnej.
Kaszmir
#1 by Tomek on 23 czerwca, 2015 - 10:00 am
Wkradł się chochlik „618” ma się zmienić w „611” a nie w „618” 😉
#2 by kaszmir on 23 czerwca, 2015 - 10:56 am
Dzięki! Chochlik został namierzony i bezlitośnie wyeliminowany 😉
#3 by mihau on 23 czerwca, 2015 - 11:26 am
153 – trasa zmieniona jest od września czy od czerwca? Pytam bo 153 jest wymienione również w liniach zawieszonych.
#4 by kaszmir on 23 czerwca, 2015 - 11:31 am
2 w 1: trasa jest zmieniona od czerwca, jednak przy okazji linia zostaje zawieszona.
#5 by gaev on 23 czerwca, 2015 - 12:57 pm
czy Krabok nie uważa, że ograniczenie 503 do godziny 19 i do tego TYLKO w dni powszednie, jest jawnym nie-powiem-czym ze strony ZIKiTu?
ja nie wiem, czym oni się kierują? Już rok temu mnie krew zalewała, bo rozkład z tego co pamiętam był identyczny. 503 to raczej linia ciesząca się dużym zainteresowaniem, łapie relatywnie niskie opóźnienia w stosunku do innych alejowych linii (pewnie dlatego, że przyspieszona) i pozwala na dojechanie w naprawdę masę miejsc albo sensowną przesiadkę w dużych węzłach przesiadkowych. Więc O CO CHODZI?
Ale w sumie co tam, zawsze mogę się przejechać jakże wspaniałym 504, które na wakacje zostało nietknięte 🙂
#6 by kaszmir on 23 czerwca, 2015 - 7:05 pm
Też mi się to nie podoba, już rok temu tak było i wtedy nas wszystkich szokowało
https://krabok.wordpress.com/2014/07/06/kwiatki-z-rozkladow-wakacyjnych-2014-czesc-i/
#7 by nbmn on 23 czerwca, 2015 - 2:43 pm
dlaczego 608 przestaje kursować przez Rondo Barei-Park Wodny – Oś. Oświecenia -itd? poza weekendami nie będzie sie mozna w żaden sposób tam dostać
#8 by Asda on 23 czerwca, 2015 - 4:32 pm
601 przejmie tą część trasy.
#9 by kaszmir on 23 czerwca, 2015 - 7:06 pm
Dokładnie. Tak jak napisałem w artykule, „601” i „608” zamieniają się trasami na wschodniej połowie. Nikt nie straci kursów, po prostu na niektórych przystankach będzie inna linia niż dotychczas.
#10 by slowak99 on 23 czerwca, 2015 - 8:33 pm
Czemu 169 zmienia trasę?
#11 by Chlorofil on 23 czerwca, 2015 - 8:51 pm
Szkoda 169 – była szybka alternatywa dla bieda-tramwaju na odcinku Mateczny-Krzemionki.
#12 by kraker on 24 czerwca, 2015 - 8:27 am
Aż ciężko uwierzyć, że 304 zostaje z częstotliwością analogiczną do tej w roku szkolnym. Być może to przemyślany ratunek dla pociętego 204 i dla całego ciągu Wielicka, Kamieńskiego..
#13 by kaszmir on 24 czerwca, 2015 - 9:13 am
Być może urzędnicy doszli do wniosku, że w lecie jest więcej turystów (większy ruch do Kopalni Soli) i dlatego utrzymają częstotliwość. Albo uznali, że „304” i tak jest mocno przepełniony, a pocięcie „204/244” jeszcze doda mu pasażerów?
#14 by misiek on 26 czerwca, 2015 - 8:30 am
A mnie dziwi fakt, że zwiększyli częstotliwość na 178 w święta 🙂 Chyba jedna z niewielu, jak nie jedyna pozytywna wakacyjna zmiana.
#15 by kaszmir on 26 czerwca, 2015 - 9:33 am
Zwiększyli też na „106” w soboty. Obie zmiany wynikają chyba z chęci dostosowania częstotliwości do reszty linii („106” do „178”, a „178” do „174”) 🙂
#16 by tramwajarz on 26 czerwca, 2015 - 11:40 am
Miasto najwyraźniej nie jest dla mieszkańców.
Chyba że Majchrowski uważa że Krakowianie mają 2-3miesiące urlopu.
Na logikę to powinny jeżdzić mniejsze autobusy i tramwaje zamiast zmniejszać ilość i częstotliwośc kursów linii. W rzeczywistości muszą byc utrzymane standardy majchrowskiej komunikacji czyli bydłowozy.
W praktyce Majchrowski spłaca odsetki swoich utopijnych projektów 2x stadion, Szkieletor Arena, Centrum Konferencyjne itd kosztem podstawowych potrzeb Krakowian – komunikacją
#17 by tramwajarz on 26 czerwca, 2015 - 11:56 am
http://forumprawne.org/prawo-wykroczen/611140-za-duzo-pasazerow-w-autobusie-mandat.html
Witam. Jestem kierowcą autobusu komunikacji publicznej. Pewnego dnia nadgorliwy gliniarz który zapewne nie mógł wyrobić limitu mandatów w tym dniu zatrzymał mnie na 12-tym przystanku wsiadł i policzył pasażerów,okazało się że jest o 5 więcej niż w dowodzie rejestracyjnym. Autobus był zarejestrowany na miejsca siedzące i stojące więc kierując nim nie jestem w stanie policzyć tych ludzi,musiał bym na każdym przystanku gdzie ktoś wsiada i wysiada wstawać zza kierownicy,przejść się po autobusie i policzyć. Zaproponował mandat 500zł którego nie przyjąłem
Sytuacja niespotykana i niepraktykowana w komunikacji publicznej. W Krakowie groziłoby paraliżem komunikacji…
#18 by kaszmir on 26 czerwca, 2015 - 1:30 pm
Hm, liczenie pasażerów w nowej, ponad 40-metrowej PESIE trochę by potrwało 😉
#19 by Przemysław z Mistrzejowic on 1 lipca, 2015 - 3:23 pm
„128 – jak zepsuć bardzo dobrą linię” – opera mydlana niczym „Moda na sukces”, tylko w realu. NIESTETY.
Pozdrawiam.