Pierwszy Krakowiak dotarł do naszego miasta!

Po wielu miesiącach oczekiwań, dziś w nocy pierwszy z zamówionych tramwajów PESA 2014N, tzw. Krakowiak, dotarł do stolicy Małopolski. Ze względu na swoją długość – łącznie liczącą blisko 43 m – wagon został przywieziony w dwóch częściach, każda na osobnej lawecie, a teraz przebywa na terenie Zajezdni Podgórze. Poniżej kilka zdjęć, z kolei film z samego momentu przyjazdu dostępny jest tutaj.

Autor: Coffee.

Przypomnijmy: MPK zamówiło 36 takich tramwajów. Każdy z nich – długi na 42,83 m – będzie niskopodłogowy i klimatyzowany. Krakowiaki pomieszczą 313 osób, z czego 102 na miejsca siedzących, i będą kursować na liniach „4” oraz „50”.

Autor: Coffee.

Kaszmir

Reklamy

, , ,

  1. #1 by tramwajarz on Czerwiec 28, 2015 - 11:38 am

    A trójskłady na linię „8” „20” i „18”;)

    Żeby PESA na „50” nie okazała się taktyką Jacka do kasacji częstotliwości z 5 do 10 minut w szczycie.

    • #2 by kaszmir on Czerwiec 28, 2015 - 12:17 pm

      Pytaliśmy w ZIKiT i planują zostawić częstotliwość co 5 minut
      https://krabok.wordpress.com/2015/04/02/50-tka-co-10-minut/

      A „8”, „18” i „20” jednak muszą być nieskowejściowe, bo to główne (a nieraz jedyne możliwe do obsadzenia niską podłogą) linie na danych ciągach.

      • #3 by Lekko znieszmaczony on Czerwiec 29, 2015 - 2:00 pm

        a na ile można wierzyć w zapowiedzi ZIKIT-u? No właśnie… Niestety życie pokazało, że obietnice to jedno a rzeczywistość to drugie. Oby w tym przypadku (o dziwo) takt 5-minutowy na 50 w godzinach szczytu pozostał.

      • #4 by kaszmir on Czerwiec 29, 2015 - 3:47 pm

        Akurat jestem dobrej myśli 😉 Choć oczywiście gwarancji nie ma.

      • #5 by Efes on Czerwiec 29, 2015 - 6:09 pm

        oby było Kaszmir tak jak piszesz. Te kilka metrów więcej w tramwaju nie sprawi, że tłok jaki już i tak panuje w 50 w godzinach porannego i popołudniowego szczytu będzie mniejszy.
        PS.
        Czy posiadasz jakiekolwiek informacje o biletomatach w Krakowiakach? Będą one już wyposażone w czytniki kart płatniczych czy nadal tylko płatność bilonem?

      • #6 by kaszmir on Czerwiec 29, 2015 - 7:16 pm

        „Posiada (…) oraz dwa automaty biletowe, w których za bilet zapłacimy monetami i kartą płatniczą.” 🙂
        http://www.mpk.krakow.pl/pl/aktualnosci/news,3825,krakowiak—najdluzszy-w-polsce-tramwaj-jest-juz-w-krakowie.html

  2. #7 by Kraker on Czerwiec 28, 2015 - 4:47 pm

    Efekt całkiem niezły. Do przodu jeszcze się trzeba trochę przyzwyczaić, ale tył skrojony na miarę.

  3. #8 by Lekko znieszmaczony on Czerwiec 29, 2015 - 1:56 pm

    wiadomo, że o gustach się nie dyskutuje ale Krakowiak byłby jeszcze ładniejszy gdyby został pomalowany tak jak pierwszych wizualizacjach. Człowieka który zaakceptował malowanie wg. tej całej śmiesznej książeczki z ZIKiT-u powinno się każdego dnia lać kilkaset razy batem po gołej pupie, na rynku aby każdy urzędas 1000-razy się zastanowił zanim klepnie kolejną bzdurę podobną do wytycznych w kwestii malowania taboru krakowskiej komunikacji miejskiej.

  4. #9 by Lekko znieszmaczony on Czerwiec 29, 2015 - 1:59 pm

    Aaaaaa, byłbym zapomniał. Tu i ówdzie w odmętach internetu pojawiały się informacje, że Krakowiak zamiast tradycyjnego gongu/dzwonka ma jego elektroniczny odpowiednik (tj. dźwięk będzie się wydobywał z głośnika). Co w końcu wpakowali do „naszego” tramwaju?

  5. #10 by Efes on Czerwiec 29, 2015 - 6:12 pm

    Przepraszam z góry, że podaje link do strony konkurencji, ale tutaj można zobaczyć kilka zdjęć Krakowiaka, które zostały zrobione na terenie zajezdni Podgórze. Muszę przyznać, że tramwaj prezentuje się niesamowicie, ale tak jak już wspomniał jeden z moich przedmówców gdyby zachować malowanie z wizualizacji byłoby jeszcze lepiej. Oby w codziennym użytkowaniu sprawdzał się tak jak wygląda 🙂 PS. Wiadomo kiedy pierwszy „wyjazd homologacyjny” Krakowiaka na tory?

  6. #11 by Efes on Czerwiec 29, 2015 - 6:12 pm

    przepraszam, zapomniałem wkleić link. Fotki Krakowiaka: http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/krakowiak-juz-w-krakowie-49895.html

  7. #13 by tramwajarz on Czerwiec 29, 2015 - 7:52 pm

    MPK golfa nie popuści;)
    Mam nadzieje że będzie więcej zaznaczonych przystanków.

    Są przednie drzwi dla pasażerów. Da się;)
    Dla motorniczego też by się zmieściły.

    Te przegrody na rowery?;)
    Nie wydaje się pojemniejszy od trójskładów. Przynajmniej na zdjęciach.

    Komputerek na windzie czy już to zmienili w Pesie?
    Żeby tylko Windows microszitu tramwaju nie zawieszał;)

    „dwa automaty biletowe, w których za bilet zapłacimy monetami i kartą płatniczą. ”

    Wystarczy że w Mobilisie nie można płacić monetami. Dość tej niekompetencji.

    • #14 by Efes on Czerwiec 30, 2015 - 1:27 pm

      Karty płatnicze albo się lubi albo nienawidzi 🙂 Ja zaliczam się do tych pierwszych, ale sam muszę przyznać, że rozwiązania jakie zastosowano w przypadku biletomatów w pojazdach Mobilisa (płatność tylko kartą) mają sens TYLKO I WYŁĄCZNIE kiedy mamy odpowiednio rozbudowany system biletomatów na przystankach, a ten u nas pozostawia baaaaardzo wiele do życzenia, szczególnie kiedy zestawi się krakowską mizerię w kwestii dystrybucji biletów z cywilizowanymi krajami/miastami. Najważniejsze, że jednak w końcu zaczynają się one pojawiać w biletomatach, bo nikt temu nie zaprzeczy, że jest to wygodna forma płatności (zbliżeniówki) jak i też daje jako taką gwarancję, że biletomat posłuży dłużej niż w przypadku możliwości opłacenia należności za bilet tylko i wyłącznie bilonem. Wszak każdy nawet trochę zorientowany w temacie biletomatów, wie że głupota ludzka nie zna granic, co przekłada się na to że debile (inaczej tego nazwać nie mogę, przepraszam) pakują do tych biletomatów różne rzeczy (guziki, stare monety itp. itd.).
      Czy wiecie jaki konkretnie model biletomatów posiadają Krakowiaki? (fotka?).

      • #15 by kaszmir on Czerwiec 30, 2015 - 1:38 pm

        Osobście też jestem zwolennikiem kart, jednak uważam, że automaty w pojazdach powinny obsługiwać bilon. Zresztą rozwiązanie zastosowane w autobusach Mobilisu wynika prawdopodobnie z… zapagienia urzędników, o czym pisałem tutaj 😉
        https://krabok.wordpress.com/2014/09/28/awantura-o-automaty/

  8. #16 by tramwajarz on Czerwiec 29, 2015 - 7:56 pm

    Pozytywne jest że PESA ma również awaryjny pantograf.
    Jedno zatrzymanie mniej i pół Krakowa będzie miało rzadziej dzień pieszego pasażera.

  9. #17 by tramwajarz on Czerwiec 29, 2015 - 8:03 pm

    Kolejny przetarg MPK powinien być na tramwaje nie krótsze niż 43 metry.
    Dość już jest krótkich tramwajów upychanych na zatłoczone linie /8,18,20/

    • #18 by kaszmir on Czerwiec 29, 2015 - 8:28 pm

      Na początek na „8”, „18” czy „20” wystarczyłby wg mnie tramwaje o pojemności NGT8 (32 m). To i tak byłby krok naprzód w stosunku do obecnego taboru.

  10. #19 by tramwajarz on Czerwiec 29, 2015 - 8:07 pm

    Prezydent Krakowa przyjechał zobaczyć „Krakowiaka”

    W poniedziałek, 29 czerwca Jacek Majchrowski, Prezydent Krakowa przyjechał do zajezdni tramwajowej Podgórze, aby zobaczyć nowy tramwaj dostarczony przez firmę PESA Bydgoszcz SA

    Majchrowski również korzysta z komunikacji miejskiej ale tylko w zajezdni.

  1. Wnętrze Krakowiaka | krabok
  2. Otwarcie estakady i premiera Krakowiaka | krabok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: